2015-08-25, 09:52
Medlem
Någon som har tips på bra molntjänst? jag har sökt och kommer att fortsätta att söka men jag kan ju även prova här. Jag tänkte ha molntjänsten som privatperson. Storlek kanske 20 gb till att börja med.

Jag vill kunna redigera filer i molnet. jag kan tänka mig betala för tjänsten bara det inte är för dyrt. jag vill helst inte att tredje part ska ha tillgång till personlig info. jag vill helst inte ha amerikansk molntjänst. jag använder linux som operativsystem. jag vill givetvis ha äganderätten till mitt eget matierial.
Citera
2015-08-25, 10:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Finns mängder med olika molntjänster. Men för att nämna några populära så finner man Google Drive, Onedrive, Dropbox.
Citera
2015-08-25, 11:27
Medlem
Diverges avatar
Väldigt nöjd själv med Google Drive.
Kring en 70-80:-/mån för 1TB. Kör dagliga backuper från mina datorer dit och har möjlighet att göra enklare redigeringar i office-dokument osv.
Citera
2015-08-25, 12:55
Medlem
Google drive.
Dessutom gratis lagring för mobilbilder!
Citera
2015-08-26, 15:12
Medlem
tack men jag vill helst ha en molntjänst som inte a) genomsöker mina filer b) samlar upp personpersonlig information till tredje part, vilket både microsoft och google gör.

sedan läste jag även att google äger rättigheterna till ditt material som du har i drive (äger el något liknande) och det vill jag ju inte.

sedan så läcker ju amerikanska molntjänster.

finns det ingen molntjänst där man får ha sitt material ifred?
Citera
2015-08-27, 12:28
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponk200
tack men jag vill helst ha en molntjänst som inte a) genomsöker mina filer b) samlar upp personpersonlig information till tredje part, vilket både microsoft och google gör.

sedan läste jag även att google äger rättigheterna till ditt material som du har i drive (äger el något liknande) och det vill jag ju inte.

sedan så läcker ju amerikanska molntjänster.

finns det ingen molntjänst där man får ha sitt material ifred?
Kör ownCloud.
Jag kör owncloud via digitalocean, från 5 dollar i månaden för 1TB trafik och 20GB utrymme, du klickar bara i att skapa en "droplet" med owncloud på, så är det bara att tuta och köra direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in