• 1
  • 2
2015-08-24, 23:23
Medlem
Tycker ni sprutgrädde är lika gott som vanlig grädde?
Är den sötare?
Citera
2015-08-24, 23:33
Medlem
MrEchozs avatar
Personligen så tycker jag det är stor skillnad. Grädde som man vispar upp själv är mer smakrik, krämig mm sprutgrädden tycker jag inte smakar något speciellt ö.v.h.. Smakar som att dricka ett glas vatten med en skvätt mjölk utblandat..
Citera
2015-08-24, 23:35
Medlem
Elementarts avatar
Riktig grädde är mycket godare, bättre volym och smakar mer. Sprutgrädde är lite lös och inte lika smakrik.
Citera
2015-08-24, 23:43
Medlem
Värdelöst med sprutgrädde. Och det blir som vatten efter 10 minuter utanför behållaren.
Citera
2015-08-24, 23:44
Medlem
habilgerbils avatar
Sprutgrädde känns mer som luft, riktig grädde krämigare och fylligare. Men smakmässigt tycker jag sprutgrädden är okej. Gnäller inte om det är vad som erbjuds på semlan eller kladdkakan på fika annorstädes, skulle dock aldrig få för mig att köpa hem det själv.
Citera
2015-08-24, 23:50
Medlem
Vanlig grädde är sjukt mycket godare, sprutgrädde smakar väldigt sött i jämförelse.
Citera
2015-08-24, 23:58
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Sprutgrädde känns mer som luft, riktig grädde krämigare och fylligare. Men smakmässigt tycker jag sprutgrädden är okej. Gnäller inte om det är vad som erbjuds på semlan eller kladdkakan på fika annorstädes, skulle dock aldrig få för mig att köpa hem det själv.

Så skulle jag också vilja beskriva smaken. Sprutgrädde är okej, men jag föredrar att vispa den själv. Dessutom så blir den inte lika söt, den man vispar själv.
Citera
2015-08-25, 03:07
Medlem
Ambelains avatar
Problemet med sprutgrädde är ju att den bara Ser Ut som vispad grädde. Men den har ingen vispad konsistens. Den faller ihop efter bara en liten stund efter sprutet och blir precis som ovispad mjölk.

Sprutgrädde är ett ofog faktiskt, ett modernt ofog dessutom. Det fanns ingen sprutgrädde före globaliseringens intåg. Då var vi alla tvungna att viska för hand. Och titta på amerikanska filmer och drömma om vispad grädde på sprutburk.
Sen fick vi sprutgrädde , och lärde oss hur värdelös den är.
Men slutade vi då köpa den?
Nej, vi köper mer och mer av sprutgrädden. Det är en riktig storsäljare i butikerna.
Vi tror faktiskt, fast vi blir lurade gång på gång, att det ska komma riktig vispgrädde ur sprutan.
Ja, vi är dumma, det är vi.
Citera
2015-08-25, 04:57
Medlem
christerys avatar
Duger endast till galliano hot shot eller en irish coffe. Annars är den produkten ganska keff.
Citera
2015-08-25, 07:47
Medlem
JerryCottons avatar
Nej, den är inte lika god som "riktig grädde". Som det redan har påpekats så blir den rinnig efter ett tag.
Har haft sprutgrädde i ryggan som nödlösning på fjällturer för att lyxa till bären jag plockat. Men en fullgod lösning till vanlig vispad grädde är det inte!
Citera
2015-08-25, 08:47
Medlem
RiverStyxs avatar
Utöver vad som sagts tidigare (för söt, faller ihop) så tycker jag sprutgrädde ger en äcklig hal hinna i gommen som sitter kvar ett tag efter man ätit den.

Vanlig är mycket godare. Ett tips är en gnutta vaniljsocker i helt vanlig vispgrädde, inte för mycket dock.
Citera
2015-08-25, 08:52
Medlem
Sprutgrädde känns sunkigt på något sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in