2015-08-29, 14:23
Medlem
Limberjs avatar
Jag har aldrig varit intresserad av att lägga upp videos på youtube eller liknande så jag har aldrig ens tänkt tanken på inspelningsprogram.
Jag satte mig precis vid datorn för att spela lite Age of Empires II då jag upptäckte att jag inte kunde se hur mycket mat jag hade hunnit samla på mig i början. Det stod nåt i stil med "save" precis över stället där man skulle se maten. Så jag trodde att något fastnat på skärmen från något annat jag tittat på innan och stängde av spelet för att starta om, men då hoppade det en ruta upp med det här programmet "Plays.tv beta". Där stod det att det spelade in automatiskt så fort man öppnade ett spel, och mycket riktigt hade jag en inspelning på 17 sekunder (så lång tid det tog för mig innan jag ville se hur mycket mat jag hade).

Hur fick jag det här programmet på min dator? :S Kan det ha slunkit med något annat som jag laddat ner och sen installerat sig? Ska jag oroa mig för virus eller är det legit?

edit: Jag kom på att jag kunde visa bilder på hur allt såg ut också.
http://cdn08.dayviews.com/114/_u6/_u...1440851389.jpg

Själva programmet:
http://cdn08.dayviews.com/114/_u6/_u...1440851385.jpg
Senast redigerad av Limberj 2015-08-29 kl. 14:31.
Citera
2015-08-29, 20:02
Medlem
Limberjs avatar
Ingen som har programmet ens och använder det?
Jag har till och med sökt på det på hela datorn men kan inte hitta det, så jag kan inte få bort det heller!
Citera
2015-08-29, 20:16
Medlem
1FFs avatar
Sannolikt ett tilläggsprogram ja, virus - njäej bara ett vanligt adware/trojan program åtminstone enligt nätets info.

Tillämpa det här - (FB) Den officiella Adware(och övrig oönskad reklam)-tråden(/Mod) . MBAM som nämns är det här - https://www.malwarebytes.org/downloads/

Sedan tar du en titt på det här men ignorerar den första länken till malwaretips - (FB) Den officiella Adware(och övrig oönskad reklam)-tråden(/Mod)
Senast redigerad av 1FF 2015-08-29 kl. 20:24.
Citera
2015-08-30, 10:48
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF

Tack så mycket för ditt svar Men jag kom på vad det kunde ha varit. Min pappa hjälpte mig häromdagen att uppdatera mitt grafikkort och jag såg nu att programmet hette "AMD Gaming Evolved" så tror att det är nåt man fick med uppdateringen. Som det där programmet man alltid måste klicka ur när man ska uppdatera flash player. Tror att han glömde klicka ur AMD G E då, så jag fick det på köpet :P
Citera
2015-08-30, 11:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Tack så mycket för ditt svar Men jag kom på vad det kunde ha varit. Min pappa hjälpte mig häromdagen att uppdatera mitt grafikkort och jag såg nu att programmet hette "AMD Gaming Evolved" så tror att det är nåt man fick med uppdateringen. Som det där programmet man alltid måste klicka ur när man ska uppdatera flash player. Tror att han glömde klicka ur AMD G E då, så jag fick det på köpet :P

Det betyder ändå inte att du behöver ha det på din dator om du inte vill så länkarna jag gav är fortfarande intressanta, framförallt till programmet Unchecky. De andra kan hjälpa till att avinstallera det men då kanske programmet Revo uninstaller Pro är bättre för det.
Citera
2015-08-30, 17:15
Medlem
Limberjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det betyder ändå inte att du behöver ha det på din dator om du inte vill så länkarna jag gav är fortfarande intressanta, framförallt till programmet Unchecky. De andra kan hjälpa till att avinstallera det men då kanske programmet Revo uninstaller Pro är bättre för det.
Men verkar programmet legit annars då? Jag tänkte testa det lite i såna fall så får googla runt lite å titta.
Annars, tack för länkarna, ska kika in på dem också ifall jag får reda på nåt lurt efter mitt googlande
Citera
2015-08-30, 17:23
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
Men verkar programmet legit annars då? Jag tänkte testa det lite i såna fall så får googla runt lite å titta.
Annars, tack för länkarna, ska kika in på dem också ifall jag får reda på nåt lurt efter mitt googlande

Verkar så för jag kunde inte hitta något dåligt om det på nätet så det var därför jag enbart tipsade nu senast specifikt om Unchecky.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in