2015-11-12, 23:26
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Inget av det du citerar ändrar på det jag citerade i mitt inlägg.
Nej, givetvis gör det inte det - du plockade ett lösryckt citat ur ett stycke istället för att redovisa sammanhanget som citatet förekom i. Det är just det som är problemet, vilket leder till ett skevt intryck av hur BO uppfattade situationen. Hon var påverkad av alkohol, droger och trötthet, var enligt uppgift medvetslös under våldtäktsförsöket, hade inga fysiska men av våldtäktsförsöket (observera att händelsen lär ha utretts som en våldtäkt snarare än ett våldtäktsförsök) och drog därför den alls inte orimliga men i efterhand uppenbart felaktiga slutsatsen att det mest troliga var att någon hade kommit med en falskanmälan mot hennes sällskap.

Om man då accepterar att hon trodde att polisanmälan var falsk kommer nästa fråga: Varför skulle någon i så fall komma med en falskanmälan mot hennes sällskap? Att det skulle vara en rasistisk föreställning bakom en sådan falskanmälan ligger nära till hands, eftersom en del människor är rasister och knappast skulle dra sig för att göra en falskanmälan. Av vad du själv skriver nedan framstår du som en person som hade kunnat göra just en sådan falskanmälan.
Citat:
Hon missbedömde tydligen negern. Så fort hon släppte på garden åkte snoppen fram. Och hon fortsatte med sina missbedömningar även efter våldtäktsförsöket då hon beskyllde sina räddare för att vara rasister istället för att inse sanningen. Denna gången klarade hon sig, har hon samma tur nästa gång eller har hon lärt sig läxan tro?
Citera
2015-11-12, 23:29
Bannlyst
Fenomenet diskuteras här:
(FB) Vänsterextrema Möllan/Södermalm-tjejers sexuella förhållande med afrikaner och romer
Citera
2015-11-12, 23:38
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
och drog därför den alls inte orimliga men i efterhand uppenbart felaktiga slutsatsen att det mest troliga var att någon hade kommit med en falskanmälan mot hennes sällskap.

Du gör samma fel som tjejen. Du utgår från att det troligaste scenariot är att rasister gjort en falsk anmälan snarare än att en neger skulle vara våldtäktsbenägen.

Om det funnits statistik i ämnet, vilket tror du är vanligast förekommande? Att rasister gjort falska våldtäktsanmälningar mot svarta människor eller att svarta människor utfört våldtäkter?

Du kan inte vara seriös om du tror att scenario 1 är mer förekommande.
Citera
2015-11-12, 23:55
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Du gör samma fel som tjejen. Du utgår från att det troligaste scenariot är att rasister gjort en falsk anmälan snarare än att en neger skulle vara våldtäktsbenägen.

Om det funnits statistik i ämnet, vilket tror du är vanligast förekommande? Att rasister gjort falska våldtäktsanmälningar mot svarta människor eller att svarta människor utfört våldtäkter?

Du kan inte vara seriös om du tror att scenario 1 är mer förekommande.
Du gör samma fel som alla andra rasister när du dömer folk efter hud-, hår- och ögonfärg istället för som individer.

BO gjorde en bedömning av den individ hon lärt känna under de timmar de umgåtts. Det mest troliga är att hon i sitt liv umgåtts även med andra mörkhyade män, män som inte försökt våldta henne. Det mest troliga är också att hon i sitt liv har stött på rasister, personer med samma världsbild som du har, och att hon därför inser att sådana personer i många fall inte skulle dra sig för att göra en falskanmälan om de tror sig kunna komma undan med det, bara för att jävlas. Som bekant gör vissa personer i vårt land mycket grövre saker än så. Det är i denna kontext som BO:s agerande efter händelsen måste förstås.

Att du inte håller med om detta är förutsägbart utifrån din världsbild.
Citera
2015-11-13, 00:20
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Du gör samma fel som alla andra rasister när du dömer folk efter hud-, hår- och ögonfärg istället för som individer.

BO gjorde en bedömning av den individ hon lärt känna under de timmar de umgåtts. Det mest troliga är att hon i sitt liv umgåtts även med andra mörkhyade män, män som inte försökt våldta henne. Det mest troliga är också att hon i sitt liv har stött på rasister, personer med samma världsbild som du har, och att hon därför inser att sådana personer i många fall inte skulle dra sig för att göra en falskanmälan om de tror sig kunna komma undan med det, bara för att jävlas. Som bekant gör vissa personer i vårt land mycket grövre saker än så. Det är i denna kontext som BO:s agerande efter händelsen måste förstås.

Hud-, hår- och ögonfärg är oväsentligt. Även en albinoneger är neger så du har missuppfattat det hela. Svart hud är bara en attribut som gör det lättare att känna igen en neger, alla raser har sina attribut, både utseendemässiga och mentala.

Men du gör fler intressanta antagande, bla att hon "i sitt liv umgåtts även med andra mörkhyade män som inte försökt våldta henne" och att hon också "i sitt liv har stött på rasister som inte drar sig för att falskanmäla bara för att jävlas". Varför säger du att detta är troligt, känner du henne eller vet du ens vem hon är?

P.S. Du missande min fråga
Citat:
Om det funnits statistik i ämnet, vilket tror du är vanligast förekommande? Att vita rasister gjort falska våldtäktsanmälningar mot svarta människor eller att svarta människor utfört våldtäkter?
Senast redigerad av Bollreg 2015-11-13 kl. 00:37.
Citera
2015-11-13, 00:25
Medlem
Citat:

Hahaha! Det var nog den mest blåögda naivaste dummaste bortförklaringen jag någonsin hört, inse att fanskapet till bo (kvinnan) var/är en fullständig psykopatisk jubelidiot med någon sort av diagnos kanske flera? Nazistisk-rasistisk Paranoid schizofreni.
Senast redigerad av Sorrymf 2015-11-13 kl. 00:29.
Citera
2015-11-13, 00:40
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Men du fler intressanta antagande, bla att hon "i sitt liv umgåtts även med andra mörkhyade män som inte försökt våldta henne" och att hon också "i sitt liv har stött på rasister som inte drar sig för att falskanmäla bara för att jävlas". Varför säger du att detta är troligt, känner du henne eller vet du ens vem hon är?
Om du ska citera mig, citera då vad jag har skrivit istället för att fabulera ihop citat.
Citat:
P.S. Du missande min fråga
Nej, jag valde att ignorera din fråga, eftersom den är irrelevant och OT. Det relevanta är inte dina rasbiologiska teorier, utan hur BO uppfattade situationen och därigenom (i sitt alkohol-, drog- och trötthetspåverkade tillstånd) bedömde olika möjliga förklaringar till vad hon vaknade upp till.
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Hahaha! Det var nog den mest blåögda naivaste dummaste bortförklaringen jag någonsin hört, inse att fanskapet till bo (kvinnan) var/är en fullständig psykopatisk jubelidiot med någon sort av diagnos kanske flera? Nazistisk-rasistisk Paranoid schizofreni.
Vad baserar du detta på?
Citera
2015-11-13, 00:44
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Om du ska citera mig, citera då vad jag har skrivit istället för att fabulera ihop citat.

Nej, jag valde att ignorera din fråga, eftersom den är irrelevant och OT. Det relevanta är inte dina rasbiologiska teorier, utan hur BO uppfattade situationen och därigenom (i sitt alkohol-, drog- och trötthetspåverkade tillstånd) bedömde olika möjliga förklaringar till vad hon vaknade upp till.

Jag kortade ditt citat, bla tog jag bort din jämförelse med mig då den var oväsentlig i sammanhanget. Jag ändrade inget och det är fortfarande dina ord.

Min fråga var inte orelevant då du beskrev det troligaste scenariot enligt dig. Svara då på frågan om det verkligen är det troligaste scenariot. Eller ljög du bara?
Senast redigerad av Bollreg 2015-11-13 kl. 00:59.
Citera
2015-11-13, 00:48
Medlem
Citat:

Vad baserar du detta på?

Hennes uppträdande kanske
Citera
2015-11-13, 00:55
Bannlyst
Vet någon i procent vem som begår flest våldtäkter, då menar jag inte svenskar och utlänningar , utan svenskar ,afrikaner och utlänningar .
Citera
2015-11-13, 01:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johansvensson55
Vet någon i procent vem som begår flest våldtäkter, då menar jag inte svenskar och utlänningar , utan svenskar ,afrikaner och utlänningar .

Enligt BRA, begas inga valdtakter av afrikaner.
Hagamannen...ar skyldig till allt.
Smoke screen

On topic

Hela fupen ar sekretessbelagd, ovanligt
Senast redigerad av HogerZpoke 2015-11-13 kl. 01:23.
Citera
2015-11-13, 01:31
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Jag kortade ditt citat, bla tog jag bort din jämförelse med mig då den var oväsentlig i sammanhanget. Jag ändrade inget och det är fortfarande dina ord.
Man "kortar" inte citat och låtsas sedan som att det fortfarande är ett verkligt citat, vilket är precis vad du gjorde. Det "citat" som du skrev motsvarande heller inte betydelsen i den mening som du låtsades citera.
Citat:
Min fråga var inte orelevant då du beskrev det troligaste scenariot enligt dig. Svara då på frågan om det verkligen är det troligaste scenariot. Eller ljög du bara?
Det är du som står för lögnerna här, vilket varje läskunnig person inser. Du får givetvis ha en rasistisk världsbild, men om det ska vara någon som helst poäng med att diskutera med dig måste du åtminstone sluta ljuga om vad jag har skrivit, vilket du gör när du förvanskar citat.

Vad jag beskrev var att BO uppfattade det som mest troligt att någon hade kommit med en falskanmälan om våldtäkt. Detta eftersom hon inte på något sätt uppfattade det som att någon våldtäkt skulle ha begåtts mot henne.

Eftersom detta är den verklighetsbild som BO enligt hennes vittnesmål hade vid tillfället när poliserna anlände till platsen och lyckades väcka henne (alltså att någon våldtäkt inte hade skett), är det utifrån denna verklighetsbild som vi måste förstå hennes agerande i den fasen av händelseutvecklingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in