Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-24, 21:41
  #1
Avstängd
Seriös fråga. Kan kring och flyktingströmmar vara ett sätt att sprida sina gener till övriga delar av världen? Man ger sig på grannländer för att försöka ta över deras yta samtidigt som ens eget folk flyr och på så sätt sprider sina gener över resten av världen: win/win?
Citera
2015-08-24, 22:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
Seriös fråga. Kan kring och flyktingströmmar vara ett sätt att sprida sina gener till övriga delar av världen? Man ger sig på grannländer för att försöka ta över deras yta samtidigt som ens eget folk flyr och på så sätt sprider sina gener över resten av världen: win/win?

Det som nu sker är ett krig mot den vita rasen. En tusenårig krigsföring för att avlabort sina fiender ( som är vita). Om det är Win/win beror nog vem du frågar. Men en sak kan du vara säker på, att det ser inte bra ut för kaukaser.

http://youtu.be/uMfk5UeGw4E
Citera
2015-08-24, 22:51
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Donmetz
Det som nu sker är ett krig mot den vita rasen. En tusenårig krigsföring för att avlabort sina fiender ( som är vita). Om det är Win/win beror nog vem du frågar. Men en sak kan du vara säker på, att det ser inte bra ut för kaukaser.

http://youtu.be/uMfk5UeGw4E

Det är det jag menar. win/win för negroiderna: antingen vinner de krigen eller så invaderar flyktingar, eller bådeoch.
Citera
2015-08-25, 16:57
  #4
Moderator
Hamilkars avatar
Evolutionära strategier är inte medvetna på det sätt som trådstarten syns förutsätta. Om tråden ska handla om medvetna strategier av olika grupper människor för att sprida sina gener föreslår jag ett annat forum.

Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2015-08-25, 22:10
  #5
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Evolutionära strategier är inte medvetna på det sätt som trådstarten syns förutsätta. Om tråden ska handla om medvetna strategier av olika grupper människor för att sprida sina gener föreslår jag ett annat forum.

Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator

Det är nästan så att moderatorn besvarade TS fråga...

Visst kan strömmar göra det, rent teoretiskt. I praktiken är det inte så att flyktingströmmarna gör det eftersom det antyder en planerad ström och någon slags baktanke. Att organisera så många flyktingar är n konspirationsteori värd alla filoehattar i världen.

Har man inget bättre för sig än att odla sådana tankar så visst. Men seriöst är det inte.
Citera
2015-09-07, 15:11
  #6
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Det är nästan så att moderatorn besvarade TS fråga...

Visst kan strömmar göra det, rent teoretiskt. I praktiken är det inte så att flyktingströmmarna gör det eftersom det antyder en planerad ström och någon slags baktanke. Att organisera så många flyktingar är n konspirationsteori värd alla filoehattar i världen.

Har man inget bättre för sig än att odla sådana tankar så visst. Men seriöst är det inte.

Precis. Just därför är SEoS inte det mest passande forum för en sådan tråd.

Socialantropologi, etnologi och sociologi --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2015-10-02, 12:13
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Det är nästan så att moderatorn besvarade TS fråga...

Visst kan strömmar göra det, rent teoretiskt. I praktiken är det inte så att flyktingströmmarna gör det eftersom det antyder en planerad ström och någon slags baktanke. Att organisera så många flyktingar är n konspirationsteori värd alla filoehattar i världen.

Har man inget bättre för sig än att odla sådana tankar så visst. Men seriöst är det inte.

Jag menar inte att det är medvetet. Jag menar att folk med "kringsgener" konstant jagar ut sig självt till andra länder.
Citera
2015-10-04, 09:31
  #8
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna
Jag menar inte att det är medvetet. Jag menar att folk med "kringsgener" konstant jagar ut sig självt till andra länder.

Som när England invaderade Nordamerika och trängde bort alla de som bodde där redan?
Citera
2015-10-04, 17:16
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Som när England invaderade Nordamerika och trängde bort alla de som bodde där redan?

Det där är en annan mekanism och off-topic såvida du inte kan koppla det till topic, för jag gissar på att det du egentligen ville säga var "Ameh vita är också kringsbenägna buuhuhuhu ".

Nu pratar jag om självförverkade flyktingströmmar. Strul i mellanöstern å andra sidan kan man skylla på USA för. Men USA gör inte allt jobb själv skulle jag säga, många problem kommer inifrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback