• 1
  • 2
2015-08-24, 11:02
Medlem
Hej! Nu i vinter r det dags fr mig och min sambos andra resa till Thailand dr vi tnkt stanna mellan 2-3 veckor.
Har tidigare varit i ao nang och p phi phi arna men denna gngen vill vi se mer!

Vi har tnkt att ka i brjan av januari och det vi r ute efter r:
ventyr.
Hftiga utflykter i tex djungeln.
Se vilda djur
Fina strnder
Shopping/god mat

Finns det ngot ni kan rekommendera?

En till frga, vart jag n letar s hittar jag inte en flygstol till Thailand fr under 7,5-8 tusen kronor. Blir det billigare n det s fr man istllet sitta p ett plan i 28 timmar vilket jag inte har ngon lust med!
Har provar alla skmotorer och bolag utan ngon framgng. Kan ni ge ngra tips p vart och hur det blir billigast att boka?
Citera
2015-08-24, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makingit
Hej! Nu i vinter r det dags fr mig och min sambos andra resa till Thailand dr vi tnkt stanna mellan 2-3 veckor.
Har tidigare varit i ao nang och p phi phi arna men denna gngen vill vi se mer!

Vi har tnkt att ka i brjan av januari och det vi r ute efter r:
ventyr.
Hftiga utflykter i tex djungeln.l
Se vilda djur
Fina strnder
Shopping/god mat

Finns det ngot ni kan rekommendera?

En till frga, vart jag n letar s hittar jag inte en flygstol till Thailand fr under 7,5-8 tusen kronor. Blir det billigare n det s fr man istllet sitta p ett plan i 28 timmar vilket jag inte har ngon lust med!
Har provar alla skmotorer och bolag utan ngon framgng. Kan ni ge ngra tips p vart och hur det blir billigast att boka?

Fet markerat 1, s r tipset ngon av de tskilliga trdar som redan finns sedan starten av flashback. Om du nd inte hittar s rekommenderar jag dig att ska p Google ungefr (ventyr,+ djungel + fina strnder + vilda djur + Shopping + god mat I THAILAND) skulle du mot frmodan inte hitta ngot s terkom grna.

Angende flyg priserna s r det s det ser ut med direktflyg under den tidsperioden.
S antingen fr du glatt betala de priserna eller helt enkelt sitta p flygplan 28 timmar.
UP TO YOU!
Trevlig resa om den nu blir av.
Citera
2015-08-24, 11:50
Det r ju hgssong vi pratar om hr och d skjuter priserna uppt rtt rejlt. Ska sjlva flyga kpenhamn-bangkok-phuket 1 oktober fr 5600 tror jag det var sen samma vg hem en mnad senare.
Citera
2015-08-24, 11:52
Medlem
Men kolla hr http://www.destination.se/flyg/resul...companies=true
Senast redigerad av pooker1 2015-08-24 kl. 11:54.
Citera
2015-08-24, 11:57
Medlem
christerys avatar
Tja, khao sok r inte s tokigt. Sen ner till Khao lak kanske, eller innan (eller efter) via surat thani och ut till Koh Samui.

Klarar ni er utan bagage och kk s r norrbaggarna ganska billiga. Tja, var det sist jag flg med dom i alla fall. Aeroflot hade billiga flyg x nr jag snokade senast, men dom har jag inte testat sjlv.
Citera
2015-08-24, 13:03
Medlem
Sthlm-Bangkok ut 9/1 hem 29/1 SEK 5760,- med Ukraina International
med byte i Kiev ca 12 timmar ut - 13,5 hem
Citera
2015-08-24, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koivu
Sthlm-Bangkok ut 9/1 hem 29/1 SEK 5760,- med Ukraina International
med byte i Kiev ca 12 timmar ut - 13,5 hem

kan du lnka? tack!
Citera
2015-08-24, 19:03
Medlem
Flygresor.se. Oftast har jag hittat bra pris nr utresa r en lrdag och hemresa en fredag.
Men det finns skert andra alternativ. Utresa 9 jan. hemresa 29 jan.
Citera
2015-08-24, 19:07
Medlem
Du kan ven f resan p SuperSaver
Citera
2015-08-25, 02:57
Medlem
Citat:
ventyr.
Hftiga utflykter i tex djungeln.
Se vilda djur
Fina strnder
Shopping/god mat
Alt detta fins i Chiangmai frutom strnder.
Halva tiden nere vid kusten och halva uppe vid Lana kungarikets gamla huvudstad.
Nr det gller strnder s skulle jag rekomendera att ni kollar kusten ster om BKK vid Rayong fins mnga prlor inte bara den knda Ko samet (som har blivit en liten turistflla)
Citera
2015-08-25, 04:16
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Alt detta fins i Chiangmai frutom strnder.
Halva tiden nere vid kusten och halva uppe vid Lana kungarikets gamla huvudstad.
Nr det gller strnder s skulle jag rekomendera att ni kollar kusten ster om BKK vid Rayong fins mnga prlor inte bara den knda Ko samet (som har blivit en liten turistflla)

Hmm, detta lt intressant. Nt namn p en strand, hotell eller snt skulle ju vara frtrffligt.
Har varit sugen p en tripp ditt men priserna avskrckte lite. Rr mig med buss s det kan vara lite pyssligt ibland att leta sjlv.

Cha-am var ju perfekt och avsides frn HuaHin ven om jag r lur p att provinsen hette Cha-Am och jag fortfarande inte vet vart jag var riktigt. Fanns ju en strand dr i alla fall och det tog runt 20min till HuaHin.
Citera
2015-08-25, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hmm, detta lt intressant. Nt namn p en strand, hotell eller snt skulle ju vara frtrffligt.
Har varit sugen p en tripp ditt men priserna avskrckte lite. Rr mig med buss s det kan vara lite pyssligt ibland att leta sjlv.

Hela strckan lngst stkusten r ju i princip enbart strand, trevlig sdan i dom flesta fall. Finns massor av hoteller p vgen och ang vgen dit beror p vart du ker i frn. Men kmr du till buss station 1 i rayong s har du bahtbuss o minivans samt vanliga bussar vidare lngre sterut.

Vad ere fr priser som avskrcker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in