2019-06-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Ungefär som att Barak Obama inte var född i USA, och därför inte en legitim president?

Vilket folk skulle alltså Angela Dorothea Merkel, född Kasner, tillhöra om nu inte det tyska?

De flesta verkar vara överens om att Barrak Hussein Obama föddes på ett sjukhus i USA av sin vita mamma. Det var väl f.ö. Hillary Clinton som startade den konspirationsteorin en gång i världen har jag för mig.

En kontroll vad gäller hennes efternamn som ogift besvarar din fråga. Det är aldrig bra för ett folk att välja ledare som inte tillhör det egna folket eller att överlämna kontrollen av centrala funktioner som massmedia heller för den delen.
Citera
2019-06-28, 12:08
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Citat:
Vilket folk skulle alltså Angela Dorothea Merkel, född Kasner, tillhöra om nu inte det tyska?
En kontroll vad gäller hennes efternamn som ogift besvarar din fråga.
Vilket folk?
Citera
2019-06-28, 16:32
Medlem
konstits avatar
Jag får ibland "nervkläm" nede vid vänster sida om länden... Hoppar runt som en spastiker och kan inte kontrollera mig, men det sker bara när när jag i övrigt förflyttar mig medelst gåben, aldrig när jag bara står, men det kan inte uteslutas att det kan vara något liknande, och att hon skakar i hela kroppen i viljestark kamp att kontrollera det ?
Citera
2019-06-28, 16:40
Medlem
konstits avatar
Citat:
En kontroll vad gäller hennes efternamn som ogift besvarar din fråga. Det är aldrig bra för ett folk att välja ledare som inte tillhör det egna folket eller att överlämna kontrollen av centrala funktioner som massmedia heller för den delen.

Du menar att hennes farfars polska anor (han valde att bli tysk när möjligheten gavs) skulle göra henne mindre tysk, och mer polsk ?
Citera
2019-06-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Du menar att hennes farfars polska anor (han valde att bli tysk när möjligheten gavs) skulle göra henne mindre tysk, och mer polsk ?

Nej hon tillhör inte det polska folket heller.
Citera
2019-06-28, 19:54
Medlem
konstits avatar
Citat:

Citat:
Nej hon tillhör inte det polska folket heller.

För oss som inte är bevandrade i din tankegång kunde det eventuellt tillföra tråden något om du utvecklade, istället för att vara låtsasmystisk... Om du är sådan där en mini-nasse och menar hon skulle vara av judiskt ursprung skall du nog komma på arbete med att hitta belägg för den teorin.
Citera
2019-06-28, 20:03
Medlem
Citat:
För oss som inte är bevandrade i din tankegång kunde det eventuellt tillföra tråden något om du utvecklade, istället för att vara låtsasmystisk... Om du är sådan där en mini-nasse och menar hon skulle vara av judiskt ursprung skall du nog komma på arbete med att hitta belägg för den teorin.

Inget märkligt med det. Det finns miljontals människor som är judar här i världen. Hennes mor var judinna och eftersom judarna anser att bara den som är född av en judinna kan vara medlem av deras folk så får man väl acceptera deras syn på frågan.
Citera
2019-06-28, 20:12
Medlem
konstits avatar
Citat:
Inget märkligt med det. Det finns miljontals människor som är judar här i världen. Hennes mor var judinna och eftersom judarna anser att bara den som är född av en judinna kan vara medlem av deras folk så får man väl acceptera deras syn på frågan.

Förvisso, om man är ortodox... men hennes far var katolik, senare lutheran, vilket Angela hållit sig till (undantaget DDR-tiden då hon naturligtvis var ateist).

Vore kul att se din genetiska katalog för att bedömma din duglighet...
Citera
2019-06-28, 20:17
Medlem
Citat:
Förvisso, om man är ortodox... men hennes far var katolik, senare lutheran, vilket Angela hållit sig till (undantaget DDR-tiden då hon naturligtvis var ateist).

Vore kul att se din genetiska katalog för att bedömma din duglighet...

Frågan om man tillhör ett folk beror inte på om man har en far med prästutbildning elller inte. Man behöver inte dyrka underliga stenar för att vara same.
Citera
2019-06-28, 21:26
Medlem
konstits avatar
Citat:
Frågan om man tillhör ett folk beror inte på om man har en far med prästutbildning elller inte. Man behöver inte dyrka underliga stenar för att vara same.

Kan vi av det utleda att du anser där finnes en genetisk "tyskhet" som ger mening om vem som kan anses vara en god ledare för Tyskland ?

Finnes där, enligt dig, tolerans för kontaminering, eller talar vi om absolut "renrasighet" ?
Citera
2019-06-29, 12:07
Medlem
Prayuths avatar
Merkel kommer nog få samma eftermäle i Tyskland som Reinfeldt fått i Sverige.
Citera
2019-06-29, 14:05
Medlem
Citat:
Jag får ibland "nervkläm" nede vid vänster sida om länden... Hoppar runt som en spastiker och kan inte kontrollera mig, men det sker bara när när jag i övrigt förflyttar mig medelst gåben, aldrig när jag bara står, men det kan inte uteslutas att det kan vara något liknande, och att hon skakar i hela kroppen i viljestark kamp att kontrollera det ?

Det mesta tyder på att Merkel har begynnande Parkinsons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in