2015-08-28, 17:16
Medlem
kames avatar
Har nordea och det står att en betalning kommit in på mitt konto, dock så står det 08-31 som datum på den. Under mitt saldo på det kontot är det inte registrerat. Så jag undrar om jag kan använda dom pengarna redan nu, eller om jag måste vänta på 31:a?

fråga nummer 2: En bekant har några tusen i kredit på sitt kontokort hos nordea, Står t.o.m på banksaldot att det finns e.x 45 tusen på kontot när i själva verket det bara finns 30 tusen (alltså 15 tusen kredit). Detta har inte jag, kan man få det eller finns det krav för det?
Citera
2015-08-28, 17:23
Medlem
Visst kan du använda upp pengarna, men då kommer du ju hamna på minus när din räkning dras. Man kan ändra datum på sina räkningar, men kan inte betala under helger.

Vet inte hur Nordea funkar, men när jag vill ha kredit hos Skandia så var kravet att jag hade 15000kr på kontot för att få kredit. Inget jag rekommenderar dock, det är så lätt att bränna pengarna och tar en evighet att betala tillbaka :/
Citera
2015-08-28, 17:24
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kame
fråga nummer 2: En bekant har några tusen i kredit på sitt kontokort hos nordea, Står t.o.m på banksaldot att det finns e.x 45 tusen på kontot när i själva verket det bara finns 30 tusen (alltså 15 tusen kredit). Detta har inte jag, kan man få det eller finns det krav för det?
Gå till din bank och ansök om kredit (blir svårt med bet.anmärkningar).
Citera
2015-08-28, 17:43
Medlem
kames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraclecure
Visst kan du använda upp pengarna, men då kommer du ju hamna på minus när din räkning dras. Man kan ändra datum på sina räkningar, men kan inte betala under helger.

Vet inte hur Nordea funkar, men när jag vill ha kredit hos Skandia så var kravet att jag hade 15000kr på kontot för att få kredit. Inget jag rekommenderar dock, det är så lätt att bränna pengarna och tar en evighet att betala tillbaka :/

Det är alltså pengar som ska komma in på mitt konto. Under saldot står det att dom inte kommit in, men om jag kollar historik så står det 08-31 insättning, alltså om 3 dagar. Undrar då om jag kan gå och handla för 1000, om det står 500 på mitt saldo? I.o.m att det finns en insättning i historiken, eller måste jag vänta till den 31:a?
Citera
2015-08-28, 17:47
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Det är alltså pengar som ska komma in på mitt konto. Under saldot står det att dom inte kommit in, men om jag kollar historik så står det 08-31 insättning, alltså om 3 dagar. Undrar då om jag kan gå och handla för 1000, om det står 500 på mitt saldo? I.o.m att det finns en insättning i historiken, eller måste jag vänta till den 31:a?
Nej beloppet är bara bokfört som en kommande händelse, du kan inte handla med dem förrän den 31:e, det är först då pengarna blir disponibla, det borde du väl förstå själv?
Citera
2015-08-28, 17:48
Medlem
Citat:

Det finns alltså en planerad insättning på ditt konto, som ska komma in den 31/8. Och du vill använde "de" pengarna nu? Är det bara jag som tänker fel nu eller är du helt fel ute?

Det finns ju ingen insättning i historiken som du säger, det står ju att den ska göras den 31a. Hade du haft insättningen på saldot så hade den förmodligen satts in tidigare än planerat och du kunnat använda dem, men nu finns de ju inte där, så vad ska du använda?
Citera
2015-08-28, 18:10
Medlem
Citat:

Nej, du kommer inte åt pengarna förrän det datumet som står. Tror du snöade in lite på kredit tänkandet när du får för dig att du kan använda pengar du inte ännu har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in