Citat:
Ursprungligen postat av
booja
540kr för att kunna åka över kommungränser i en hel månad är väl inte mycket?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dveg
Det är ju billigt. Hitta någon som pendlar sträckan med bil annars och fråga om du kan få köpa in dig på att få åka med, men denne lär säkert föreslå typ en femhundring i månaden också för besväret liksom...
vet många som pendlar den sträckan men tyvärr åt andra hållet. från falun till borlänge
Citat:
Ursprungligen postat av
Kausti
Det är ju billigt. Du kan köpa bil och köra vägen annars så får du se hur mkt det kostar

Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Det är jävligt billigt jmf med många andra ställen.
Citat:
Ursprungligen postat av
_Baste_
Jag betalade 1500 kr per månad när jag åkte mellan Stockholm och Uppsala. 540 kr är Ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kentaklumpfot
Tror du att dalatrafik kör på luft och utan chaufförer?
Säg att du har en egen bil som grovt räknat drar 1l/mil. Då ska du åka tur och retur till falun från borlänge 5 dagar i veckan/månad. Det blir ungefär 80 mil. Räknar vi då på att soppan kostar 14kr/L så kommer det kosta dig 1120kr.
Då åker du bara 20 dagar/månad. Tänk då på att du måste betala nya däck, försäkring och skatt på bilen.
Klaga inte och köp busskortet nu. Du kommer jävligt billigt undan.
Tack för svaren, och jag hade ingen koll på priserna lär jag säga men är det billigt så är det :P Men det verkar som att jag inte får CSN, så jag hoppar av utbildningen. Inga pengar alls till kort eller litteratur ändå.