• 1
  • 2
2015-08-28, 21:24
Medlem
Emiliasecrets avatar
Jag vill så gärna ha långa naglar, problemet är bara att jag har linser så det kanske inte är så bra. Anledningen är ju dels när man sätter i de, men de funkar just nu. Men mest när man ska ta av linserna, då råkar jag ibland nypa till lite i ögat med naglarna och det glr ju såklart lite ont men absolut inte länge, men jag vet inte om det är så bra för ögat att få hårda saker på sig.

Just nu börjar de bli långa, dock inte så långa som jag vill ha de utan bara lite långa. Funkar det att hs långa naglar även om jag använder linser eller borde jag inte ha det för att låta ögat vara? Om någon annan har haft såhär som jag så säg gärna hur ni gjorde.
Citera
2015-08-28, 21:45
Medlem
Du kan ju testa sugproppar för linser. Här ett exempel för mjuka linser, det finns för hårda också.
Citera
2015-08-28, 21:59
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Finns månadslinser man bara tar ut/sätter i en gång i månaden.
Grymt praktiskt.
Funderat på det?
Citera
2015-08-28, 22:28
Medlem
InnocentBystanders avatar
Jag hade enormt långa naglar i många år, och har haft linser sedan jag var 14. Jag upplevde det aldrig som ett problem, tekniken för att ta ut/sätta i linserna blev dock lite annorlunda med naglar.

Jag använder oftast mina båda långfingrar när jag tar ut linserna. Håller upp båda händerna med handflatorna mot ansiktet, fäster blicken "i fjärran", sätter båda fingertopparna mot ögat (med naglarna pekandes rakt uppåt, inte in mot ögat) och vrider sedan framåt/utåt så att linsen kläms fast mellan fingertopparna och lossnar från ögat. Hyfsat kass förklaring, men du kanske förstår? Lillfingrarna fungerar också bra, eller pekfingrarna, det är en smaksak!
Citera
2015-08-28, 22:32
Medlem
Linser o långa naglar funkar utmärkt. Man får vrida lite på fingret bara.
Citera
2015-08-28, 22:40
Bannlyst
Sätt i linserna från sidan typ o inte framifrån.
Citera
2015-08-29, 22:01
Medlem
exquisitelys avatar
Jag har också kombinationen långa naglar & linser. Det har funkat avsevärt lättare än jag trodde, hade nästan förväntat mig att peta ut ögonen...Men skräckscenariot uteblev. Har samma in och ut -teknik oavsett om jag har långa naglar eller inte. Aldrig upplevt att naglarna varit i vägen eller trasat sönder en lins. Kan t.o.m finna det lättare att plocka ut linser med längre naglar.
Citera
2015-08-29, 22:48
Medlem
Tolvans avatar
Inga problem alls.
Citera
2015-09-01, 21:44
Medlem
Emiliasecrets avatar
Tack för era svar. Att sätta i linserna går bra men det är när jag tar ut de som jag kan nypa med naglarna lite i ögat och det gör ont, har dock lyckats undvika detta rätt bra. Jag ska försöka att ta ut linserna mer från sidan eller en bit ifrån så att inte fingret nuddar ögat så istället nageln tar linsen.

Sen skrev någon om månadslinser som man kan ha utan att ta ut under tiden. Jag tror bara det är bäst för mina ögon iallafall om de får vara vila från linserna ibland, dels för att undvika att det blir torrt.
Citera
2015-09-02, 12:45
Medlem
Tolvans avatar
Använd inte nyptekniken när du tar ut linserna utan dra ned undre ögonlocket med ena handen, lägg sedan andra handens pekfingertopp eller fingret på linsen, nu drar ned linsen vecket mellan nedre ögonlock och öga så att linser blir lite hopknölad. Tadaa, bara att greppa tag i den hopknölade linsen och ta ut den. Funkar utmärkt för mig. Jag skulle aldrig kunna knipa ut linserna med mina naglar.
Citera
2015-10-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentBystander
Jag hade enormt långa naglar i många år, och har haft linser sedan jag var 14. Jag upplevde det aldrig som ett problem, tekniken för att ta ut/sätta i linserna blev dock lite annorlunda med naglar.

Jag använder oftast mina båda långfingrar när jag tar ut linserna. Håller upp båda händerna med handflatorna mot ansiktet, fäster blicken "i fjärran", sätter båda fingertopparna mot ögat (med naglarna pekandes rakt uppåt, inte in mot ögat) och vrider sedan framåt/utåt så att linsen kläms fast mellan fingertopparna och lossnar från ögat. Hyfsat kass förklaring, men du kanske förstår? Lillfingrarna fungerar också bra, eller pekfingrarna, det är en smaksak!

Jag tycker det är jättefint med lite längre naglar och vill gärna att min tjej ska ha det. Tar det lång tid att lära sig att ta ut linserna med långa naglar? Vad är enormt långa naglar för dig?

PS någon som har tips på vilken nagelteknologi man ska välja om man vill ha jättelånga men så naturliga naglar som möjligt? Dvs naglar som ser ut och känns naturliga. Priset är inte så viktigt , bara det blir fint. DS
Citera
2015-12-27, 21:52
Medlem
gralehs avatar
Jag har haft långa naglar och linser sedan jag var 15, är nu 33. Inga problem, man får lära sig hur man gör bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in