Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-24, 00:44
  #1
Medlem
Jag har länge varit intresserad av att lira diverse Nintendo-spel på japanska, och jag skulle helst vilja göra det på en riktig Famicom.
Vet ni hur man lättast får tag på allt som man behöver för att kunna lira den konsolen i Sverige?

Jag söker i första hand efter en "vanlig" Famicom, men Famicom Disk System går bra det också.
Citera
2015-08-24, 01:14
  #2
Medlem
Naxiors avatar
Vet inte det lättaste, men vet garanterat det roligaste sättet att göra de på. Åk till japan och gå in i valfri book-off/hard-off och du hittar de för billiga priser. Såg flera famicoms när jag besökte book-off i Akihabara. Och då de finns ett flertal book-off/hard-off butiker i bara tokyo så hittar man alltid något nytt och spännande!

Annars finns ju ebay, vilket är det lite tråkigare alternativet.
Citera
2015-08-24, 07:58
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Konsol: hårdvarudiskussioner --> Spel: retro
/Moderator
Citera
2015-08-24, 11:56
  #4
Medlem
Krickerts avatar
Ebay.
Citera
2015-08-24, 12:05
  #5
Avstängd
wazzobazzos avatar
^Yahoo Japan via proxy annars. Vet inte hur mycket japanska du läser (?) så länkar konsolsektionen direkt:

http://category.auctions.yahoo.co.jp...9C%AC%E4%BD%93
Citera
2015-08-24, 18:30
  #6
Medlem
soyakorvslukarns avatar
retrospelstvmässan
Citera
2015-08-27, 21:28
  #7
Medlem
Nämen tack så mycket, allihopa.
Har hittat flera varor på alla de där sidorna, vi får se vilken produkt jag väljer i slutändan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback