2015-09-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Vilken var sekten som hon och sönerna flydde ifrån?
Det var en liten sekt på några få personer som åkte runt i världen (inte scientologerna, i avsnittet var det en kvinna med bara en son). Sai Baba heter sekten.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article11484754.ab
Citera
2015-09-12, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Det var en liten sekt på några få personer som åkte runt i världen (inte scientologerna, i avsnittet var det en kvinna med bara en son). Sai Baba heter sekten.
http://www.aftonbladet.se/wendela/article11484754.ab

Tack!
Citera
2015-09-13, 23:41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Haha, den där hockeyflatan. Helt priceless att de blir scientologer efter slag mot skallen.

De vet mycket väl vem de låter uttala sig i TV. Hon är nog sedd som en populär medlem i den lokala scientologkyrkan. En som inte ifrågasätter. Självklart väljer de att visa upp en medlem som ser okej ut och kan föra sig okej. De skulle inte släppa upp vem som helst framför kameran.
Citera
2015-09-15, 12:17
Medlem
farlings avatar
Jag såg tredje och senaste avsnittet igår, den här Erik som hoppat av JV, är inte det personen Jonas Gardell haft som förebild för en av karaktärerna i Torka aldrig tårar utan handskar?

Tjejen i Scientologi"kyrkan", HUR är det möjligt att folk fortfarande går med i sekter som denna.
Alla har väl hört talas om Scientologin och är man någorlunda funtad håller man sig på avstånd.
Ska dock bli spännande att se i nästa avsnitt om det kommer att pratas om hur mycket tjejen som precis blivit clear fått betala för det.
Jävla humbug är vad det är.
Citera
2015-09-16, 20:46
Medlem
godboys avatar
Kollar på del 4.

Herregud vilken flum med scientologerna. Handlar bara om att vigga pengar av medlemmarna. Och trycka ned dem.
Citera
2015-09-16, 21:09
Medlem
Alltså helt seriöst, detta program är till stor del patetiskt.
Innan man ens har börjat sända har man alltså valt ett program om SEKTER.

Har svårt att se att samfunden som berörs är intresserade/glada över att: "jaha, ska min sekt besökas, vad kul"

"Vi valde att göra ett program om religiösa rörelser" hade inte varit bättre tror ni?
Puckon är vad SVT:s stab är.
Jävla pajaser.
Citera
2015-09-16, 21:12
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag såg tredje och senaste avsnittet igår, den här Erik som hoppat av JV, är inte det personen Jonas Gardell haft som förebild för en av karaktärerna i Torka aldrig tårar utan handskar?

Tyckte också han påminde lite om Benjamin eller vad han hette i Torka aldrig tårar..., men tror inte det. Det finns nog en hel del homosexuella som hoppat av homofoba sekter.

Citat:
Tjejen i Scientologi"kyrkan", HUR är det möjligt att folk fortfarande går med i sekter som denna.
Alla har väl hört talas om Scientologin och är man någorlunda funtad håller man sig på avstånd.
Ska dock bli spännande att se i nästa avsnitt om det kommer att pratas om hur mycket tjejen som precis blivit clear fått betala för det.

Man kan "råka" gå med i scientologerna genom att t ex gå deras rehabiliteringsprogram eller bli uppsnappad av någon annan underorganisation. Som det framgick i programmet är de inte alltid öppna med vilka de är, och jag kan tänka mig att man kan bli rätt snärjd innan man inser vilka man har att göra med.
Citera
2015-09-16, 21:14
Medlem
Stig informationsansvarig i Sceintologikyrkan verkar sjukt obehaglig när han står och vaktar alla interjuver, till och med hemma hos det där paret HEMMA i deras hall står han och vaktar dem. Eller snubben som var livrädd för stig och inte fick svara på frågor. Helt viljelösa slavar under en fjant.
Citera
2015-09-16, 22:44
Medlem
Bakteriens avatar
Intressant och kolla på. Stackarn folk som föds in i allt sånt där
Citera
2015-09-17, 15:51
Medlem
Incendios avatar
Citat:

Ja, det är han. Jonas Gardell intervjuade Erik inför bokskrivandet så karaktären Benjamin har mycket gemensamt med Erik och hans historia.
Citera
2015-09-17, 16:37
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:

Var inte han Erik med i ett program av och med Kalle Lind? Tror det handlade om julen och de filmade Erik och hans förberedelse inför sin första jul han skulle fira ihop med sin pojkvän. Gjordes för kanske tre år sedan.
Citera
2015-09-17, 17:16
Medlem
farlings avatar
De här unga människorna i senaste avsnittet, paret och hon som blivit clear, har de bott under en jävla sten hela sitt liv eller vad är grejen?
Jag tycker synd om dem på riktigt för en dag kommer de förhoppningsvis att vakna upp och inse att de har blivit totalblåsta och spenderat fruktansvärt mycket pengar på en scam.

Jag förstår att hon Jonna eller vad hon hette inte ville berätta hur mycket det kostat henne att "bli lika lycklig inuti som utanpå" då det förmodligen rör sig om hundratusentals kronor, det är helt sinnessjukt...

Vägen till lycka-kampanjen, om man inte kan stå för vilka man är genom att ha Scientologikyrkans namn på jackorna och pamfletterna så säger det ju bara mer om dem än oss andra.
Åh jag är så upprörd, kan inte någon bara köra en intervention med dessa människor så de slutar kasta bort sina liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in