Hej ! Jag vet att jag inte är helt ensam om detta, men däremot vet jag inte frekvensen av förekomst hos populationen i stort.
Hursomhelst... Ofta när jag i bil eller motorcykel färdas längs vägarna så får jag ett närmast oemotståndligt behov av att för full hals vråla "Muuuu" när jag ser kor i hagar utmed rutten jag färdas. När jag kör MC så vrålar jag så jag nästan blir hes och visiret blir alldeles immigt av utandningsluften. Ibland är det så många hagar längs vägen att jag blir öm i halsen och nästan tappar rösten när jag är framme vid destinationen.
Dock är jag tyst när jag har medpassagerare i bilen. Åker jag hoj med någon brud på bönpallet så muar jag i normal samtalston så det inte uppfattas av passageraren p.g av vindbrus och motorljud.
Hur många av er läsare känner igen sig i min beskrivining ?
(Detta är inget trollinlägg, även om det kan framstå som det. Jag muar för full hals och har haft behovet sedan barnsben)
Detta låter ju som ett skämt och var det roligaste som hänt under min dag, so far. Om det är ett riktigt problem borde du gå till en psykolog för att få en bedömning!
Har aldrig hänt mig, men om när gått med nån knodd på sådana där familjedjurgårdar som har höns, får , getter, gäss etc. så har jag ropat skämmigt höljutt till fåren -Johooh o ho h oho ho som svar till deras nähänä nä nä
Det är inget skämt ! Jag är i övrigt ganska normal, men automatiskt när jag möter kreatur längs vägen så måste jag verkligen lägga band på mig om jag inte ska brista ut i ett högt MUUUUU,MOOUUUUU..
Känner en nära vän som har precis samma egenhet, men jag har dock aldrig pratat med denne om det. Bara skrattat åt observationen. Om jag känner en person som gör samma sak som jag så lär det finnas fler därute...
(när man var liten kunde man praktisera detta utan att det uppfattades som konstigt i bilar och skolbussar...)
Och apropå att gå till psykolog så tror jag inte de har resurser att lägga på mitt "fall" Tror inte det lär klassas som högprioriterat och jag kan känner inget behov av att det ska stå i min journal heller.
Senast redigerad av Ringmuskeldoft 2015-08-26 kl. 16:53.
Självfallet muar man när man ser kossorna i sina hagar bredvid vägarna.
Dock krävs det att de är rätt nära vägen, får inget behov att mua om de är flera hundre meter ner i hagen, men är de nära vägen man befinner sig på så visst man muar man.
Trodde det hörde till allmänna människa -> ko hyfs och när de muar tillbaka så är det ko -> människa vett och etikett.
Självfallet muar man när man ser kossorna i sina hagar bredvid vägarna.
Dock krävs det att de är rätt nära vägen, får inget behov att mua om de är flera hundre meter ner i hagen, men är de nära vägen man befinner sig på så visst man muar man.
Trodde det hörde till allmänna människa -> ko hyfs och när de muar tillbaka så är det ko -> människa vett och etikett.
Nä, precis. Man muar bara åt kor i hagar längsmed vägen, inte om de bara syns flera hundra meter bort.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!