• 1
  • 2
2005-10-24, 12:10
Medlem
Knullkungens avatar
Som rubriken lyder: Finns det några svenska kändisar som är medlemmar i sceientologikyrkan och om svaret är ja i så fall vilka?
2005-10-24, 12:14
Medlem
erikbes avatar
Hur var det med Ted Gärdestad?
2005-10-24, 12:42
Medlem
Bruce Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hur var det med Ted Gärdestad?
Han var med i Baghwan-rörelsen som inte har något med Scientologi att göra.

Scientologi är (ännu) ingen stor rörelse i Sverige, i USA finns det gott om kändisar som är med men jag har aldrig hört om att någon svensk kändis skulle vara medlem...
2005-10-24, 12:49
Medlem
Tommy Blom eller vad han hette som var sångare i Tages (stort band på 60-talet).
2005-10-24, 17:56
Medlem
johnny_viciouss avatar
hur stort är den här "religionen" bland kändisar, jag såg nån kändis som blev intervjuad (kommer inte ihåg vem, men jag kan editera när jag kommer på det..) som sa att det där bara är enormt upphausat av media?

Edit: det var skådespelaren och sångerskan Juliette Lewis
2005-10-24, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
hur stort är den här "religionen" bland kändisar, jag såg nån kändis som blev intervjuad (kommer inte ihåg vem, men jag kan editera när jag kommer på det..) som sa att det där bara är enormt upphausat av media?

http://www.scientology-kills.org/cel...elebrities.htm
2005-10-24, 18:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrobarro

okej, tack för länken, jag tyckte det inte såg så farligt ut..tänk er lista på alla kändisar som är till exempel katoliker, varför är det inget liv vid dom?
2005-10-24, 18:36
Medlem
Not_mes avatar
Det är nog bara i USA man lägger ner så fruktansvärt mycket tid på att hålla koll på vilken kändis som hör till vilken kyrka. Jag har ingen koll på svenska kändisar, vilken som tillhör pingskyrkan, katolska kyrkan eller vilken annan kyrka som helst. Och det intresserar mig inte heller, förstår inte varför någon vikt läggs vid det.
2005-10-24, 19:02
Medlem
Thomas_LAs avatar
Nu ska man nog vara försiktig med att kalla Scientologirörelsen för "kyrka". Det är snarare en sekt. Anledningen till att de själva envisas med att kalla sig religion är att kyrkor har alla möjliga skattelättnader och ingen insyn i USA.

De lättledda stackare som blir indragna i skiten (har träffat en hel del dårar i USA) blir hjärntvättade rätt fort. Och fattiga! Scientologerna vet hur man tar duktigt betalt för sina "självhjälpkurser".
2005-10-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrobarro
Nån här som helt ärligt kan säga att dom känner till fler än 1/3 av dom "kändisarna"...?
2005-10-24, 19:10
Medlem
Thomas_LAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superdennis
Nån här som helt ärligt kan säga att dom känner till fler än 1/3 av dom "kändisarna"...?

Jodå, de är välkända i USA allesammans.
2005-10-24, 19:15
Medlem
Monica Thörnell

Osäker på stavning på namnet men Monika Törnell:
Sångerska med bl a "en vintersaga" och någon låt i schlagerfestivalen tillsammans med Lasse Holm, kanske hette den "e det det här du kallar kärlek".

Hon var scientolog för något år sedan.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in