2015-08-25, 10:08
Medlem
Det gjordes en undersökning i Australien som visade att människor som använde solskyddskräm varje dag inte hade fått nya rynkor under en 4,5-årsperiod. Jag undrar om överkonsumtion av socker kan påverka det resultatet, på samma sätt som rökning ger rynkor även om man använder spf.

Vad tror ni?
Citera
2015-08-25, 10:32
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det gjordes en undersökning i Australien som visade att människor som använde solskyddskräm varje dag inte hade fått nya rynkor under en 4,5-årsperiod. Jag undrar om överkonsumtion av socker kan påverka det resultatet, på samma sätt som rökning ger rynkor även om man använder spf.

Vad tror ni?

Vill du länka till undersökningen, är du snäll?

Jag tror definitivt på detta, vilket också är anledningen till att jag året runt använder SPF 50 i ansiktet samt bojkottar sockret. Att tillsätta extra fukt under dagen är också viktigt, då torrhetslinjer annars kan uppstå.
Citera
2015-08-25, 20:39
Medlem
UV(A)-strålar orsakar definitivt rynkor.
Huruvida socker gör det vet jag inte. Om någon vet får ni gärna linka några trovärdiga källor man kan läsa igenom!
Citera
2015-09-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Vill du länka till undersökningen, är du snäll?

Jag har letat och letat, men den är borta.

Blir ni också helt kladdiga av era solkrämer? Jag använder Apotekets spf 30, som är kladdig så länge den sitter kvar. Ska det vara så eller är det jag som har för fet hy? Jag brukar ha på mycket tjockare lager än vad som rekommenderas, eftersom en halv tesked för hela ansiktet enligt mig är för lite.

Nästa gång tänker jag köpa Eucerins barnskydd med spf 50. Det sägs ju att barnkrämerna är mycket mer resistenta än vuxenkrämerna.
Citera
2015-09-07, 16:51
Medlem
bockyboats avatar
Citat:

Blir ni också helt kladdiga av era solkrämer? Jag använder Apotekets spf 30, som är kladdig så länge den sitter kvar. Ska det vara så eller är det jag som har för fet hy? Jag brukar ha på mycket tjockare lager än vad som rekommenderas, eftersom en halv tesked för hela ansiktet enligt mig är för lite.

Nästa gång tänker jag köpa Eucerins barnskydd med spf 50. Det sägs ju att barnkrämerna är mycket mer resistenta än vuxenkrämerna.

Synd, men tack ändå!

Jag använder endast märket Dermalogica och, nej, jag tycker inte att jag blir kladdig av den.
Citera
2015-09-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bockyboat
Synd, men tack ändå!

Jag använder endast märket Dermalogica och, nej, jag tycker inte att jag blir kladdig av den.

Nu har jag varit på apoteket och köpt Vichy istället. Testade den i affären, kladdar inget alls. Luktar mycket bättre också.
Citera
2015-09-08, 15:27
Medlem
Hört att UV-strålningar fungerar strålande (hehe) men inte säker på detta. Googla runt!
Citera
2015-09-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Ja jag tror nog också det, sånt som sliter på kroppen kommer självklart att visa sig i hyn. Tror ni att det skulle kunna synas i håret också eftersom det påverkar hormonerna? När jag tänker på det så kanske det är mest att man äter annat energi och näringsrikt istället när man tar bort sockret som skulle ge eventuellt resultat.

Jag känner en kvinna med typ 2 diabetes som har tappat allt hår på hjässan. Så jag tror nog att dålig kosthållning påverkar håret.
Citera
2015-09-10, 18:33
Medlem
Citat:

Nästa gång tänker jag köpa Eucerins barnskydd med spf 50. Det sägs ju att barnkrämerna är mycket mer resistenta än vuxenkrämerna
.
Gör inte det. Man blir KRITVIT av de solskydden.
Citera
2015-09-10, 19:07
Medlem
Ultraviolences avatar
Man får inte rynkor av socker. Citron däremot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in