Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-25, 23:07
  #1
Avstängd
Jag har börjat ta efter min pappas släkt och gener. Jag har börjat få vikar och väldigt kraftiga sådana. Testat ett par forte produkter men visst, nya håret börjar växa men ALLDELES för långsamt och de är väldigt svaga. Ett enda svagt ryck i den hårstrån och den går av. Ska det vara så?


Har en till fråga, på it apoteket så säljer de propecia för dryga 300-400 spänn, 56 tabletter. I Sverige så skulle de kosta 1500 :-. Tycker ni de är värt att köpa dessa från it apoteket utan att rådgiva med en läkare? Är verkligen verkligen desperat!
Citera
2015-08-25, 23:32
  #2
Medlem
Fûrims avatar
Jag hade nog tagit råd av en läkare först. Troligtvis är det nog tyvärr din fars gener som spökar men det kan vara något annat som orsakar hårförlusten också. Jag hade gjort det för att vara på säkra sidan, vill det sig illa kan det vara något värre.
Citera
2015-08-26, 00:02
  #3
Medlem
nabbolbs avatar
Raka av håret istället.
Citera
2015-08-26, 00:09
  #4
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Hur gammal är du?
Citera
2015-08-26, 02:28
  #5
Avstängd
Finns inget annat att göra än att vänta och se. Kanske blir inte flikarna större, kanske blir du skallig. Tabletter och sån skit är bara lurendrejeri.
Citera
2015-08-26, 19:23
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Hur gammal är du?

vet inte men tror att jag är mellan 18-24 årsåldern
Citera
2015-09-04, 07:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337
Jag har börjat ta efter min pappas släkt och gener. Jag har börjat få vikar och väldigt kraftiga sådana. Testat ett par forte produkter men visst, nya håret börjar växa men ALLDELES för långsamt och de är väldigt svaga. Ett enda svagt ryck i den hårstrån och den går av. Ska det vara så?


Har en till fråga, på it apoteket så säljer de propecia för dryga 300-400 spänn, 56 tabletter. I Sverige så skulle de kosta 1500 :-. Tycker ni de är värt att köpa dessa från it apoteket utan att rådgiva med en läkare? Är verkligen verkligen desperat!

Dude, propecia funkar för många, men det har också hemska bieffekter. Jag fick ångest av det, vilket jag märkte när jag slutade med det. Om du verkligen vill prova det så kan du be en läkare skriva ut finasterid som är mycket billigare än propecia, samma verksamma ämne.

Rogaine funkade för mig.

Det finns också ett mjällschampo som kan ge återväxt av hår, ketokonazol.

Keto, rogaine och propecia är de såkallde "big 3" inom håravfall.

kolla lookgood.se
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback