Citat:
Ursprungligen postat av
lithionit
Gr att stta ut mediciner ven inom ppenvrd, dock s helst inte lika drastiskt kanske mer ta bort 1 medicin t gngen eller trappa ner och se hur ditt mende utvecklar sig.
Om du har problem med depressioner och all antidepressiv medicinering stts ut omedelbart r risken att du blir vldigt dlig och det snabbt detsamma om med manier och/eller psykoser.
Jo, det mste ju bli lngsamma utsttningar, srskilt om man inte stts in p nn slags ersttning. Har stor respekt fr snt hr och hur nyckfullt ens psyke kan vara. Har tit antidepressiv medicin sen i brjan p 2000 s hunnit med lite utsttningar men mest tillsammans med en ny medicin.
Eftersom jag dels behver nt emot depressionen och de mrka tankarna eller allra bst nt stmningsstabiliserande och ngestdmpande s kanske det r svrt att f ut det i en tablett men det r vad jag nskar. Eftersom jag ter en en del andra mediciner som jag bara mste ha s knns det extra viktigt att f nt gjort med detta.. Dessutom alla biverkningar.
Hade hoppats p att ngon hr kanske hade tit ungefr samma kombination och/eller visste nn bttre utvg medicinmssigt.
Stmningsstabiliserare t ex, det skulle kunna f min depression i balans tror jag, d jag har bipolr typ 2, det mste ju finnas fler sna n bara tv t ex.