Citat:
Ursprungligen postat av
IamSirius
Fan vad jag blir irriterad på SVT's konstanta feministvinkling. Hos Plymouthbröderna frågar de tjejerna om de inte känner sig förtryckta då de måste bära kjol. Är inte männen precis lika förtryckta då de måste bära byxor? Sen frågar de om kvinnorna inte känner sig förtryckta då de inte får ansvara för talen. Är inte männen precis lika förtryckta då de inte får ansvara för musiken? Personligen skulle jag, som man, mycket hellre vilja få välja vilka sjungna ord som ska finnas med i gudstjänsten än vilka skrivna ord och bibelverser som ska läsas. Varför får kvinnorna göra allt det roliga? Vi män är så förtryckta!!!
Fast det är ju lättare att påverka sin omgivning med ord än utifrån några sånger?
Jag skulle vilja att hon frågade:
Är det sant att flera av er tror på aga/barnmisshandel och agar sina barn?
Utnyttjar ni sjukvård? Eftersom ni inte själva utbildar er/uppmuntrar varandra att utbilda sig på högre nivå, är det inte hyckleri att utnyttja sjukvården? Dvs. välja och vraka vilka delar av samhället ni vill ta del av men ändå fördömer den/oss?
Vad gäller scientologin gjorde hon sitt bästa med tanke på hur väl inarbetat det från amerikanskt håll är att neka och förneka vad som pågår i USA. Hon fick åtminstone svar, det tror jag inte ett kamerateam i USA skulle fått.