• 1
  • 2
2015-08-26, 20:14
Medlem
Hej! Har nu festat fem dagar i Aiya Napa relativt hårt med mycket alkohol varje dag. Nu har både jag och min polare börjat få konstig hjärtrytm när man vaknar på morgonen så bultar de på som fan och nu på kvällen när man dricker så känns de tungt och andas.

Man är ju på charter så man vill ju fortsätta hålla samma tempo men samtidigt vill man ju inte dö på kuppen... Har varit på två charter innan aldrig upplevt de tidigare. Då var vi en vecka nu ska vi vara borta två.

Vi båda är 20 år, vad tror ni något att oroa sig för? Tack på förhand.
Citera
2015-08-26, 20:25
Medlem
James91s avatar
Kör på. Dör ni så har ni haft kul iallafall.
Citera
2015-08-26, 20:26
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohejdu
Hej! Har nu festat fem dagar i Aiya Napa relativt hårt med mycket alkohol varje dag. Nu har både jag och min polare börjat få konstig hjärtrytm när man vaknar på morgonen så bultar de på som fan och nu på kvällen när man dricker så känns de tungt och andas.

Man är ju på charter så man vill ju fortsätta hålla samma tempo men samtidigt vill man ju inte dö på kuppen... Har varit på två charter innan aldrig upplevt de tidigare. Då var vi en vecka nu ska vi vara borta två.

Vi båda är 20 år, vad tror ni något att oroa sig för? Tack på förhand.

Antar att ni även har druckit en del vodka red bull. Den kombon kan ge vem som helst hjärtklappning.

Och oavsett om ni druckit rbv, så kan enbart alkohol i sig ge hjärtklappning.

Om det är br eller dåligt, känner ni nog bäst själva.

Gör vad du vill med informationen.
Lycka till!
Senast redigerad av tlcswe 2015-08-26 kl. 20:33.
Citera
2015-08-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Antar att ni även har druckit en del vodka red bull. Den kombon kan ge vem som helst hjärtklappning.

Och oavsett om ni druckit rbv, så kan enbart alkohol i sig ge hjärtklappning.

Gör vad du vill med informationen.
Lycka till!

Jag har faktiskt blandar spriten med tranbär juice eller 7up min polare med ice Tea. Och sen har det såklart blivit en hel del öl.

Någon som vet något som kan dämpa det? Alvedon? Något på Apoteket?
Citera
2015-08-26, 20:36
Medlem
Zests avatar
får ni er något vatten? se till att få i er vätska eftersom både värmen och alkoholen är ruggigt uttorkande.

helst bara vanligt vatten utan kolsyra. och undvik kaffe med om ni redan undviker andra uppiggande drycker och ät ordentligt.

edit. resorb är bra om ni har tillhanda, borde kanske finnas på apotek där med.
Citera
2015-08-26, 20:37
Medlem
Klart att kroppen jobbar extra hårt, speciellt i värmen.

Drick mycket vatten, kanske köpa diverse vitaminer, alkohol är vätskedrivande.

Ett tips är att ta en day off, om ni ändå har 2 veckor på er.
Senast redigerad av pluppen_321 2015-08-26 kl. 20:47.
Citera
2015-08-26, 20:41
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Skulle inte ta Alvedon eller dylikt, vet inte vad det skulle göra för skillnad (troligtvis ingen) och det kommer vara ansträngande för lever i och med den stora alkoholkonsumtionen.
Citera
2015-08-26, 20:46
Medlem
Valsus avatar
Alkohol har ju iförsig direkt kardiotoxicitet.

Men kanske inte så poppis att berätta sånt... hur som helst håll magen igång och eventuellt ta bikarbonat innan ni stupar efter en kväll.
Vätska och B-vitamin.
Citera
2015-08-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zest
får ni er något vatten? se till att få i er vätska eftersom både värmen och alkoholen är ruggigt uttorkande.

helst bara vanligt vatten utan kolsyra. och undvik kaffe med om ni redan undviker andra uppiggande drycker och ät ordentligt.

edit. resorb är bra om ni har tillhanda, borde kanske finnas på apotek där med.

Tack för tipsen! Dricker väl 2 liter vanligt vatten om dagen dock har inte resorb paketet öppnats än. Inte behövt spy någon gång än däremot har min polare gjort det några gånger.

Hur är de med vin är de bättre att satsa på?
Citera
2015-08-26, 20:48
Medlem
Eller hur? Ni är båda 20 år och oroar er för konstig hjärtrythm? Bara för att ni har supit i 5 dagar?
Drick vatten och ät mat och sov ett dygn!

Och ge fan i att dricka för mycket alkohol! Drick öl eller vin om ni nu måste.
Drick mycket vatten och oroa er inte.

Ha kul!

Citera
2015-08-26, 20:59
Medlem
Zests avatar
Citat:
Tack för tipsen! Dricker väl 2 liter vanligt vatten om dagen dock har inte resorb paketet öppnats än. Inte behövt spy någon gång än däremot har min polare gjort det några gånger.

skulle nog köra mer på öl än både vin och sprit, öl i majoritet och kanske nån grogg emellanåt - vatten, föda och sömn emellan varven så mår ni nog bättre.
Citera
2015-08-26, 21:00
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:

Så länge ni dricker kommer ni att ha de där symptomen. Det är alkoholen som skapar dem. Spelar ingen roll vilken typ av alkohol ni dricker. Vanligtvis är hjärtklappningen mest påtaglig när ni är, mer eller mindre, nyktra, och brukar avta med stigande berusning. Det är helt enkelt kroppens nyktra sätt att reagera på förgiftning.

Det finns bara ett botemedel. Att inte dricka. Då upphör det efter 2-3 dygn.

Resorb mm hjälper inte mot de symptom du nämner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in