• 1
  • 2
2015-08-26, 19:16
Medlem
McCarthy01s avatar
Jag har alltid varit svag för gullighet hos kvinnor. Ja ni kanske kan relatera till vad jag menar. En kvinna kan vara sexig och se bra ut, men blir man tillsammans med en kvinna med gulligt utseende, så blir hon svårare att komma över och glömma, då åtminstone jag har en tendens att behandla en söt kvinna som en söt kattunge, någon jag vill hjälpa, måna om, bry mig om och älska på djupet. Det är svårare att glömma en sådan kvinna, som dessutom är snäll.

Nu gissar jag att de flesta flashbackare föredrar sexighet framför gullighet hos en kvinna. Men någon av er kanske har samma uppfattning? Ska man kanske undvika söta kvinnor för att slippa få jobbiga känslor när det tar slut?
Citera
2015-08-26, 19:31
Medlem
Nu är ju jag kvinna... Så jag talar från mitt eget perspektiv om män. Jag föredrar inte 'sexiga' män, eftersom jag tycker det är för mycket ytlighet. Jag gillar faktiskt män som är lite mulliga, då kan man gosa och krama de, och de blir som ens egen teddybjörn. Så ja...
Citera
2015-08-26, 19:37
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257
Nu är ju jag kvinna... Så jag talar från mitt eget perspektiv om män. Jag föredrar inte 'sexiga' män, eftersom jag tycker det är för mycket ytlighet. Jag gillar faktiskt män som är lite mulliga, då kan man gosa och krama de, och de blir som ens egen teddybjörn. Så ja...

Kan även tillägga att sex aldrig varit speciellt viktigt för mig, utan endast närheten, att få krama och gosa, och känna sig älskad för den man är och inte bara för kroppen. En kvinna som bara har sexigheten men saknar gulligheten kan jag inte bli förälskad i. Sen kan hon vara lite överviktig och ha andra kroppsliga minus på utseendesidan, men som sagt gullighet är det jag faller för.
Citera
2015-08-26, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Jag har alltid varit svag för gullighet hos kvinnor. Ja ni kanske kan relatera till vad jag menar. En kvinna kan vara sexig och se bra ut, men blir man tillsammans med en kvinna med gulligt utseende, så blir hon svårare att komma över och glömma, då åtminstone jag har en tendens att behandla en söt kvinna som en söt kattunge, någon jag vill hjälpa, måna om, bry mig om och älska på djupet. Det är svårare att glömma en sådan kvinna, som dessutom är snäll.

Nu gissar jag att de flesta flashbackare föredrar sexighet framför gullighet hos en kvinna. Men någon av er kanske har samma uppfattning? Ska man kanske undvika söta kvinnor för att slippa få jobbiga känslor när det tar slut?

Hade tagit en "gullig" över en "sexig" alla dagar i veckan. Sedan kanske man inte skall tänka på hur det eventuellt blir svårare när det tar slut, för det blir väl garanterat bättre när du väl är i förhållandet med en gullig?
Citera
2015-08-26, 20:04
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNiceguy1234
Hade tagit en "gullig" över en "sexig" alla dagar i veckan. Sedan kanske man inte skall tänka på hur det eventuellt blir svårare när det tar slut, för det blir väl garanterat bättre när du väl är i förhållandet med en gullig?

Det är lätt att hitta sexiga kvinnor, men de gulliga är mer sällsynta. Jag var tillsammans med en kvinna som många inte tyckte var attraktiv, men som jag personligen upplevde som gullig, både utseende- och personlighetsmässigt. Bland annat hade hon tjocka läppar, pga att hon tatuerat dem för att hon skulle slippa sminka sig. Men personligen tyckte jag att de tjocka läpparna gjorde henne gullig. Några kompisar sa till mig att "Hon ser ju ut som ett luder med sina kuksugarläppar". Det roliga i sammanhanget var att hon aldrig i hela sitt liv hade sugit kuk och inte hade för avsikt att göra. Själv tyckte jag som sagt bara att det gjorde henne sötare.
Citera
2015-08-26, 22:46
Medlem
fredrochas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wohoo257

Det där har jag aldrig förstått. Finns både kvinnor och män som resonerar som du. Menar inte att det är fel, bara förstår det inte. Att man ska ha lite hull på kroppen så man kan krama och gosa mycket bättre.
Är det för att det är mjukare och att mjukt är skönt?
Är det för att det undermedvetet skapar ett bättre självförtroende och säkerhet hos personen utan/med mindre hull... Då den vet att den är den som "ser bättre ut"?

Jag är inte med
Citera
2015-08-26, 23:22
Medlem
Jag känner igen det, söta kvinnor går helt klart hem hos mig.

Men att avhålla sig från dem för att det gör ont när det tar slut tycker jag känns som att vara förutseende till en rent destruktiv gräns.
Citera
2015-08-26, 23:25
Medlem
Är kvinna och känner igen killar som är exakt som dig. Mina ex hahah, men alla tycker att jag är gullig och har svårt att släppa mig för det. Har även bra kropp, men alltså dem säger att jag är gullig,så ah.
Dem kommer alltid tillbaka, känns som om att dem har svårt at gå vidare.
Gillar när en man gillar mig, när han gosar och kramas, men helt ärligt, sex livet spelar roll!
Citera
2015-08-26, 23:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Kan även tillägga att sex aldrig varit speciellt viktigt för mig, utan endast närheten, att få krama och gosa, och känna sig älskad för den man är och inte bara för kroppen. En kvinna som bara har sexigheten men saknar gulligheten kan jag inte bli förälskad i. Sen kan hon vara lite överviktig och ha andra kroppsliga minus på utseendesidan, men som sagt gullighet är det jag faller för.

Det fetade - där gav du väl det slutgiltiga svaret på din egen fråga?
Om du endast kan bli kär i "gulliga" kvinnor så verkar det ju oerhört idiotiskt att undvika dem. Hitta en gullig tjej och försök få det att fungera istället för att utgå ifrån att det kommer gå åt fanders..
Citera
2015-08-27, 00:05
Medlem
Söt hellre än snygg!

Aldrig attraherats av fotomodelsnygga tjejer. Visst, de är skitsnygga! Men liksom bara "på bild".

Känner inge attraktion IRL till sådana tjejer. Hellre nåt att ta i.
Citera
2015-08-27, 00:33
Medlem
Saltkatts avatar
Sorglig inställning att försöka satsa på relationer med mer lättglömda kvinnor bara för att det inte skall göra ont när det tar slut. Poängen är väl att man skall försöka få relationer att hålla, inte att hålla sig själv så skadefri som möjligt. Love hurts, det skall den göra om den är på riktigt.

Föredrar också söta kvinnor framför sexiga med god marginal och av många skäl. Till exempel brukar bombnedslagen för det mesta inte ha så mycket mellan öronen.
Citera
2015-08-27, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Till exempel brukar bombnedslagen för det mesta inte ha så mycket mellan öronen.

Finns säkert undantag, men jag har inte träffat så många.. Om man då menar fotomodellsnygga tjejer med bimboaktigt utseende.

Finns ju såklart en massa smarta tjejer som naturligtvis ändå är snygga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in