2015-09-04, 22:36
Medlem
habilgerbils avatar
Jag känner igen det här. Kossor måste man ju mua på, men det som drabbar mig värst i min vardag är fåren som lever på backarna kring Citadellet, jag går dagligen genom parken på andra sidan vallgraven och bara vetskapen att det bor får på andra sidan vattnet gör att jag måste bäa. Ofta varken ser eller hör jag dem, jag hoppas få ett svar men alltför ofta slutar det med att jag viker av mot innerstan och inser att jag har bäat högt och hysteriskt tjugo gånger i sträck utan att minsta lilla lamm gett ett ljud ifrån sig i gengäld. Turister som inte vet att det bor får utanför stadens (Landskronas) citadell tror förmodligen att jag är spritt språngande.

Jag kan inte låta bli att kuttra åt duvor heller men det är ett diskretare läte. Dock inte mindre obehagligt för förbipasserande.
Citera
2015-09-04, 22:45
Medlem
Normalt kanske det inte är men det finns fler som dig Jag brukar sjunga voff voff voff voff voff när jag kör hoj efter den där låten i kill bill temat
Citera
2015-09-04, 22:47
Medlem
gato12s avatar
Inget konstigt alls. Jag brukar mjaua åt katter som jag träffar ute. De brukar se en aning konsternerade ut. Ibland svarar de, då blir jag glad.
Citera
2015-09-04, 22:52
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Inget konstigt alls. Jag brukar mjaua åt katter som jag träffar ute. De brukar se en aning konsternerade ut. Ibland svarar de, då blir jag glad.

Du är så söt.
Citera
2015-09-04, 23:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Du är så söt.
Du då som bräker som ett får...? Tyvärr träffar jag aldrig får eller lamm men om jag gjorde det skulle jag ha väldigt svårt att hålla tyst. Det är något med deras lite enfaldiga uppsyn som inbjuder till ett riktigt bääääh!
Citera
2015-09-05, 02:54
Medlem
Bdonks avatar
Har aldrig muat åt några kor men däremot brukar jag kraxa åt skator när jag ser dom.
Citera
2015-09-05, 07:42
Medlem
Ratozs avatar
Normlat - Nej.

Socialt accepterat - Nej.

Tollererat - Ja. Av de flesta.
Citera
2016-01-30, 21:30
Medlem
Ravenholms avatar
Jag tror aldrig jag muat åt kor, kanske man borde börja? Däremot minns jag en gång en sommar då jag var ute och cyklade på en landsväg invid en kohage och kedjan hoppade så jag var tvungen att stanna och koppla på kedjan mitt framför alla korna. Där stod jag och grejade med cykeln och precis varenda ko i hagen kom fram till staketet och började mua utav bara helvete.

Då borde man ha muat tillbaka, den saken är klar.
Citera
2017-03-04, 09:24
Medlem
Alltså detta är fan den bästa tråden i flashbacks historia
Citera
2017-03-04, 09:51
Medlem
Dårhushjons avatar
Skönt att det finns fler som jag.
Min favoritkonversation med kor invid vägen:

1. Jag får syn på kor bredvid min färdväg.
2. Jag saktar ner och hissar ner rutan.
3. Jag hojtar med myndig stämma "Vad står ni här och glor för, jobbar ni för ko-muuuuunen eller?
4. Korna blänger på mig.
5. Jag gapskrattar & drar på gasen igen.
Citera
2017-03-31, 16:26
Medlem
korvmagnuss avatar
ja ibland när fixar med bilen känner jag ett behov av att dricka bensin. av sympati, om bilen måste dricka bensin för att fungera (som smakar faaaaan) så kan jag också göra det så inte bilen känner sig ensam
Citera
2019-08-10, 20:27
Ja nog muas det lite.
ÄR nog fullt normalt

Vi har en sån där förbannad uggla i skogen där jag bor
Och så fort han sätter igång så sätter jag igång. HOOOO HOOOOO!!!! KOOOO KOOO!!
Det kan va långa perioder med hoande och kokoande. Tror ugglan uppskattar att han får svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in