2006-03-02, 15:14
Medlem
kärrings avatar
och du ska aldrig klappa den på huvudet och det finns massa olika skaer som det sägs att man inte ska göra...skulle vi lyssna på alla så skulle inte nån ha hund
Citera
2006-03-02, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kärring
och du ska aldrig klappa den på huvudet och det finns massa olika skaer som det sägs att man inte ska göra...skulle vi lyssna på alla så skulle inte nån ha hund

Jo, men detta med att visa tänderna är hundarnas eget språk för att visa agg, är det en instabil hund så kan den mycket väl flyga på dig om du visar tänderna för den. Stabila hundar ska inte ha några problem med det.
Citera
2006-03-02, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Och man ska inte stirra dem i ögonen och så vidare

Hade för mig att det var katter som uppfattade det som aggressivt... jaja, finns mycket skrönor också...
Citera
2006-03-02, 16:26
Medlem
PiLLerILLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatPtang
Hade för mig att det var katter som uppfattade det som aggressivt... jaja, finns mycket skrönor också...

Det finns iaf extremt mycket gammal mossig beteendeforskning, som folk fortfarande går runt och tror på.
Citera
2006-03-03, 12:38
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatPtang

Nix de är snarast kontaktsökande och spanande på en med blicken

Har för mig att hundar, som är ett flockdjur, visar underkastelse och att de är lägre i rang genom att vända bort blicken. Eller stirra för att utmana om rangen genom att slåss om det.

Citat:
Ursprungligen postat av PiLLerILLer
Det finns iaf extremt mycket gammal mossig beteendeforskning, som folk fortfarande går runt och tror på.

Men det med hundarna stämmer väl, du som har vovve? Har åtminstone hört det från flera olika seriösa ställen och seriösa hundägare.
Citera
2006-03-03, 16:01
Medlem
Hundar är monster, bestar, vilddjur. Dom stinker, hugger, skäller, juckar och är skitiga och fula. Att folk betalar dyra pengar för att dra in ett sådant kreatur i sitt hem och dessutom betraktar det som sin bästa vän är mildt uttryck perverst. "Lojaliteten" är bara ett uttryck för extrem enfald och brist på självständighet.
Trådskaparen har en bra poäng, du förväntas älska att bli antastad av dessa felavlade missfoster, att kritisera vare sig ägaren eller hunden bemöts med avsky. Det är ett fenomen, nästan en folksjukdom skulle jag vilja säga. Hundmaffian (och den är omfattande) känner mer för korkade, folkilskna hundar än vad dom gör för sina medmänniskor. Kärleken finns där, men den är extrem missriktad. Hundantalet borde minskas drastiskt här i landet och begränsas till praktiska användningsområden. Det är inte bara jag som är trött på stank, hundskit, rädsla, att bli sniffad i skrevet och skällande dygnet om.
Citera
2006-03-05, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Hundar är monster, bestar, vilddjur. Dom stinker, hugger, skäller, juckar och är skitiga och fula. Att folk betalar dyra pengar för att dra in ett sådant kreatur i sitt hem och dessutom betraktar det som sin bästa vän är mildt uttryck perverst. "Lojaliteten" är bara ett uttryck för extrem enfald och brist på självständighet.
Trådskaparen har en bra poäng, du förväntas älska att bli antastad av dessa felavlade missfoster, att kritisera vare sig ägaren eller hunden bemöts med avsky. Det är ett fenomen, nästan en folksjukdom skulle jag vilja säga. Hundmaffian (och den är omfattande) känner mer för korkade, folkilskna hundar än vad dom gör för sina medmänniskor. Kärleken finns där, men den är extrem missriktad. Hundantalet borde minskas drastiskt här i landet och begränsas till praktiska användningsområden. Det är inte bara jag som är trött på stank, hundskit, rädsla, att bli sniffad i skrevet och skällande dygnet om.

O R D.
Citera
2006-03-05, 04:46
Bannlyst
Har absolut inget emot hundar, inte katter heller. Jag älskar djur i allmänhet. Människor däremot.. kan jag ICKE med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in