Lika gott eller va?
En gräddsifon eller direkt från sprejflaskan.
Givetvis är det inte lika "bra" <- Bra betyder ju när respekterade kockar vispar grädden just till det där exakta tiondels sekunden innan den blev oätlig...
Jag jobbar själv på operakällaren som enligt vissa serverar bra mat.
Tro mig när jag säger att vi som jobbar med mat egentligen gillar enkelt käk. Det bästa jag vet när jag är riktigt hungrig är ett stort berg med stuvade makaroner och falukorv.
Vi har inte det på menyn... Men finns det något godare när man är riktigt hungrig?
Ja förutom med de muslimska ensamkommande barnen som ber till ahllah just när vi har bjudning. Jag har försök at få dom att raka av sig skäggen men dom säger att Mona Sahlin stöder Islam.
Som köksmästare så har jag egentligen inga åsikter. Givetvis är det godare med egenvispad grädde, men å andra sidan är det ju lätt att spreja på glassen om man blir lite sugen!
Med det sagt: Det finns nog inget finare avslutning för era utländska vänner än vanliljglass, en klick grädde och varm hjortronsylt. Det är på gränsen till Nobelglassen definitivt!
Folk har frågat mig hur det där N:et smakar. Tja, Den är gjord av socker och smakar som sådant. Jag tror det kallas för kristyr. Med det sagt vet jag att det kan vara en enorm grej att få med sig en del av N:em, men enligt uppgift så är Säkerhetspolisen på helspänn under middagen så det nästan rent omöjigt för en (tidigare ostraffad) datanörd att norpa...