2015-08-24, 12:56
Medlem
Jag använder just nu appen Numbers och som rubriken lyder så skulle jag vilja göra något typ av diagram som visar hur mycket tid jag lägger på diverse saker som exempelvis studier, jobb, sömn etc för att få en överblick. Dessa timmar som jag skriver ner i programmet under varje syssla skall sedan visas i procent av en vecka

Finns det något färdigt att ladda ner eller hur svårt är det att skapa?
Citera
2015-08-24, 13:15
Medlem
Microsoft Excel är ju ett ganska lättanvänt gratisprogram som har det du eftersöker. Eller ah, vissa saker kostar men det går ju alltid att ladda ned.
Citera
2015-08-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherLifeStory
Microsoft Excel är ju ett ganska lättanvänt gratisprogram som har det du eftersöker. Eller ah, vissa saker kostar men det går ju alltid att ladda ned.

Jag använder mig av Numbers men tror jag kan importera excel dokument till programmet. Vet du någon hemsida där jag eventuellt kan hitta detta typ av dokument. Har sökt men ej hittat något :S
Citera
2015-08-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojnes
Jag använder mig av Numbers men tror jag kan importera excel dokument till programmet. Vet du någon hemsida där jag eventuellt kan hitta detta typ av dokument. Har sökt men ej hittat något :S

Ingen aning, tyvärr. http://www.apple.com/se/mac/numbers/

Skriv av dina värden i excel och tryck på tabell? Kan ju inte ta så länge.
Citera
2015-09-02, 10:03
Medlem
Hur långt har du kommit i dina försök att skapa en översikt? Och eftersom du skriver "appen" Numbers, använder du mobil, surfplatta eller dator?

Ett enkelt upplägg är att du skapar sju rader: måndag till söndag. Sedan skapar du det antal kolumner som du vill ha aktiviter: sömn, studier, resor, äta och så vidare.

Som en åttonde rad skapar du en rad som summerar veckans timmar, där du alltså räknar ihop hur mycket du har sovit, studerat osv. under veckan. Sedan skall det bara vara att markera alla summafälten och trycka på knappen för Cirkeldiagram (eller välja diagram i menyn Infoga).

Tyvärr får du kanske inte med rubrikerna i denna enkla variant, men det är en bra början. Glöm inte att titta i Hjälp-funktionen också, där kan man lära sig massor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in