Citat:
Ursprungligen postat av
virvelblad
Du verkar ha erfarenhet inom detta! Jag är 19 år och har länge velat jobba som personlig assistent eller vikarie inom förskola/grundskola under mina sabbatsår men har aldrig lyckats hitta vägen in. Går man via kommunen så vill de gärna se att man har någon sorts utbildning inom pedagogik. Har alla det?
Jag hade varit jättetacksam om du hade kunnat ge lite tips på hur jag kan gå till väga för att få ett sånt här jobb! (Fler namn på ställen som letar vikarier.) Bor i Malmö om det är värt att tillägga. Kör PM om du vill.
Tack

Jag har aldrig i mitt liv träffat någon som vill jobba som P.A, det är något man söker bara för att man är desperat.
Jag jobbar faktiskt som både P.A och Lärarvikariat, och båda jobben hamnade jag på likadant. P.A har dock förövrigt bra lön och kan va bra om du hittar en "bra" brukare att jobba med. Jag har jobbat med P.A i deltid och får ca 144kr/t. Du kommer inte lära känna några "roliga nya arbetskamrater" för man träffar dem aldrig. Om man inte jobbar dubbel bemanning, men om det är dubbel bemanning är jobbet förmodligen inte värt pengarna (det är jävligt mycket jobb).
Du behöver ingen utbildning, många man träffar undrar man om de själva verket också behöver assistans.
Sök bara annonser från Platsbanken tills någon ringer dig, det är förövrigt ingen människa som faktiskt
vill jobba med det. Så förr eller senare kommer du få något. Mycket timanställningar/deltid.
Jag bor i Stockholm, så jag vet inte exakt vilka Vikariebolag som finns där, men likt många bemanningsföretag är det bara att maila eller t.om. ringa. Man kan aldrig ha för mycket timanställda.