2015-08-27, 18:21
Bannlyst
Jag älskar snus, men är mån om mina tänder. Istället för att posta om hur jag ska sluta snusa, så kom med förslag och tips hur man bäst tar hand om tänderna och tandköttet.

Är det tandborstning morgon och kväll som vanligt som gäller? Har börjat med tandsticka samt flourskölj med bara för att ta hand om dem så väl jag kan.
Citera
2015-08-27, 18:40
Medlem
Ha snuset bak i munnen vid visdomständerna eller under tungan. Ha det inte på samma ställe alltid utan flytta runt det. Vet inte varför snus är frätande egentligen det ska innehålla bakpulver och ha pH 8,5 ungefär vilket inte låter speciellt högt. Många tandkrämer har högre pH än så men verkar inte vara frätande.
Citera
2015-08-27, 18:43
Medlem
Vill minnas att snus inte skadar tänderna direkt utan bara tandköttet. Har för att det faktiskt är lite bra för tänderna för att det skapar en miljö i munnen där karies inte trivs så det motverkar alltså hål skadar aldrig att ta hand om tänderna men detta fallet ska du kanske just rikta in dig på att ta hand om tandköttet. glöm inte 2 minuter borstning med två cm tandkräm, två gånger om dagen snusa på!
Citera
2015-08-27, 18:50
Medlem
Not-Sures avatar
Snus skadar inte tänderna
Citera
2015-08-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not-Sure
Snus skadar inte tänderna
Sura saker skadar tänderna. Snus är tvärt om basiskt.
Citera
2015-08-27, 19:15
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Snusar man får man inte karies lika lätt då det är basiskt. Snus är alltså bra för tänderna om man vill ha bruna men friska tänder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in