2006-05-09, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adthelad
Kort sagt - Scientologi innehåller en massa teknik för att hjälpa människor på många olika sätt.

uppfunnet av en sci-fi författare som blev kränkt av psykiatriker. dessutomkonstaterade han lugnt att det fanns mer pengar i en s:k religion än i författarbranchen. Därav kombinerade han dessa två. Harman högt iq och tror på utomjordingar gömda i vulkaner kanske man skall göra om testet eller tilltron till vad högt iq egentligen spelar för roll.
Tyvärr är det nog så att som i andra rörelser är det ju inga dumhuvuden som sitter och styr samt håvar in pengarna.
Men det funkar ju helt uppenbart. De skinnar bra många på sina pengar.
Fast inte sugna att bränna sina egna. Jag lämnade ett mobilnummer när jag gjorde deras personlighetstest. Inte ringde det upp någon då inte. Men kompisen som lämnade vanligt nummer fick ett samtal vad jag förstod.
2006-05-09, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenbel
uppfunnet av en sci-fi författare som blev kränkt av psykiatriker. dessutomkonstaterade han lugnt att det fanns mer pengar i en s:k religion än i författarbranchen.
Du verkar tro att LRH skapade Scientologi för att tjäna pengar fast han var redan rik och slutade aldrig med den även när han hade löjligt mycket pengar (mest från försäljning av Dianetik, som han gav till Scientologi). Tycker du inte att det skulle vara intressant att se hur han lyckades skapa en hel religion? Det är inte så många som lyckas med det.
Själv tror jag inte på utomjordingar i vulkaner.
2006-05-09, 17:33
Medlem
MrHills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsox
Då kommer du att bli grymt besviken när du gått sista kursen...

eller från slutet av "Swedish Xenu Leaflet"

Tyvärr så är denna vansinniga historia en grundläggande sanning inom den "religion" som kallas Scientologi* Om människor visste om denna berättelse, är det mycket troligt att de aldrig skulle involvera sig i Scientologi. Denna historia berättas för dig när du har uppnått en av deras hemliga nivåer som kallas OT III. Därefter antas du telepatiskt kunna kommunicera med dessa kroppsthetaner, och på det sättet förmå dem att försvinna. Du måste betala mycket pengar för att nå denna nivå, och för att kunna utföra denna exorcism (eller arbeta mycket hårt inom organisationen med en extremt låg lön under många år.)

Vi berättar denna historia för dig som en varning. Om du väljer att bli inblandad i Scientologi, så vill vi i alla fall att du gör det med öppna ögon, och fullt medveten om det material som de arbetar med.

De flesta Scientologer som arbetar i deras Dianetik-center*, och så kallade "kyrkor" känner inte till denna historia, eftersom dom inte tillåts att höra den innan de uppnått de hemliga "övre" nivåerna inom Scientologin. Det kan ta många år innan de når denna nivå, om de överhuvudtaget någonsin gör det. De som trots allt känner till denna historia, tvingas att hålla det hemligt och får aldrig berätta den för de som ansluter sig till Scientologin.
2006-05-10, 01:16
Medlem
Hubbard sa själv att man bör aldrig tro på vad han sa om man inte kunde uppleva det själv.

Jag gör det med Xenu och ska göra det när jag gör OTIII inom kort.

Jag känner massa med Scientologer som har gjort OTIII och de förtsätter vidare vilket de inte skulle göra om det var bara en massa skitsnack om utomjordingar!

Scientologi handlar inte om Xenu. Den fungerar och det kan alla se för sig själva om de vill.
2006-05-10, 17:32
Medlem
pepsoxs avatar
Citat:
Det tvivlar jag på! Jag har aldrig varit besviken hittills!
Ha ha! Ja, det är dina pengar

Nu kommer jag iofs att blotta min okunnighet, men jag har ifaktiskt nte riktig koll på vad som skiljer Dianetik från Scientologi. Nåväl, en liten historia kan jag i alla fall bistå med:

För ett par år sedan så träffade jag på en sån där en Dianetik ”värvare” när jag gick på en gata i London. Helt plötsligt så smyger det upp en kostymnisse bredvid mig och frågar mig och jag är nöjd med livet. Efter en del tjafs på gatan så ville han att jag skulle följa med in i deras lokal, som låg precis där vi stod, och att jag där skulle göra deras personlighetstest. Eftersom jag inte hade något bättre för mig så tänkte jag att - alltid kan jag väl reta någon.

Jag fyllde i flera tusen frågor av typen ”visslar du när du bajsar” osv. Jag försökte faktiskt fylla i frågorna så ärligt som möjligt men vissa frågor var så otroligt dumma att dom helt enkelt inte gick att svara på. När dom efter en stund hade utvärderat (!) mina svar så presenterade dom ett diagram för mig. Det här diagrammet skulle alltså då representera min ”riktiga personlighet”. Diagrammet var i stort sett en rak linje med en ”dipp” på mitten. Dom pekade på den där dippen och sa att jag var en skeptisk människa men att vänliga som dom var så ville hjälpa mig att bli en bättre människa.

Jag svarade naturligtvis att jag tyckte om att vara skeptisk och såg absolut inget fel i att ifrågasätta saker och ting. Sedan följde en hel timmas ren underhållning där dom i stort sett försökte övertyga mig om hur viktigt det var att inte vara skeptisk! Hela deras argumentation var så otroligt absurd så jag skrattade så jag fick ont i magen. Jag tror t.o.m. att dom efter en stund kallade in högsta hönset på stället som även han fick vara med och argumentera. Dock fick dom till slut bekänna sig besegrade och sa att dom tyvärr inte kunde hjälpa en sån person som mig.
2006-05-11, 06:12
Medlem
apskeletts avatar
--->Religion?
ser inte mycket svar på topic ovan
2006-05-11, 11:46
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
ser inte mycket svar på topic ovan
Alldeles riktigt, över till Topic nu pojkar och flickor, alltså: Vilka svenska kändisar är scientologer?

OT raderat.

//Mod
2006-05-12, 09:43
Medlem
trents avatar
Citat:
Du verkar tro att LRH skapade Scientologi för att tjäna pengar fast han var redan rik och slutade aldrig med den även när han hade löjligt mycket pengar (mest från försäljning av Dianetik, som han gav till Scientologi). Tycker du inte att det skulle vara intressant att se hur han lyckades skapa en hel religion? Det är inte så många som lyckas med det.
LRH var aldrig rik innan han startade CoS. Han var en medioker författare som behövde ett annat sätt att tjäna pengar. CoS har inget intresse att hjälpa någon. Cos vill ha dina pengar.

Apropå religioner så finns det många som skapat dylika ting. Närmast dig och CoS borde väl den Raélska religionen ligga bra till. Där finns också UFO'n och gröna små gubbar.
2006-05-12, 09:51
Medlem
En lysande sida

Hittade denna hemsida som på ett mycket bra sätt går igenom alltihop.

Man inser att adthelad har fått lätta på pengapungen rejält och vem tusan skulle erkänna att man gjort ett misstag då.

Så kolla här http://user.tninet.se/~haj197g/sciotro.html

2006-05-12, 20:21
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenbel
Hittade denna hemsida som på ett mycket bra sätt går igenom alltihop.

Man inser att adthelad har fått lätta på pengapungen rejält och vem tusan skulle erkänna att man gjort ett misstag då.

Så kolla här http://user.tninet.se/~haj197g/sciotro.html

adthelad verkar ha gott om deg. Låt honom bränna den på vad skit han vill
Hög IQ fritar verkligen ingen från att bli scammad Det finns det högvis av exempel på
2006-05-13, 23:28
Medlem
Jag läste detta tidigare i tråden:

Alldeles riktigt, över till Topic nu pojkar och flickor, alltså: Vilka svenska kändisar är scientologer?
2006-05-13, 23:38
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Jag läste detta tidigare i tråden:

Just det!

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in