2015-08-26, 21:28
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siongojim
Antingen är du tomballongen dum på riktigt eller hasbarajude, troligtvis både och. Denna tråden handlar om den påstådda "förintelsen" och det är DU som skall visa fram en obduktionsrapport som visar att judar gasades ihjäl med flugsprayen Zyklon-B.

Du kan köpa Zyklon-B på ICA, fråga efter Radar flugspray. Det som gasades var kläder och personliga tillhörigheter där löss kunde gömma sig. Och det som främst gasades var TYPHUS-feberlusen.

Symptomen på TYPHUS-feber finns nedtecknade sedan minst 30 åriga kriget, tidigt 1600-tal. Hur TYPHUS-febern smittade var länge en gåta för läkarvetenskapen. Så småningom kom läkarna att misstänka att TYPHUS-feber spreds av löss. Typhusfeber kom bara fram i krig och under extremt dåliga sanitära förhållande.

År 1911 var det om jag minns rätt en läkare som kom på hur Typhuslössen smittade. Enkelt sagt skiter lusen på dig och lusens avföring kliar nått vansinnigt. Du kliar och kliar och till sist har du skrapat hål på huden och du börjar blöda. Nu får du Typhusfeber.

Typhusfeber är en extremt fruktad sjukdom. Innan du vet om det får du diarré och hög feber. Du blir kort sagt jävligt sjuk på bara en dag eller två. Kroppen kan inte ta upp näring, dvs även om du kan få i dig mat spelar det ingen roll, allt rinner bara igenom och ut.

Kroppen är under attack och immunförsvaret går upp på högsta alert. Kroppen förbrukar enorma mängder energi men den får ingen näring igenom mat, utan nu börjar kroppen äta upp alla kroppsfetter. Kroppsfetter är mat för kroppen.

När kroppsfetterna är Slut, då börjar kroppen att äta upp musklerna som också är matreserv för kroppen. Om du överlever, då är du bara skinn och ben, ett levande skellet. Om du dör, då är du bara skinn och ben och det är vad alla döda i alla läger har gemensamt, de är skinn och ben. Titta på valfri bild från valfritt läger och vad har alla döda gemensamt? Att de är skinn och ben, alltså dog de av TYPHUS-feber, och inget annat!

ALLA som var nyanlända tvingades klä av sig så att deras kläder kunde bli avlusade. ALLA tvingades att ta en varm dusch för att bli av med eventuella löss. Givetvis gjorde inget undantag för någon inklusive SS-soldater. ALLA fick deras kläder avlusade och ALLA tvingades att ta ett varmt bad.

Hårklippningen var nödvändig på grund av att lusen lägger äggen i hårbotten och ägg dör inte av en varm dusch. Naturligtvis är det en traumatisk upplevelse för kvinnor att få håret avklippt jäms huvudet, men det var medicinsk nödvändigt och det var inte en möjlighet att slippa Hårklippningen. Om EN kommer igenom med ETT lusägg, då har du en Typhusfeberepedemi.

Att jag själv började ifrågasätta "förintelsen" var en ren slump. Jag trodde stenhårt på lögnen. Jag läste en artikel av en jude som påstod att han blivit gasade på Balkan under FÖRSTA världskriget 1914-18. Först tänkte jag att han blandat ihop första och andra ww. Men seden när jag läst på visade det sig att Röda Korset hade gaskammare på Balkan under första världskriget. Röda Korset var även i Ryssland och Kina och gasade under ww1.

Sök bilder på: Typhus sign

Varför berättar ingen detta i skolan eller på History Channel, eller i andra så kallade "dokumentärer" om första och andra världskriget?

Ja ingen klandra det var tyfus där ?? Men inte ens den är så dödlig som 90 % . Sedan hade de beställt två sorts Zyklon b, en med varningslukt, en med utan varningslukt . Den med utan varningslukt användes för döda människor.

Avlusa kläderna hade sin orsak givetvis det eftersom kläderna behövdes till ÖST vintern o såldes vidare till andra delar. Med avlusnings medel ska funka, behövdes torr varm luft för döda lusen, det tar 72 timmar med 16 000 ppm. Men döda en människa räcker det med 330 ppm några minuter. Då kan det ske också under fuktig miljö som dessa "likkällare" under krematorierna. De hus som de avluste kläderna var mycket riktigt ovan jordytan, med torr varm luft. Där det kunde stå i 72 timmar. De i källarna var fuktig miljö, det hade inte räckt till. Det behövs människor som kan varma upp den miljön, eftersom Zyklon B behöver ca 26 grader för funka bra.Zyklon kommer bara verka få minuter i fuktig miljö men tillräckligt för döda en människa (några min). Det hade inte räckt döda en lus, eftersom den är inte varmblodig.
2015-08-26, 21:31
Medlem
sheigetzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vänta nu här!! Du menar att de allierade skulle göra obduktionsprotokoll på de gasade judar?? De som har blivit uppbrända?? Hur sjutton ska det gå till ?? Vilka instrument klara man av det med den tidens teknik att checka uppbrända lik se om de har blivit gasade?? Hoppas jag har missuppfattat dig , annars dör jag av garv här!! Det är inte CSI nu här lol...

Fanns massor av lik vid krigsslutet och jänkarna hade en obducent som besökte lägren för att hitta gasoffer. Naturligtvis fann han inga för ingen hade blivit gasad. Hur vet du att alla gasmördade blev kremerade?
2015-08-26, 21:38
Medlem
sheigetzs avatar
Citat:
Ja ingen klandra det var tyfus där ?? Men inte ens den är så dödlig som 90 % . Sedan hade de beställt två sorts Zyklon b, en med varningslukt, en med utan varningslukt . Den med utan varningslukt användes för döda människor.

Avlusa kläderna hade sin orsak givetvis det eftersom kläderna behövdes till ÖST vintern o såldes vidare till andra delar. Med avlusnings medel ska funka, behövdes torr varm luft för döda lusen, det tar 72 timmar med 16 000 ppm. Men döda en människa räcker det med 330 ppm några minuter. Då kan det ske också under fuktig miljö som dessa "likkällare" under krematorierna. De hus som de avluste kläderna var mycket riktigt ovan jordytan, med torr varm luft. Där det kunde stå i 72 timmar. De i källarna var fuktig miljö, det hade inte räckt till. Det behövs människor som kan varma upp den miljön, eftersom Zyklon B behöver ca 26 grader för funka bra.Zyklon kommer bara verka få minuter i fuktig miljö men tillräckligt för döda en människa (några min). Det hade inte räckt döda en lus, eftersom den är inte varmblodig.

Ett axplock av funderingar över ditt hopkok av smörja:

Varför fanns det så mycket kläder och skor kvar i lägren om allt såldes eller skickades till Öst?

Gick judarna ut ut gaskammaren om de kände lukten av Zyklon B och hur visste de att det var Zyklon B som luktade?

Är du stenad eller bara dum i huvudet?
2015-08-26, 21:40
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheigetz
Fanns massor av lik vid krigsslutet och jänkarna hade en obducent som besökte lägren för att hitta gasoffer. Naturligtvis fann han inga för ingen hade blivit gasad. Hur vet du att alla gasmördade blev kremerade?
Ja det fanns massor med lik, med döda på olika sätt. Du hade ca 40 000 läger runt om de nazistiska kontrollerade områden. De var långt ifrån alla som dödades med GAS. Sedan var tyskarna noga med bränna "gas liken" direkt efteråt. Varför vet jag inte. Det finns beskrivet på hur många ställen. Sedan gasningen skedde knappast inne i lägren , där de flesta "döda "lik" fanns. Gasningen skedde med krematarium lite skymundan resten av lägret, de låg till med utanför huvudlägret ( Auschwitz).

Har du sett de bilderna som man ser?? ser det ut som de dog av gas ?? Ser de inte ut som de hade dött av hungersnöd, typhus eller annat?? De är av pinnar o skinn

Men åter igen fråga jag dig, hur ska (om man nu hittade lik efter gasade judar) Hur ska man kunna se det??? Det är inte CSI, dagens teknik går men knappast då tidens.
2015-08-26, 21:44
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Massor av lik, ja. Men det var knappast i Bergen-Belsen, Mittelbau-Dora, Dachau eller Mauthausen som det förekom massgasningar, åtminstone inte i någon nämnvärd omfattning. Liken som man kan se i journalfilmer från 1945 är inte några gasoffer, om du nu trodde det?

Nazisterna koncentrerade dödsfabrikerna till östra Polen, och de såg dessutom till att vara ytterst noga med att bränna liken. (I början tänkte de inte så långt eftersom de var övertygade om att nazismen skulle gå segrande ur WWII, men så fort det gick upp för Himmler att de nog skulle bita i det sura äpplet trots allt gav han en tydlig order om att alla lik som hade begravts i t ex Treblinka och Chelmno skulle grävas upp och brännas (alltså förintas).

Men om du inte känner till denna grundläggande historieskrivning om Förintelsen så skulle jag råda dig att läsa på.

Edit:
Att precis alla (exakt 100%) skulle ha kremerats kan man nog inte svära på, och det är förmodligen ett sådant fynd som Herkulesbig redan har upplyst dig om. Det kan dock lika gärna, misstänker jag, vara offer för T4-programmet. (Känner du inte till det, vilket jag misstänker, så googla.)
Senast redigerad av d00rkey 2015-08-26 kl. 21:47.
2015-08-26, 21:45
Medlem
sheigetzs avatar
Citat:
Ja det fanns massor med lik, med döda på olika sätt. Du hade ca 40 000 läger runt om de nazistiska kontrollerade områden. De var långt ifrån alla som dödades med GAS. Sedan var tyskarna noga med bränna "gas liken" direkt efteråt. Varför vet jag inte. Det finns beskrivet på hur många ställen. Sedan gasningen skedde knappast inne i lägren , där de flesta "döda "lik" fanns. Gasningen skedde med krematarium lite skymundan resten av lägret, de låg till med utanför huvudlägret ( Auschwitz).

Har du sett de bilderna som man ser?? ser det ut som de dog av gas ?? Ser de inte ut som de hade dött av hungersnöd, typhus eller annat?? De är av pinnar o skinn

Men åter igen fråga jag dig, hur ska (om man nu hittade lik efter gasade judar) Hur ska man kunna se det??? Det är inte CSI, dagens teknik går men knappast då tidens.

Var har du hittat att tyskarna var noga med att bränna gasade men inte tyfusoffer?

Gasade lik är missfärgade i skinnet din pajas.
2015-08-26, 21:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ett axplock av funderingar över ditt hopkok av smörja:

Varför fanns det så mycket kläder och skor kvar i lägren om allt såldes eller skickades till Öst?

Gick judarna ut ut gaskammaren om de kände lukten av Zyklon B och hur visste de att det var Zyklon B som luktade?

Är du stenad eller bara dum i huvudet?
Snacka om göra bort sig nu!!
Det var just därför de hade beställt utan varningslukten, för de (judarna) inte skulle känna av den.

Zyklon B säljs med varningslukt original !! De med beställnings med varningslukt var just varna att de hade "avlusning" på g att man bör ej gå in där. Tanke på den höga koncentrationen.

Källa: http://www.historicalsites.se/ort_tesch.html

Ja !! du, de ville känna pengar på kläderna andra saker..

Ur en rapport från SS-Gruppenfuhre Odillo Globoenick till Himmler, daterad Lublin , Polen den 27 feb 1943, rörande ägodelar tillvaratagna från likvikiderande judar. Jag tar bara ett axblock från listan
5 st blyertspeenor guld a RM 30,- 150,-
17 st resoarvpennor a RM 70,- RM 1,190,-
2894 st herrfickur a RM500.- RM 1.427.00,-
7313 st damarmbandsur a RM 25,- RM 1.828.250,-
13455 st herrfickur a RM 20,- RM 269.100,-
22324 st glasögon a RM 3,- RM 66.972,-
11 675 st ringar a RM 1.500,- 11.675.000,-
1974 st broscher,guldm briljanter o diam a 2.00,- RM 3.948.000,-
7000 st reservoarpennor a RM 10,- RM 70.000,-
51370 st repar, ur a RM 5,- RM 256.850,-

...
....Detta är bara ett axplock från listan....

...
Totalt RM 26.089.800.-

Samtidigt

462 vagnar lump
251 vagnar bolsterdun
317 vagnar kläder,linne

totalsumma : RM 13.294.400,-

källa : Stig Jonasson "nazismen i dokument" sid 59 - 60 !! Var kommer allt detta material ifrån då ?

Sedan om de "judarna" ska bevaras varför är det en massa glas ögon ?? Behöver de inte se för kunna göra sitt arbete??
2015-08-26, 21:50
Medlem
sheigetzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Massor av lik, ja. Men det var knappast i Bergen-Belsen, Mittelbau-Dora, Dachau eller Mauthausen som det förekom massgasningar, åtminstone inte i någon nämnvärd omfattning. Liken som man kan se i journalfilmer från 1945 är inte några gasoffer, om du nu trodde det?

Nazisterna koncentrerade dödsfabrikerna till östra Polen, och de såg dessutom till att vara ytterst noga med att bränna liken. (I början tänkte de inte så långt eftersom de var övertygade om att nazismen skulle gå segrande ur WWII, men så fort det gick upp för Himmler att de nog skulle bita i det sura äpplet trots allt gav han en tydlig order om att alla lik som hade begravts i t ex Treblinka och Chelmno skulle grävas upp och brännas (alltså förintas).

Men om du inte känner till denna grundläggande historieskrivning om Förintelsen så skulle jag råda dig att läsa på.

Edit:
Att precis alla (exakt 100%) skulle ha kremerats kan man nog inte svära på, och det är förmodligen ett sådant fynd som Herkulesbig redan har upplyst dig om. Det kan dock lika gärna, misstänker jag, vara offer för T4-programmet. (Känner du inte till det, vilket jag misstänker, så googla.)

Länka till ordern att alla gasade ska brännas.
2015-08-26, 21:54
Medlem
sheigetzs avatar
Citat:
Snacka om göra bort sig nu!!
Det var just därför de hade beställt utan varningslukten, för de (judarna) inte skulle känna av den.

Zyklon B säljs med varningslukt original !! De med beställnings med varningslukt var just varna att de hade "avlusning" på g att man bör ej gå in där. Tanke på den höga koncentrationen.

Källa: http://www.historicalsites.se/ort_tesch.html

Ja !! du, de ville känna pengar på kläderna andra saker..

Ur en rapport från SS-Gruppenfuhre Odillo Globoenick till Himmler, daterad Lublin , Polen den 27 feb 1943, rörande ägodelar tillvaratagna från likvikiderande judar. Jag tar bara ett axblock från listan
5 st blyertspeenor guld a RM 30,- 150,-
17 st resoarvpennor a RM 70,- RM 1,190,-
2894 st herrfickur a RM500.- RM 1.427.00,-
7313 st damarmbandsur a RM 25,- RM 1.828.250,-
13455 st herrfickur a RM 20,- RM 269.100,-
22324 st glasögon a RM 3,- RM 66.972,-
11 675 st ringar a RM 1.500,- 11.675.000,-
1974 st broscher,guldm briljanter o diam a 2.00,- RM 3.948.000,-
7000 st reservoarpennor a RM 10,- RM 70.000,-
51370 st repar, ur a RM 5,- RM 256.850,-

...
....Detta är bara ett axplock från listan....

...
Totalt RM 26.089.800.-

Samtidigt

462 vagnar lump
251 vagnar bolsterdun
317 vagnar kläder,linne

totalsumma : RM 13.294.400,-

källa : Stig Jonasson "nazismen i dokument" sid 59 - 60 !! Var kommer allt detta material ifrån då ?

Sedan om de "judarna" ska bevaras varför är det en massa glas ögon ?? Behöver de inte se för kunna göra sitt arbete??

Svammelpelle, hur visste judarna att Zyklon B luktade?
2015-08-26, 21:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Var har du hittat att tyskarna var noga med att bränna gasade men inte tyfusoffer?

Gasade lik är missfärgade i skinnet din pajas.
Det finns otaliga dokumenter, om det. Även instruktioner på hur de skulle göra, även vittnesmål.
Menar du de inte brännde liken efter gasningen , skulle de samlas i hög??

Ja om man tittar på dem direkt efter gasningen ja!! Hur vet du att denna "missfärgning" (rosa) består så lång tid efter gasningen ?? Du vet väl lik förändras snabbt i det fria?? sista gasningen i Auschwitz var i NOV 1944 om inte jag minns fel. 27 jan 1945vandrade ryssarna in...
Men nu snackar vi om lik som har legat en stund.
Senast redigerad av Herkulesbig 2015-08-26 kl. 22:01. Anledning: uppadetering info
2015-08-26, 21:59
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Svammelpelle, hur visste judarna att Zyklon B luktade?

Hur ska de kunna veta det, om det inte hade någon varningslukt ?? Klart de inte kände lukten av Zyklon B. Läste du inte länken ?? LOL.... det är du som gör bort dig ännu mer nu. Det var inte meningen de skulle känna lukten dödlig gas...

Men där emot de som jobbade med avlusa kläderna. Hade standard Zyklon B med varningslukt. Så det var tryggt vandra in ta de avlusade kläderna.

Läs länken innan du gör nästa dumma uttalande..
2015-08-26, 22:04
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Länka till ordern att alla gasade ska brännas.
Jag vet inte om det finns någon skriven order. Det kan finnas en sådan men den kan lika gärna saknas. Det spelar dock föga roll för Nazityskland fungerade inte som en rättsstat. Men i övrigt så kan du ju alltid börja med att förkovra dig med https://en.wikipedia.org/wiki/Sonderaktion_1005

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in