• 1
  • 2
2015-08-25, 22:57
Medlem
Jag upplever det som om att sex och kärlek blir allt mindre sammankopplat i dagens upploggade, hektiska och moderna samhälle. Sex är för många män och kvinnor är något mekaniskt, något som inte är sammanknippat med känslor. Jag är 18 år, söt, enligt många snygg, trevlig och intelligent. Jag är väl lite av man skulle kalla ”a whole package”. Självfallet finns det killar som har varit innerligt kära i mig och som eftersökt ett förhållande. Men min generella uppfattning är att de flesta män enbart är ute efter sex utan åtaganden. Vad har lett fram till denna tråkiga utveckling. Jag vill ha en kärleksfull, rolig, smart kille. Inte ett engångsligg.

Läste för ett tag sedan en artikel som jag fann väldigt intressant om Tinder. Jag känner mig uppriktigt ledsen över att det sociala spelet som förut fanns mellan män och kvinnor har blivit reducerat till ”höger- eller vänsterswipningar”. I varandras ögon är vi bara objekt som kan skänka varandra njutning för en natt. Skulle ens ett ”one night stand” kunna vara en potentiell flickvän för er killar? Min vän har nämligen en teori om att kvinnan är ”the watchman of sex” och att mannen är ”the watchman of commitment”. Det är som ett spel. Jag som kvinna skall tvinga dig som man att ge mig mig hängivenhet innan jag ger dig sex. Skulle jag släppa till för tidigt så skulle du som man sluta tråna efter mig och därmed inte vilja inleda ett förhållande.
Hur ser era erfarenheter ut tjejer? Känner ni igen er i beskrivningen killar?
Citera
2015-08-25, 23:00
Medlem
bithaxs avatar
Jag upplever inte problemet på samma sätt då jag i princip aldrig har sex.
Jag upplever detta som ett lyxproblem som vissa välbärgade snygga människor har, men det är ingenting som finns i min värld i alla fall.

I min värld handlar det om att få något alls, och vara glad när det händer.
Citera
2015-08-25, 23:01
Medlem
freXers avatar
Då har jag några frågor till dig varför ska sex vara sammankopplat. Kärlek för mig är när man visar till personen att man tycker om denna med resultat istället för några minuter intimt med en partner.

Jag söker sex men jag gör det för jag är kåt och förhoppningvis blir det en gnista till något
Senast redigerad av freXer 2015-08-25 kl. 23:04.
Citera
2015-08-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jag upplever inte problemet på samma sätt då jag i princip aldrig har sex.
Jag upplever detta som ett lyxproblem som vissa välbärgade snygga människor har, men det är ingenting som finns i min värld i alla fall.

I min värld handlar det om att få något alls, och vara glad när det händer.

Nu skäms jag nästan lite. Jag vill inte framstå som om jag är en bortskämd, liten brud. Får jag fråga hurvida du är man eller kvinna och hur gammal du är? Jag trodde nästintill alla kunde få sex om man aktivt söker efter det. Jag tycker personligen att sex är en väldigt liten del av mitt liv men däremot söker jag kärleken.
Citera
2015-08-25, 23:06
Medlem
frozendragons avatar
Uppenbarligen presterar du inte tillräckligt bra i sängen annars skulle nog killarna stanna. Men du vet vad man säger träning ger färdighet.
Citera
2015-08-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Då har jag några frågor till dig varför ska sex vara sammankopplat. Kärlek för mig är när man visar till personen att man tycker om denna med resultat istället för några minuter intimt med en partner.

Jag söker sex men jag gör det för jag är kåt och förhoppningvis blir det en gnista till något

Det är ju precis den problimatiken jag belyser. Jag tycker det skulle vara sorgligt om mänskligheten helt gick ifrån monomi till att enbart söka lösa förbindelser och lättillgängligt sex. Var finns alla gentlemen?
Citera
2015-08-25, 23:08
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprimeradama
Jag tycker personligen att sex är en väldigt liten del av mitt liv men däremot söker jag kärleken.
Om det är liten del av ditt liv gör det inte till en stor grej rekommenderar jag dig.
Alla människor söker kärleken även om dom inte vet eller vill säga det, vi är skapta så.

Citat:
Det är ju precis den problimatiken jag belyser. Jag tycker det skulle vara sorgligt om mänskligheten helt gick ifrån monomi till att enbart söka lösa förbindelser och lättillgängligt sex. Var finns alla gentlemen?
Om han gör det känner ni inte lika mycket för varandra. Han kanske är en gentleman för den han faller för få henne att stanna.
Senast redigerad av freXer 2015-08-25 kl. 23:10.
Citera
2015-08-25, 23:09
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Nu skäms jag nästan lite. Jag vill inte framstå som om jag är en bortskämd, liten brud. Får jag fråga hurvida du är man eller kvinna och hur gammal du är? Jag trodde nästintill alla kunde få sex om man aktivt söker efter det. Jag tycker personligen att sex är en väldigt liten del av mitt liv men däremot söker jag kärleken.

27 år och man.
Som sagt, jag upplever inte problemet du beskriver.
Det kanske är vanligare för kvinnor med den här typen av problem.

Det enda jag tycker är att jag upplever det som väldigt svårt att imponera på tjejer. Oftast så är dom ute efter något bättre, eller så tröttnar dom rätt fort. Kanske är det andra sidan av samma mynt.
Senast redigerad av bithax 2015-08-25 kl. 23:27.
Citera
2015-08-25, 23:11
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jag är kille, ser helt okej ut och har haft flera riktigt snygga tjejer. Jag är totalt ointresserad av löst sex. Sex har jag med någon jag har känslor för. Är jag singel och kåt så runkar jag.

Vi är individer vi också.
Citera
2015-08-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Jag är kille, ser helt okej ut och har haft flera riktigt snygga tjejer. Jag är totalt ointresserad av löst sex. Sex har jag med någon jag har känslor för. Är jag singel och kåt så runkar jag.

Vi är individer vi också.

Känns uppriktigt skönt att höra! Det finns hopp för mänskligheten!
Citera
2015-08-25, 23:24
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Känner ni igen er i beskrivningen killar?

Absolut inte. Själv är jag kille, och jag har inte haft sex - inte en kysst någon - på över två år. Anledningen till detta: jag vill att tjejen har har sex med betyder något för mig, och jag är inte det minsta intresserad av ONS.

Missförstå mig rätt. Visst har jag har X antal chanser - det är helt enkelt bara inte intressant. Så nej, jag känner inte igen mig.
Senast redigerad av 2anRules 2015-08-25 kl. 23:28.
Citera
2015-08-25, 23:25
Bannlyst
Citat:
Känns uppriktigt skönt att höra! Det finns hopp för mänskligheten!

Hopp för mänskligheten? Har du missat hur bedrövligt gifta par har det? Varför är detta att eftersträva? Fatta att par tröttnar på varandra. En själsfrände krävs. Dina odds att finna detta är extremt dåliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in