2005-10-30, 14:41
Medlem
Lorelais avatar
Jag är väldigt skeptisk till människor som inte förmår känna för djur.
Citera
2005-10-30, 15:14
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Jag är väldigt skeptisk till människor som inte förmår känna för djur.

Varför då?
Citera
2005-10-30, 15:25
Medlem
andieflickans avatar
Jag gillar inte människor som inte gillar djur. Jag kan förstå att man kan föredra ett djur framför ett annat, jag t ex är inte så förtjust i hundar men älskar katter. Jag hatar däremot inte hundar för det, jag förstår bara inte tjusningen med att ha en hund då de är (i mitt tycke) psykist instabila djur.
Men när någon människa deklarerar att de inte tycker om djur alls och att de inte bryr sig om dom överhuvudtaget och bara vill ha dem till mat så säger det mer om människan än djuren... Det tyder på att den människan har väldigt låg till ingen empati.
Citera
2005-10-30, 15:33
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andieflickan
Jag gillar inte människor som inte gillar djur. Jag kan förstå att man kan föredra ett djur framför ett annat, jag t ex är inte så förtjust i hundar men älskar katter. Jag hatar däremot inte hundar för det, jag förstår bara inte tjusningen med att ha en hund då de är (i mitt tycke) psykist instabila djur.
Men när någon människa deklarerar att de inte tycker om djur alls och att de inte bryr sig om dom överhuvudtaget och bara vill ha dem till mat så säger det mer om människan än djuren... Det tyder på att den människan har väldigt låg till ingen empati.

Jag förstår inte varför man skulle ha låg empati för att man inte är speciellt förtjust i djur. Jag har väldigt mycket empati för manniskor. Men jag har däremot inte någons som helst önskan att äga något djur. De orsakar merarbete och begränsar mitt liv och jag ser inget mervärde i att ha ett djur.
Citera
2005-10-30, 16:38
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Generellt gillar jag både hundar och katter men det finns två företeelser som jag inte fixar. Hundar som man glömt att uppfostra och pudlar. I synnerhet pudlar. Det är det äckligaste som finns och anblicken av en fnoskig, grisskär pudel där man ser skinnet genom pälsen får mig att vilja kasta upp. Det som möjligen skulle kunna vara vidrigare är en figurklippt pudel som är ouppfostrad och juckar och har sig...

Jag vill gå i bräschen för att pudlar skall avskaffas då det inte finns något som helst existensberättigande för dem. Låt oss tillsammans göra slag i saken nu, BORT MED PUDLARNA!!!!!!!!!

Rigor, som skall gå och klappa katten för att få ner blodtrycket....
Citera
2005-10-30, 16:39
Medlem
PiLLerILLers avatar
Jag älskar alla djur, bortsett från insekter. Människor som ogillar djur och anser dem enbart vara "nyttoprodukter" jämställer jag med insekter.

Folk som går i äkta päls, äter vitt kalvkött och tycker att köttindustrin fungerar som den skall, kan jag inte respektera.

Eftersom mina uttalanden är rent känslomässiga, är det poänglöst att på ett intellektuellt plan ens försöka resonera med mig om den saken.
Citera
2005-10-30, 20:20
Bannlyst
Man måste nog göra lite skillnad på de som inte gillar hundar och de som inte bryr sig om när hundar plågas.

Personligen ogillar jag hundar men kan bli vansinning när jag läser om hur någon har plågat en oskyldig hundstackare.

Att ogilla hundar betyder inte alls att man automatiskt har låg empati. För mig känns det bara så mycket naturligare att bry mig om människor istället för hundar.
Citera
2005-10-31, 09:03
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Nej, det MÅSTE man inte!
Dock gillar jag hundar bättre än katter.
Citera
2005-10-31, 09:27
Medlem
hazard simpsons avatar
Finns ju vissa raser som man kan avliva direkt. Pitbullterrier: Döda alla NU! Finns inte en chans att detta jävla odjur ska finnas.:shoot2:
Citera
2005-10-31, 09:28
Medlem
hazard simpsons avatar
Finns ju vissa raser som man kan avliva direkt. Pitbullterrier: Döda alla NU! Finns inte en chans att detta jävla odjur ska finnas.:shoot2:
Citera
2005-10-31, 12:50
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Kineserna har en mer pragmatisk hållning mot hundar, som exotiskt tillagade:

"Dog is common in Korean restaurants in Beijing. The dogs used are not pets taken from people's homes but are specially raised for food - just as a cow, lamb or chicken would be in the west. If you have an urge to bite a dog, ask for "gou rou" - pronounced "go row" in one of the cities many Korean establishments.

http://www.thebeijingguide.com/food/exotic.html

Nå'n som smakat strimlad jycke med ris, i sötsur sås?

Hundburgare
Nej, men får jag chansen så äter jag nog. Mest för att jag hatar hundar.
Citera
2005-10-31, 13:23
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson

Jag gissar på att din enda kontakt med denna ras, skett via Aftonbladets skrämselretorik.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in