• 1
  • 2
2015-08-28, 18:11
Medlem
kastanjekrigets avatar
har köpt en sån här wc duck active som man fäster i toaletten för att det ska lukta lite gott men lyckas för allt i världen inte fästa den på toaletten. Någon som vet hur man gör?

här är en länk till varan jag pratar om:

https://www.google.se/url?sa=i&rct=j...40864641460119
Citera
2015-08-28, 18:15
Medlem
Elementarts avatar
Jag har för mig att såna produkter inte passar in på alla toalett-modeller, men den ska väl sitta fast på detta vis: http://i.ytimg.com/vi/TeU6wjJ9kvs/hqdefault.jpg
Citera
2015-08-28, 18:19
Medlem
mainfurers avatar
Du har nog en jävligt skitig och flötig toastol om du inte får fast den. Den ska kunna gå att trycka fast på alla stolar. Försök på den mest plana ytan
Citera
2015-08-28, 18:22
Medlem
mainfurers avatar
Sorry glöm det där, trodde du menade en sån gel först. Vågade först inte gå in på omdirigeringslänken. Men såg att det var en behållare man hänger på sidan..... så häng den på sidan :-)
Citera
2015-08-28, 18:23
Medlem
lithionits avatar
toalettblock är överskattade, det håller sig renare men för att du verkligen ska få bort smuts så behövs mekanisk bearbetning + rengöringsmedel dvs. en toaborste och toarent.

Som tidigare nämnt så passar inte alla toalettblock alla toaletter, men i WC ducks sortiment finns sk. "fresh discs" som inte har något fäste utan sätts på insidan av toalettskålen så pröva det, kommer garanterat att gå att fästa iaf :P
Citera
2015-08-28, 22:36
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag har för mig att såna produkter inte passar in på alla toalett-modeller, men den ska väl sitta fast på detta vis: http://i.ytimg.com/vi/TeU6wjJ9kvs/hqdefault.jpg

tack för hjälpen! bilden gjorde suset. Var jag som var bakiskorkad och inte lyckades fixa.
Citera
2015-08-29, 00:21
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
toalettblock är överskattade, det håller sig renare men för att du verkligen ska få bort smuts så behövs mekanisk bearbetning + rengöringsmedel dvs. en toaborste och toarent.

Trodde folk hade slutat med såna där block, har inte sett såna på säkert minst 20 år... Ser inte behovet för fem öre heller, man gör ju rent toaletten med toaborste och toalettrengöringsmedel efter att man gjort sina behov. Då behövs inte några såna där block, som i princip enbart färgar vattnet och doftar kemiskt.
Citera
2015-08-29, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ser inte behovet för fem öre heller, man gör ju rent toaletten med toaborste och toalettrengöringsmedel efter att man gjort sina behov. Då behövs inte några såna där block, som i princip enbart färgar vattnet och doftar kemiskt.

Jag använder wc stick (i en toalettstol som är avsedd för det) och jag märker helt klart att det krävs mindre rengöring med toaborste. Dock är de dyra på många ställen, finns dock några nätaffärer som har de billigare. Sedan är det frågan hur bra det är för miljön.
Citera
2015-09-01, 05:13
Medlem
Kongruensbojds avatar
Man lurar sig själv med såna där självtvättande medel. Vissa ser bara en ren toalettskål och nöjer sig, när många osynliga bakterier bor på ringen och frodas varje gång en bakdel gör besök. Nej, städa toaletten ut- och invändigt oftare istället.
Citera
2015-09-01, 20:32
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Trodde folk hade slutat med såna där block, har inte sett såna på säkert minst 20 år... Ser inte behovet för fem öre heller, man gör ju rent toaletten med toaborste och toalettrengöringsmedel efter att man gjort sina behov. Då behövs inte några såna där block, som i princip enbart färgar vattnet och doftar kemiskt.

ja de har blivit sällsynta, och känns inte så bra heller ur miljösynpunkt.

Fast å andra sidan så börjar marknaden blev översvämmade av jättestarka rengöringsprodukter som cillit bang som är tillräckligt starka för att man inte ska behöva gnugga lite som med toablocken, personligen föredrar jag gnuggandet framför potientiellt farliga rengöringsmedel fick cilit bang smuts och fett en gång i ögat när jag sprayade på en kökslucka => akuten, inte kul alls...
Citera
2015-09-02, 16:46
Medlem
kastanjekrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Man lurar sig själv med såna där självtvättande medel. Vissa ser bara en ren toalettskål och nöjer sig, när många osynliga bakterier bor på ringen och frodas varje gång en bakdel gör besök. Nej, städa toaletten ut- och invändigt oftare istället.

det är inte meningen att den ska ersätta toalettrengöring, snarare komplettera den. tycker om lukten och att det ser lite genomtänkt ut
Citera
2018-03-02, 12:33
Medlem
Helkass produkt, Duck Fresh Discs! Svårt att begripa hur det hela ska fungera. Först när man googlar inser man att det finns en liten instruktion på insidan av förpackningen. Inte lätt att slita uppkartongen utan att texten får sönder lite.

Knepigt att sätta ihop, krävs viss handstyrka. Luktar lite starkt. Besökare kommer ut från toan och undrar vad det är för turkos klick i porslinet....
Föredrar fräsch, vanligt rengjord toalett.
Läser också på kartongen: Skadliga långtidseffekter för vattenlevande organismer" GIFTIGT alltså!
Fy. Så det sista problemet då:
Hur sortera i återvinningen? Som giftigt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in