2015-08-28, 16:29
Medlem
MuscleSharks avatar
Har länge haft funderingar på att en dag i livet köpa mig en Ferrari, men är osäker på vilken modell.
Någon här som har erfarenhet av Ferrari? Vad ska jag tänka extra noga på?

Som sagt så är detta inget som kommer ske den närmsta tiden, men förhoppningsvis i framtiden.
Det kommer heller inte bli någon värsting modell då min ekonomi högst troligt inte kommer att vara tillräckligt för detta.

Tips tas gärna emot
Citera
2015-08-28, 16:30
Medlem
Crashs avatar
Budget?
Citera
2015-08-28, 16:37
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crash
Budget?

Högst 1 miljon kan jag tänka mig. Finns ju Ferraris runt 500,000:- som är fina också, så 1 miljon är inte något magiskt belopp utan bara något jag slängde ur mig. Bor billigt och har inga barn så pengarna kan gå till roliga saker
Sen kan ju saker och ting förändras i framtiden, mer pengar osv så vi får se helt enkelt.
Men nu vill jag bara ha lite tips.
Citera
2015-08-28, 16:37
Medlem
Bluebeast72s avatar
Intressanta fakta i ämnet är att Teknikens värld visade att det var inte en omöjlig dröm. Årskostnad för service på dessa ligger ca på 20,000 vilket man månadsbetalar.

Annars var det inte så värst dyrt.
Citera
2015-08-28, 16:40
Medlem
BaronEriks avatar
360 Moderna och F430 är väl det bästa att välja, de ligger runt 500,000kr upp till 700-800,000.
Men sen så beror det väl på hur länge du vill vänta, ska du vänta i 5-6 år till så kan du lika gärna vänta på att 458:an ska sjunka i pris.

En sak du ska tänka på är att du ej ska köpa en Ferrari som har gått för mycket, ju mer de gått, desto mer kostar servicen. Sen finns det folk som säljer sina Ferraris till bra pris innan den stora servicen, då servicen på en Ferrari ligger på drygt 30,000 uppåt.
Citera
2015-08-28, 16:42
Medlem
Crashs avatar
F430 kan du få, 590 tycker jag är jävligt snygg
Citera
2015-08-28, 16:43
Medlem
MuscleSharks avatar
Tackar för tipsen. Uppskattas högt
Citera
2015-08-28, 18:00
Medlem
lopmaks avatar
Jag har själv precis ägt min första Ferrari på vanlig knegarlön. Tog dessutom lån för att köpa den
Underbar bil!
Finns ju alltid en risk att något går sönder men det är ju bara en bil och allt går att fixa men visst kan det säkert kosta en del.

Jag kan rekommendera dig att köpa en äldre modell för de stiger i värde. Jag tjänade en rätt bra hacka på min och ägde den bara några månader.

Sikta på en 348 eller 355 med manuell låda. Riktigt körglada bilar utan en massa elektronik.
Citera
2015-08-28, 21:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Jag är relativt beslutsam på detta, men just nu finns det annat i livet som jag vill fokusera på först.

Fint. Då föreslår jag att du återkommer när du fixat finansieringen. På så vis får du mer aktuella tips.

Citera
2015-08-29, 16:42
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Intressanta fakta i ämnet är att Teknikens värld visade att det var inte en omöjlig dröm. Årskostnad för service på dessa ligger ca på 20,000 vilket man månadsbetalar.

Annars var det inte så värst dyrt.

Men vad räknade de på för körsträcka då? Typ 300 km?
Citera
2015-09-01, 14:45
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Fint. Då föreslår jag att du återkommer när du fixat finansieringen. På så vis får du mer aktuella tips.

Ska kolla runt lite redan nu och se på ett ungefär vad det kostar att äga en Ferrari. Skulle kunna köpa en nu om jag ville, men eftersom att det finns andra saker som är viktigare för tillfället så får det bli en senare fråga.
Men ni som kan rekommendera en specifik modell till ett hyfsat pris, försäkring, service utgifter osv, får gärna skriva.
Nu för stunden får tysken rulla ett tag till iaf
Citera
2015-09-01, 15:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Men vad räknade de på för körsträcka då? Typ 300 km?
Precis.
Min styvfarsa har en 430F1 och jag kan försäkra om att den kostar mer än 20 000 spänn om året i service....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in