Jag upplever det som om att sex och kärlek blir allt mindre sammankopplat i dagens upploggade, hektiska och moderna samhälle. Sex är för många män och kvinnor är något mekaniskt, något som inte är sammanknippat med känslor. Jag är 18 år, söt, enligt många snygg, trevlig och intelligent. Jag är väl lite av man skulle kalla ”a whole package”. Självfallet finns det killar som har varit innerligt kära i mig och som eftersökt ett förhållande. Men min generella uppfattning är att de flesta män enbart är ute efter sex utan åtaganden. Vad har lett fram till denna tråkiga utveckling. Jag vill ha en kärleksfull, rolig, smart kille. Inte ett engångsligg.
Läste för ett tag sedan en artikel som jag fann väldigt intressant om Tinder. Jag känner mig uppriktigt ledsen över att det sociala spelet som förut fanns mellan män och kvinnor har blivit reducerat till ”höger- eller vänsterswipningar”. I varandras ögon är vi bara objekt som kan skänka varandra njutning för en natt. Skulle ens ett ”one night stand” kunna vara en potentiell flickvän för er killar? Min vän har nämligen en teori om att kvinnan är ”the watchman of sex” och att mannen är ”the watchman of commitment”. Det är som ett spel. Jag som kvinna skall tvinga dig som man att ge mig mig hängivenhet innan jag ger dig sex. Skulle jag släppa till för tidigt så skulle du som man sluta tråna efter mig och därmed inte vilja inleda ett förhållande.
Hur ser era erfarenheter ut tjejer? Känner ni igen er i beskrivningen killar?
Läste för ett tag sedan en artikel som jag fann väldigt intressant om Tinder. Jag känner mig uppriktigt ledsen över att det sociala spelet som förut fanns mellan män och kvinnor har blivit reducerat till ”höger- eller vänsterswipningar”. I varandras ögon är vi bara objekt som kan skänka varandra njutning för en natt. Skulle ens ett ”one night stand” kunna vara en potentiell flickvän för er killar? Min vän har nämligen en teori om att kvinnan är ”the watchman of sex” och att mannen är ”the watchman of commitment”. Det är som ett spel. Jag som kvinna skall tvinga dig som man att ge mig mig hängivenhet innan jag ger dig sex. Skulle jag släppa till för tidigt så skulle du som man sluta tråna efter mig och därmed inte vilja inleda ett förhållande.
Hur ser era erfarenheter ut tjejer? Känner ni igen er i beskrivningen killar?