• 1
  • 2
2015-08-24, 09:40
Medlem
Hej gänget!

Jag är en tjej på runt 25 år, 167 cm lång och väger 70 kg. Jag har som mål att gå ner ca 5 kg till att börja med. För att lyckas med detta planerar jag att äta mindre portioner (äta till jag inte längre är hungrig istället för mätt), äta mer kalorisnålt och magert (ex. kycklig, tonfisk, lite kolhydrater) och röra på mig. Än så länge har det fungerat fint, jag mår bra och känner mig pigg. Det stora bekymret för mig är frukosten.

I och med att jag jobbar som jag gör behöver jag äta en ganska rejäl frukost som jag står mig länge på. Äggröra med bacon och creme fraise är det som funkat allra bäst, men man kan ju inte direkt påstå att det är varken magert eller kalorisnålt.

Vad har ni för tips på frukostar som man står sig länge på men som också är relativt enkla att fixa en trött och stressig morgon? Vad ska jag tänka på? Måste tillägga att jag helst inte äter pulver eller shakes av olika slag, då jag är mer intresserad av naturliga produkter och råvaror.

Tack på förhand!!
//Dansflugan
Citera
2015-08-24, 09:46
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Gröt kanske? Mättar bra!
Citera
2015-08-24, 09:52
Medlem
Schizofrenens avatar
Havregrynsgröt och ett äpple
Citera
2015-08-24, 09:54
Medlem
Qusimotos avatar
bananpannkakor med hallon och kokosgrädde
Citera
2015-08-24, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Gröt kanske? Mättar bra!

Jag kör också med gröt, snabbt och gott!
Citera
2015-08-24, 10:11
Medlem
Tack för era svar!

Jag gillar gröt och äter det ibland. Problemet är att jag inte håller mig mätt speciellt länge. Två-tre timmar, sedan kurrar magen igen. Gör ni något speciellt med gröten?

Jag brukar oftast köra på en dl. vanliga havregryn, vatten, ibland lite blåbär annars osockrad hemgjort äppelmos på. Och mjölk. Kan jag ha i något mer som mättar bättre/ger längre mättnadskänsla?
Citera
2015-08-24, 10:15
Medlem
En tjock ostmacka.
Citera
2015-08-24, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dansfluga
Tack för era svar!

Jag gillar gröt och äter det ibland. Problemet är att jag inte håller mig mätt speciellt länge. Två-tre timmar, sedan kurrar magen igen. Gör ni något speciellt med gröten?

Jag brukar oftast köra på en dl. vanliga havregryn, vatten, ibland lite blåbär annars osockrad hemgjort äppelmos på. Och mjölk. Kan jag ha i något mer som mättar bättre/ger längre mättnadskänsla?

Ät mer gröt då?
Citera
2015-08-24, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxxascandd
Ät mer gröt då?

Haha så enkelt!

Men grejen är att jag blir jättemätt av den portionen, jag får liksom pressa i mig de sista tuggorna. Så jag kan nog inte äta mer gröt än så. Problemet är att jag inte håller mig mätt tillräckligt länge.
Citera
2015-08-24, 10:35
Medlem
Cherry6s avatar
En lagom näve naturella nötter och en smoothie. Nötter är riktigt underskattat då många inte vågar sig på det för att det är högt i kalorier men hälsofördelarna är många (mycket protein och hälsosamma fetter) och har bra effekt på bl.a. aptitregleringen och metabolismen.
Citera
2015-08-24, 10:41
Medlem
ps870s avatar
Smothie med lite havregryn samt Herbalifes pulver Hälsosam Måltid.
Citera
2015-08-24, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Smothie med lite havregryn samt Herbalifes pulver Hälsosam Måltid.

Tycker personligen att all form av drickbar frukost mättar mindre än om man äter den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in