2015-11-15, 13:03
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Varför skulle det inte tillhöra ämnet att du motiverar ditt ställningstagande på ett bättre sätt? Du kan erkänna att du inte kan bara, så behöver ingen av oss fråga dig mer.
Vad jag gör är att återigen uppmärksamma er och andra läsare av tråden när diskussionen alldeles uppenbarligen riskerar att börja handla om helt andra saker än trådämnet, vilket är det aktuella brottsfallet. Redan nu tycker jag att denna sidodiskussion har tagit oproportionerligt stor plats i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Det kan finnas flera olika motiv till att någon lämnar in en falsk anmälan. I den här situationen finns inget troligt scenario över huvud tagen för någon att göra det.
Själva premissen för denna sidodiskussion är att brottsoffret hade verklighetsbilden att något brott inte alls hade begåtts mot henne och att polisanmälan således var falsk. Det är utifrån den premissen som du behöver leverera ett minst lika troligt motiv som det rasistiska motivet till en falskanmälan om våldtäkt i det aktuella fallet. Kan du inte ens så här i efterhand (utan att vara påverkad av varken alkohol, droger eller trötthet) göra det är det förståeligt; inte heller jag kan göra det. Det enda som krävs för att man ska förstå hennes agerande efter uppvaknandet är att man har förmågan att sätta sig in i brottsoffrets situation, det tillstånd som hon befann sig i och den verklighetsbild som hon hade när hon väcktes av polisen.
Citera
2015-11-15, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Man "kortar" inte citat och låtsas sedan som att det fortfarande är ett verkligt citat, vilket är precis vad du gjorde. Det "citat" som du skrev motsvarande heller inte betydelsen i den mening som du låtsades citera.
Jo, det gjorde det. Du antog, eller fann det högst troligt, att hon umgåtts med negrer tidigare och även träffat rasister. Mest troligt är dock att du inte vet någonting om det, så nog tycker jag att du kan kosta på att svara på frågan som ställdes till dig med anledning av detta istället för att gny om att du är felciterad och försöka smita undan.

Jag håller med dig om att det i någon mån kan vara begripligt att hon till en början inte förstod att hon blivit utsatt för brott. Mängder av alkohol och cannabis hade naturligtvis försatt henne i ett tillstånd där hon inte i någon rättslig mening kan räknas som tillräknelig, särskilt inte i egenskap som brottsoffer, och vi "rasister" (inte du, men jag och andra) bör naturligtvis inte döma henne för den sakens skull. Snarare borde hon få en eloge att hon inte tog tillfället i akt att klä sig i offerkoftan, utan stod på sig tills dess hon insåg att hon hade fel. Det klagas ju i vissa sammanhang över tjejer som falskeligen anklagar män för våldtäkt. Kvinnan i det här fallet är ju deras uppenbara motsats. Hoppas, i den händelse hon är svensk eller europé, i fortsättningen håller sig till sina fränder.
Citera
2015-11-15, 14:42
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Jo, det gjorde det. Du antog, eller fann det högst troligt, att hon umgåtts med negrer tidigare och även träffat rasister. Mest troligt är dock att du inte vet någonting om det, så nog tycker jag att du kan kosta på att svara på frågan som ställdes till dig med anledning av detta istället för att gny om att du är felciterad och försöka smita undan.
Problemet med frågorna i det stycke där Bollreg så uppenbart felciterade mig var att de efterföljande frågorna baserades på de tidigare felcitaten i stycket. Jag accepterar inte Bollregs felaktiga version av vad jag skrev och att ignorera de falska citaten vore att ge dessa legitimitet, vilket jag inte tänker göra genom att besvara hans frågor på den premissen som de ställdes. Med detta sagt formulerar jag om frågorna som Bollreg skrev i det stycke där hans felcitat förekom och besvarar de frågorna:

1) Känner du BO?
Svar: Nej.

2) Vet du vem BO är?
Svar: Nej, inte utöver vad som framkommer i tingsrättens dom. Viss information om BO:s bakgrund framkommer dock i domen.

Dessa båda frågor håller sig till trådämnet. De övriga frågor som Bollreg ställt och som jag redan tidigare påtalat är irrelevanta i sammanhanget och OT är fortfarande det och besvaras därför inte. Jag förstår också att en person med en rasistisk världsbild skulle anse sådana frågor relevanta som jag anser är irrelevanta (jämför t.ex. marxister som ständigt vill prata klassperspektiv), men eftersom jag inte köper att sådana frågor skulle vara relevanta behöver jag heller inte besvara dem bara för att någon ställer sådana frågor.
Citera
2015-11-16, 03:24
Medlem
Asylsvenskan skriver om det, men utelämnar såklart att hon kallade vittnen för rasister. Bra mörkat där från äckelsvenskan, allt för den goda sakens skull va

http://www.sydsvenskan.se/malmo/vitt...pp---man-domd/

Citat:
I de inledande förhören uppgav hon att mannen inte alls försökt våldta henne. När hon fick se filmen ändrade hon sig.
Citera
2015-11-16, 17:03
Medlem
Citat:
Man "kortar" inte citat och låtsas sedan som att det fortfarande är ett verkligt citat, vilket är precis vad du gjorde. Det "citat" som du skrev motsvarande heller inte betydelsen i den mening som du låtsades citera.

Det är du som står för lögnerna här, vilket varje läskunnig person inser. Du får givetvis ha en rasistisk världsbild, men om det ska vara någon som helst poäng med att diskutera med dig måste du åtminstone sluta ljuga om vad jag har skrivit, vilket du gör när du förvanskar citat.

Vad jag beskrev var att BO uppfattade det som mest troligt att någon hade kommit med en falskanmälan om våldtäkt. Detta eftersom hon inte på något sätt uppfattade det som att någon våldtäkt skulle ha begåtts mot henne.

Eftersom detta är den verklighetsbild som BO enligt hennes vittnesmål hade vid tillfället när poliserna anlände till platsen och lyckades väcka henne (alltså att någon våldtäkt inte hade skett), är det utifrån denna verklighetsbild som vi måste förstå hennes agerande i den fasen av händelseutvecklingen.

Du är inte särskilt allmänbildad du På sätt och vis påminner du om brottsoffret som gör allt för att bortförklara det egna oförståndet

Ser vi på statistiken som BRÅ har gjort i ämnet sexbrott så kan man lägga märke till tre saker som är intressanta i diskussionen.

Brottsplats (Typ av brottsplats för sexualbrott 2014)
Allmän plats 53 %
Arbete, skola 18 %
Bostad 15 %
Annan plats 14 %

Källa BRÅ (https://www.bra.se/bra/brott-och-sta...xualbrott.html)

Relation till gärningspersonen
Helt okänd 63 %
Bekant eller närstående 36 %

Alkohol
"Minst 55 procent av offren har druckit alkohol i anslutning till våldtäkten." Källa BRÅ (https://www.bra.se/download/18.cba82...rtlaggning.pdf)

Den här kvinnan råkade ut för det här brottet (våldtäktsförsök) på en allmän plats... alkohol är vanligt för det gör det lättare för GM:en att genomföra brottet. Det är osäkert om man ska säga att gärningsmannen var helt okänd eller bekant med henne.. dom hade bara träffat varandra den kvällen. Inte helt okänd men inte helt bekant säger jag att dom var...

Slutsatsen är att kvinnan råkade ut för ett brott som stämmer med statistiken.. hon hade ingen grund för att påstå att någon jäkla dum rasist skulle ha polisanmält mannen Hade någon inte filmat händelsen hade hon än idag nekat till att det skett.. vänstern och dess tomtar
Citera
2015-11-17, 22:43
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murderrevolution
Du är inte särskilt allmänbildad du På sätt och vis påminner du om brottsoffret som gör allt för att bortförklara det egna oförståndet

Ser vi på statistiken som BRÅ har gjort i ämnet sexbrott så kan man lägga märke till tre saker som är intressanta i diskussionen.

Brottsplats (Typ av brottsplats för sexualbrott 2014)
Allmän plats 53 %
Arbete, skola 18 %
Bostad 15 %
Annan plats 14 %

Relation till gärningspersonen
Helt okänd 63 %
Bekant eller närstående 36 %

Alkohol
"Minst 55 procent av offren har druckit alkohol i anslutning till våldtäkten." Källa BRÅ (https://www.bra.se/download/18.cba82...rtlaggning.pdf)

Den här kvinnan råkade ut för det här brottet (våldtäktsförsök) på en allmän plats... alkohol är vanligt för det gör det lättare för GM:en att genomföra brottet. Det är osäkert om man ska säga att gärningsmannen var helt okänd eller bekant med henne.. dom hade bara träffat varandra den kvällen. Inte helt okänd men inte helt bekant säger jag att dom var...

Slutsatsen är att kvinnan råkade ut för ett brott som stämmer med statistiken.. hon hade ingen grund för att påstå att någon jäkla dum rasist skulle ha polisanmält mannen Hade någon inte filmat händelsen hade hon än idag nekat till att det skett.. vänstern och dess tomtar
Det du skriver har väldigt lite med det jag skrev att göra. Det jag skrev handlar om att kvinnan i ett tillstånd av påverkan av alkohol, droger och trötthet initialt uppfattade situation som att hon inte alls hade blivit utsatt för ett brott - huruvida det påstådda brottet då var i linje med brottsstatistiken är därför inte särskilt relevant.

Hade det inte funnits en videoinspelning hade hon det ju ändå framkommit att det fanns flera av varandra oberoende vittnen till händelsen, så då hade det nog bara tagit lite längre tid för henne att inse hur det låg till. Detta är inte svårt att inse. Dessutom fanns det ju polisernas vittnesmål från när de anlände till platsen och då kunde observera GM:s delvis nakna tillstånd, även detta något som nog BO initialt var ovetandes om.

Innan du nästa gång kommenterar andras nivå av allmänbildning kan du väl förvissa dig om att du själv har förstått sammanhanget.
Citera
2016-04-08, 21:15
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Själva premissen för denna sidodiskussion är att brottsoffret hade verklighetsbilden att något brott inte alls hade begåtts mot henne och att polisanmälan således var falsk. Det är utifrån den premissen som du behöver leverera ett minst lika troligt motiv som det rasistiska motivet till en falskanmälan om våldtäkt i det aktuella fallet. Kan du inte ens så här i efterhand (utan att vara påverkad av varken alkohol, droger eller trötthet) göra det är det förståeligt; inte heller jag kan göra det. Det enda som krävs för att man ska förstå hennes agerande efter uppvaknandet är att man har förmågan att sätta sig in i brottsoffrets situation, det tillstånd som hon befann sig i och den verklighetsbild som hon hade när hon väcktes av polisen.

Att hennes uppfattning kom från hennes vänstervridna världsbild hyser jag inga tvivel om, men fortfarande fanns det ingenting som talade för hennes påstådda scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in