2015-08-25, 18:33
Avslutad
5 portioner? Vad fan är det med er, 2 portioner om man har ägg till
Citera
2015-08-25, 18:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag.

Jag tycker att felix krögarpytt är mycket godare än de alternativ jag testat. Inte för salt för mig, däremot hade de gärna kunnat sluta med att ha typ 40% lök.

40-50 spänn för 4-5 måltider eller vad en sån där påse räcker till är ju inte direkt hutlöst och är rätt smidigt att ha i frysen till de dagar man inte har nåt annat eller ork att fixa käk.

Herre gud! Jag håller med Cognitive Dissident!

Vilken tur att det skedde i en tråd om oxpytt!

... men 4 - 5 måltider räcker väl inte en påse till? Kanske är jag ovanligt hungrig men jag skulle nog säga att den tar slut på två omgångar. Fyller ni ut tallriken med en massa annat skräp?
Citera
2015-08-25, 18:55
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vem fan köper djupfryst pyttipanna ?

WORD! Så jävla äckligt, gör alltid egen pytt i panna, inte direkt dyrt.

Potatis, korv, köttbullar, bacon och stekpanna. KLART!!!
Citera
2015-08-25, 18:56
Medlem
XRAHs avatar
Jag har köpt någon påse av deras krögarpytt när jag varit riktigt jävla lat. Smakade väl helt okej på sin höjd. Duger om man inte är kräsen och ute efter snabb bukfyllnad eller matlåda. Färre portioner än vad man tror i en sån där stor påse dock. Testade deras oxpytt en gång också, men det smakade fanskap.
Citera
2015-08-25, 19:12
Medlem
Rolzs avatar
Åts mycket under ungkarlsåren. Hur smidigt som helst och supergott med rödbetor och ägg till.
Sen hur pass nyttigt det är kan säkert diskuteras.
Citera
2015-08-25, 19:19
Medlem
Funkar ju utmärkt om man är ensamboende student. Inte äckligt men inte direkt gott - mest för att magen ska hålla käft, liksom. Inget fel med att ha ett paket i frysen.
Citera
2015-08-25, 19:26
Medlem
latmanics avatar
Föredrar krögarpytt framför andra pytt i panna-sorter då jag gillar de små bitarna och att den blir lite knaprigare =) Krögarpytt är nog den enda "snabbmaten" som finns kvar i frysen hemma, perfekt att steka på 10min om man kommer hem sent och måste ha en matlåda till jobbet Ägg och rödbetor/ketchup på är givet.
Citera
2015-08-25, 19:29
Medlem
Om man inte pimpar till den är den inget att ha. Men som en vit canvas kan man ha mycket kul med den.
Citera
2015-08-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Potatis hittar du på grönsaksavdelningen
Lök finns ofta nära potatisen
Kött hittar du i köttdisken
Korv kan vara gott att ha i. Den hittar du i en kyldisk/skåp ofta nära köttdisken.
Tveka inte att be personal om hjälp om det är något du inte hittar.

Jag ifrågasatte emfasen på djupfryst, som om djupfryst färdigmat mot kyld färdigmat utgör kvalitativ skillnad just på grund av temperaturen.

Det är bara potatis, nötkött, lök, olja och kryddor i den färdiga djupfrysa jag köper.
Jag skulle naturligtvis kunna köpa potatis, nötkött och lök och hacka ihop en egen, men den djupfrysta är inte "fel".

Idiotisk matsnobberi som inte berör TS fråga överhuvudtaget.
Citera
2015-08-25, 19:30
Medlem
Fast jag hade föredragit om det gick att köpa fryst tärnad potatis i en ååse och fryst tärnat kött i en annan för det ä just skivningen och tärningen som jag tycker är jobbig och "robot göra".
Citera
2015-08-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag ifrågasatte emfasen på djupfryst, som om djupfryst färdigmat mot kyld färdigmat utgör kvalitativ skillnad just på grund av temperaturen.
Jag tror många fick sig ett gott skratt av säkerheten i ditt inlägg kontra osäkerheten i carlsomethings inlägg

Viktigt för att du ska ha helt rätt är att han använde uttrycket 'köper' och inte 'äter':
1. vem köper djupfryst pytt
2. vem äter (tillagad) djupfryst pytt

Fast detta är såklart överanalys
Citera
2015-08-25, 19:35
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är ju konstigt när man gör det lika enkelt själv. Dessutom 100 gånger godare.

När man dragit till jobbet 06.00 och kommer hem vid 23 efter att ha gymmat och sen tränat lagidrott kan jag lova dig att man skiter i hur de smakar. De e varmt, mättar och e smidigt.
Samma princip efter en blöt kväll på krogen.
Stek ett ägg till och slå på lite grädde så smakar de t.om. gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in