2019-06-27, 13:06
Medlem
MrMarios avatar
Hoppas kärringen fått rabies.
Citera
2019-06-27, 17:43
Medlem
Hennes skakningar verkar psykosymatiska. Hon mår inte bra i själen. Panikångest. Hon börjar förstå att hon haft fel i hela hennes liv. Först som kommunisternas försvarare och sedan i Oligarkernas villiga tjänst. - Hon vet att hon sålt sin själ på äldre dagar. Hon vet att hennes politik förstört Tyskland. Hon vet att hon är ansvarig. - Sådana insikter får man på äldre dagar. Sedan skakar hon pressat och knyter armarna framför sig. Självinsikt. Ångest. - Nu vill Angela bara fly men vet inte var.

Här är Michael J Fox som visar hur Parkinsons ser ut. Ser inte likadant ut som Merkels skakningar som liknar chock/ångest eller det man ser hos abstinenta.
https://www.youtube.com/watch?v=5OLzuUVfoJ8

PS jag är ingen läkare men jag har sett sådana skakningar hos folk med ångest/panik och chock.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2019-06-27 kl. 17:54.
Citera
2019-06-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Japp. Definitivt Parkinsons sjukdom. En ond man som var ledare över Tyskland 1945 hade det. Fantastisk ironi att en ond kvinna som var ledare i Tyskland har detsamma 2019.

Parkinson leder till svårighet att starta en rörelse, stelhet och hasande gång. Det verkar inte vara Parkinson Merkel lider av. Något slags tremor som inte allvarligt påverkar hennes motorik. Åldersrelaterat. För mig säger det att hon borde gå i pension.
Citera
2019-06-27, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon försöker hålla sin arm stilla. Parkinsons?

Tänkte jag också på när jag såg det hela. Inte för att jag är medicinskt utbildad men nog verkar symptomen stämma överens ganska väl.
Citera
2019-06-27, 20:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Parkinson leder till svårighet att starta en rörelse, stelhet och hasande gång. Det verkar inte vara Parkinson Merkel lider av. Något slags tremor som inte allvarligt påverkar hennes motorik. Åldersrelaterat. För mig säger det att hon borde gå i pension.
Skakningarna vid Parkinsons beror på medicineringen för att motverka stelheten. I annat fall ligger det som sagt bra till med en liten släng av Kuru.
Citera
2019-06-27, 22:05
Medlem
shaken Merkel Syndrom
Tror hon går på droger.
Citera
2019-06-27, 22:06
Medlem
Detta liknar närmast "Essential Tremors".

Dock brukar ET främst drabba händerna.

ET är relativt ofarligt, kallas därför även Benign Essential Tremor.

ET är den vanligaste av skakningssjukdomar, upp till 10 ggr vanligare än Parkinsons. Därför är ET givet första gissning om du ser någon skaka.

För övrigt ser Merkels steg alldeles för friska ut för att det skall kunna vara Parkinsons.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2019-06-27 kl. 22:52.
Citera
2019-06-28, 05:41
Medlem
Happysmurfs avatar
Detta är definitivt inte Parkinsons. Parkinsons utmärker sig bland annat av en klassisk hand rörelse/skakning (pill rolling motion) och inte full body tremors.
Citera
2019-06-28, 07:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Vad var det för fel på Hillary Clinton?
Tja enligt trumpeterna så var hon ju akut döende under valkampanjen mot Trump, så hon borde väl vara stendöd sen sådär tre år tillbaka. (Clinton har alltså ingen känd sjukdom. Däremot är hon ingen ungdom.)

Vad Merkel beträffar, så gör hennes stab klokt att lgga korten på bordet. Tror inte det är något särskilt allvarligt, men allmänheten har faktiskt rätt att få information om sina ledares hälsa.
Citera
2019-06-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Man får försöka skilja det väsentliga från det oväsentliga.

Hur mycket (eller lite) som AfD kommer att attrahera gamla CDU-väljare, det återstår att se.

Det är självklart att det handlar om ökning, inte minskning. En annan fråga är om CSU gör allvar av idéer att ta upp kampen med CDU utanför Bayern.

Men viktigast för Tysklands framtid blir ändå hur partiet klarar av att hantera den djupa spricka som gjorts tydlig i och med den jämna ordförandestriden.

För övrigt är den här artikeln i NYT inte så illa: https://www.nytimes.com/2018/12/05/w...y-germany.html

Men läs hela artikeln, för allt i världen. Det står många andra saker i den också!

Vad en människa gör och vad hon anger för skäl för sina handlingar behöver inte hänga samman. När man gjort något ondskefullt så säljer man in in det med skäl som låter goda.

Frun Merkel tillhör f.ö. inte det tyska folket utan ett annat folk så att hon skulle ha dåligt samvete gentemot tyskarna är inte sannolikt.
Citera
2019-06-28, 10:56
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Fru Merkel tillhör f.ö. inte det tyska folket utan ett annat folk så att hon skulle ha dåligt samvete gentemot tyskarna är inte sannolikt.
Ungefär som att Barak Obama inte var född i USA, och därför inte en legitim president?

Vilket folk skulle alltså Angela Dorothea Merkel, född Kasner, tillhöra om nu inte det tyska?
Citera
2019-06-28, 10:57
Medlem
fernebos avatar
Tror ju inte att det är nån tillfällighet att Merkel vid båda tillfällena börjat skaka vid en formell tillställning där hon i princip försöker stå i givakt. Känns lite psykiskt. Nån form av stressutlöst panikattack. Kan iofs finnas hälsoskäl i botten, men jag tror inte på Parkinson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in