2015-08-26, 09:32
Medlem
Hej, det var länge sedan som jag formaterade om datorn och tänkte att det var dags. Jag installerade om den genom fabriksåterställning som tar bort alla filer osv, men för det första så har jag använt ca 88Gb efter omformatering, samt att jag laddat ner win 8.1. Ska det ta upp så pass mycket minne åt min stackars SSD på 90 Gb? Sen så vill jag givetvis ha firefox och det dyker hela tiden upp "Den här anslutningen är inte tillförlitlig" och jag vet ej hur jag får bort detta? Och slutligen så upplever jag inte datorn som så ofantligt mycket snabbare efter omformateringen... Tack på förhand
Senast redigerad av Jonash93 2015-08-26 kl. 09:58.
Citera
2015-08-26, 09:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Oj, aning svårläst p.g.a inga punkter med mera. Men du nämner fabriksåterställning samt att du har laddat hem Windows.

Har du även installerat Windows med hjälp av en bootbar media?
Citera
2015-08-26, 10:02
Medlem
Jag lade in någon återställningsfil på ett USB minne utifall jag skulle bli tvi gen att använda det. Men sen sökte jag på återställning i själva datorn och så började den att formatera om samt installera Windows så jag behövde inte använda mitt USB. Sen dök det upp efter ett tag att jag kunde installera win8.1 vilket jag gjorde. Det är det ändå som jag gjort och jag har ca 3 Gb kvar på hårddisken efter detta 😋 Jag har formaterat om förut och då har det gått bra
Citera
2015-08-26, 10:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du enbart använder partitionen som då avser datorns Recovery. Vad händer då? Har du kvar denna partition på datorn?

När detta är klart så uppgraderar du till Windows 8.1 via Windows Store eller Windows Update.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in