2015-08-25, 14:09
Medlem
HasseBanans avatar
För det första är det alldeles för salt. Jag föredrar tillochmed Coop Xtras pyttipanna för hälften av priset och som inte är saltad. Varför betalar man 45-50 spänn för sådan skitmat?

Krögarpytt och Oxpytt, ja det låter lite "lyxigare", men det smakar ju fan bara salt!
Citera
2015-08-25, 14:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Vem fan köper djupfryst pyttipanna ?
Citera
2015-08-25, 14:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag.

Jag tycker att felix krögarpytt är mycket godare än de alternativ jag testat. Inte för salt för mig, däremot hade de gärna kunnat sluta med att ha typ 40% lök.

40-50 spänn för 4-5 måltider eller vad en sån där påse räcker till är ju inte direkt hutlöst och är rätt smidigt att ha i frysen till de dagar man inte har nåt annat eller ork att fixa käk.
Citera
2015-08-25, 14:22
Medlem
2anRuless avatar
Jag tycker att krögarpytten är god, men däremot så tycker jag inte om oxpytten, får jag väl erkänna. Jag är inte speciellt förtjust i oxe överlag. Jag har dock aldrig lagt märke till att dessa skulle vara för salta(?).
Citera
2015-08-25, 14:32
Medlem
Burkbubbas avatar
Köpte alltid pytt från Felix förut, tyckte inte att det var något fel på smaken. För någon månad sen började jag göra egen pytt vilket är mycket godare och förmodligen nyttigare.
Citera
2015-08-25, 14:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Köpte alltid pytt från Felix förut, tyckte inte att det var något fel på smaken. För någon månad sen började jag göra egen pytt vilket är mycket godare och förmodligen nyttigare.

Det är säkert både godare och nyttigare.
Så är det ju när det gäller det mesta hel/halvfabrikat.
Citera
2015-08-25, 14:38
Medlem
christerys avatar
Nu vetefan vilket märke det var men den gräddstuvade pytten är ju underbar när man åker till stugan.
På med ugnen, in med pytten, packa ur bilen och sen är maten klar. Så jäkla smidigt.
Citera
2015-08-25, 14:41
Medlem
Oxpytten testade jag idag, den var tamejfan vidring. Krögarpytten är dock optimal studentmat, tillsammans med några stekta ägg. Kan det bli billigare?!
Citera
2015-08-25, 14:44
Medlem
Otems avatar
Tycker Felix Krögarpytt är riktigt god, äter den ofta, senast igår faktiskt! Tycker
definitivt inte det är något fel på smaken och inte är 45-50 spänn så dyrt för
4-5 portioner? Oxpytten är jag inte så förtjust i dock men den verkar inte
finnas kvar om man tittar på deras hemsida, många år sedan jag åt den.

http://www.felix.se/kategori/var-mat/fardiglagat/

Definitivt är det godast med hemgjord pytt men det blir inte så ofta
gjort hemma.

Bra mat att slänga i ugnen om man inte har så mycket tid och mätt
blir man också.
Citera
2015-08-25, 14:45
Medlem
Koyaks avatar
Jag köper ox och krögarpytt, Gott snabblagat och billigt
Citera
2015-08-25, 14:51
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
För det första är det alldeles för salt. Jag föredrar tillochmed Coop Xtras pyttipanna för hälften av priset och som inte är saltad. Varför betalar man 45-50 spänn för sådan skitmat?

Krögarpytt och Oxpytt, ja det låter lite "lyxigare", men det smakar ju fan bara salt!
Nej, det var länge sedan jag köpte någondera.
Är man det minsta haj på matlagning så gör man själv, det blir bättre, godare och billigare.

Men visst, det duger som bukfylla till en ny-utflyttad unkis som hellre dricker öl och hänger framför datorn..
Citera
2015-08-25, 15:03
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vem fan köper djupfryst pyttipanna ?
Jag som ensam är det bökigt att hålla på med något annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto