Citat:
Ursprungligen postat av
URBANARTS89
TS säger ju att han förklarade sin ekonomiska situation, alltså att han verkligen inte hade pengar till detta. Vem fan säger då "allt är fixat, bara häng med" och menar "sluta fåna dig och ta dig råd"? Den personen är i så fall en jävla idiot som inte förtjänar en krona.
Jag känner inte TS, men däremot känner jag rätt många personer som ofta säger att de inte har råd med det och det, trots att det inte alls är sant. Personer som helt enkelt aldrig unnar sig någonting, utan prioriterar att lägga undan varenda krona till något sparande. Jag har varit ihop med personer som ofta sagt "nej, det är för dyrt" till att ta en bärs, trots att de tjänar betydligt mer än jag.
TS säger att hen förklarade sin ekonomiska situation. Vi har dock ingen aning om hur den förklaringen gick till. Det är rätt stor skillnad på "hmmm, jag känner mig lite fattig nu så jag får nog hoppa över" jämfört med "det hade varit skitkul, men jag har verkligen inga pengar alls". Berättade TS att hen blivit arbetslös?
Om jag hade varit TS kompis och den här diskussionen dykt upp hade jag stått för notan. Inget som helst snack, men fortfarande tycker jag att det är den som anser sig ha fått ett erbjudande att bevisa att det verkligen är så. Finns det tvivel får man fråga.