2015-08-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vem fan köper djupfryst pyttipanna ?

Var fan köper man färsk (kyld?) pyttipanna?
Citera
2015-08-25, 15:08
Medlem
De som tycker den är god
Citera
2015-08-25, 15:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Jag som ensam är det bökigt att hålla på med något annat
Det är bökigt att steka lök, potatis och lite kött? Jag har också varit ungkarl en gång i tiden. Var yppeligt att göra pytt när man hade lite rester över.
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Ingen aning. Hade inte köpt det heller om det nu finns.
Citera
2015-08-25, 15:15
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Det är bökigt att steka lök, potatis och lite kött? Jag har också varit ungkarl en gång i tiden. Var yppeligt att göra pytt när man hade lite rester över.

Just det som är grejen. Jag har sällan rester överhuvudtaget och de gånger jag har rester så lämpar de sig inte till pytt.
Att göra pytt av saker som inte är rester skulle kännas fel, så då kan jag lika gärna köpa färdig pytt och ha i frysen till de gånger jag är sugen på pytt eller inte orkar laga mat.
Dessutom tycker jag ju att krögarpytten är god (även om jag hatar all jävla lök)..
Citera
2015-08-25, 15:16
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Just det som är grejen. Jag har sällan rester överhuvudtaget och de gånger jag har rester så lämpar de sig inte till pytt.
Att göra pytt av saker som inte är rester skulle kännas fel, så då kan jag lika gärna köpa färdig pytt och ha i frysen till de gånger jag är sugen på pytt eller inte orkar laga mat.
Dessutom tycker jag ju att krögarpytten är god (även om jag hatar all jävla lök)..
Tycker du den är god så kör på bara!
Citera
2015-08-25, 15:20
Medlem
Sprattelvinkelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh

Citat:

Haha, men vad menar du då med att just >djupfryst< pyttipanna skulle vara konstigt att köpa?
Citera
2015-08-25, 15:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprattelvinkeln
Haha, men vad menar du då med att just >djupfryst< pyttipanna skulle vara konstigt att köpa?
Det är ju konstigt när man gör det lika enkelt själv. Dessutom 100 gånger godare.
Citera
2015-08-25, 15:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Det är ju konstigt när man gör det lika enkelt själv. Dessutom 100 gånger godare.

Fryst pytt är en av de rätter som man käkat så mycket i studentikost stillstånd att den smakar gott, precis som jag kan tycka makaroner och brännstekt falukorv med ketchup är gott även i vuxen ålder. Ibland lagar jag till denna rätt bara för nostalgivärdet. Riktligt med ketchup ska det vara och gärna grillkrydda (kryddornas allmoder).

Hur som helst; hemlagad pytt från scratch kan lätt bli en kladdig röra av potät, bränd lök och kött. Svårt att få till för den stressade och bakfulle gentlemannen. Fryst pytt tillagad med kärlek, serverad med ketchup, grillkrydda (kryddornas allmoder) och en äggula är fina grejer. Så är det bara. Lets agree to agree with me.

Senast redigerad av mrtowlie 2015-08-25 kl. 15:45.
Citera
2015-08-25, 15:46
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Ofta är det så att halv/helfabrikat är en egen grej för mig. Mycket har såklart med smidigheten att göra, men sen så tycker jag inte alltid man ska jämföra det med riktig lagad mat.

Pulvermos är till exempel gott, riktig potatismos är skitgott.. båda är helt enkelt goda, men jag äter dem till olika saker. Till vissa saker passar det faktiskt bättre med pulvermos och till andra saker skulle det kännas helt fel med pulvermos.

Ibland är det ju nåt lite onyttigt snabbfixat med onödigt mycket salt och skit man är sugen på typ.
Citera
2015-08-25, 15:49
Medlem
Själv föredrar jag Felix krögarpytt med kyckling och Heinz ketchup.
Citera
2015-08-25, 15:49
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ofta är det så att halv/helfabrikat är en egen grej för mig. Mycket har såklart med smidigheten att göra, men sen så tycker jag inte alltid man ska jämföra det med riktig lagad mat.

Pulvermos är till exempel gott, riktig potatismos är skitgott.. båda är helt enkelt goda, men jag äter dem till olika saker. Till vissa saker passar det faktiskt bättre med pulvermos och till andra saker skulle det kännas helt fel med pulvermos.

Ibland är det ju nåt lite onyttigt snabbfixat med onödigt mycket salt och skit man är sugen på typ.
Visst är det så, nu menar jag främst att pyttipanna är korkat att köpa som halvfabrikat eftersom det är så enkelt att göra själv. Lite som att köpa flaskvatten eller köttfärssås på burk.
Citera
2015-08-25, 15:51
Medlem
Gdanzigsks avatar
Jag gör det främst för att det är lättlagat och någorlunda gott. Däremot drar jag gränsen vid snabbnudlar, snabbmakaroner och ketchup och pulvermos med rå falukorv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in