2015-08-23, 23:40
Medlem
smalagunillas avatar
Tjäna säna.

Har en lägenhet jag hyr ut i andrahand på Friskväder som jag funderar på att återta då jag jobbar heltid på nätterna på Volvo.

Min snubbe och jag bodde där förra året men numer bor vi 10 mil utanför. Sedan fick vi båda fast tjänst i Götet så nu är planerna dessa. Han fick en kniv i magen för 2 år sedan (dråpförsök på joggingtur) så han är inte jätteförfriskad över att flytta med just dit efter alla oroligheter.

Sitter ni på goda råd så mottages det tacksamt.
Citera
2015-08-23, 23:49
Medlem
TheJackets avatar
Inte direkt. Men som vanlig boende är det oftast lugnt...mest besökande eller kriminella som råkar illa ut. En bekant blev iofs mördad med just kniv i magen där för några år sen.
Citera
2015-08-24, 00:09
Medlem
Eh, du svarade ju på din egen fråga. Detta är ett stort problem med Göteborgs invandrarområden, händelser som 'fick en kniv i magen' normaliseras och gör att ingen längre bryr sig.

Nä, flytta så långt bort som möjligt från dessa vädersgator, har jobbat där tidigare och ingen ville direkt jobba över när kvällen kom...
Citera
2015-08-24, 00:13
Medlem
smalagunillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gotcaller
Eh, du svarade ju på din egen fråga. Detta är ett stort problem med Göteborgs invandrarområden, händelser som 'fick en kniv i magen' normaliseras och gör att ingen längre bryr sig.

Nä, flytta så långt bort som möjligt från dessa vädersgator, har jobbat där tidigare och ingen ville direkt jobba över när kvällen kom...

Knivhugget hände inte i Göteborg öht, utan en stad en bra bit utanför. Det händer ju saker överallt.

Om du pratar om P** eller P**** så bodde jag just då på Höstvädersgatan.
Undrar just hur många det är som flyttat från dessa områden det senaste..?
Citera
2015-08-24, 00:55
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalagunilla
Knivhugget hände inte i Göteborg öht, utan en stad en bra bit utanför. Det händer ju saker överallt.

Om du pratar om P** eller P**** så bodde jag just då på Höstvädersgatan.
Undrar just hur många det är som flyttat från dessa områden det senaste..?

Just han menar jag. Väldigt många skulle jag säga..vet bara 1 eller 2 som bor kvar av kanske 10 för typ 6 år sen.
Citera
2015-08-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalagunilla
Tjäna säna.

Har en lägenhet jag hyr ut i andrahand på Friskväder som jag funderar på att återta då jag jobbar heltid på nätterna på Volvo.

Min snubbe och jag bodde där förra året men numer bor vi 10 mil utanför. Sedan fick vi båda fast tjänst i Götet så nu är planerna dessa. Han fick en kniv i magen för 2 år sedan (dråpförsök på joggingtur) så han är inte jätteförfriskad över att flytta med just dit efter alla oroligheter.

Sitter ni på goda råd så mottages det tacksamt.

Ja det är säkert. Bor dock på Linné just nu. Har själv bott i biskop x år och har flera bekanta och barndomsvänner som kan intyga att det är tryggt. Tigger du om stryk kommer du få det, oavsett ort.
Citera
2015-08-24, 02:23
Medlem
nedboys avatar
Det är ett helt sjukt område med våldtäkt... rån... misshandel osv. Sen alla som blir skjutna och dödade där. Jag skulle aldrig sätta min fot där. Hjalmar Branting går gränsen för mig.
Citera
2015-08-24, 09:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det är ett helt sjukt område med våldtäkt... rån... misshandel osv. Sen alla som blir skjutna och dödade där. Jag skulle aldrig sätta min fot där. Hjalmar Branting går gränsen för mig.

Iofs lugnt ändå upp till Eketrä typ men ok fegis
Citera
2015-08-24, 14:10
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Iofs lugnt ändå upp till Eketrä typ men ok fegis

Näeh!
  1. Skottlossningen vid ett kaffé mellan vågmästare- och Wieselgrensplatsen
  2. Skottlossningen vid ett kaffé i kvillestaden
  3. Knivmordet (?) nyligen i kvillestaden
  4. knivmordet (?) på ett kaffe vid Wieselgrensplatsen
  5. Skottlossningen vid Hissinge-hus (eller vad det heter)
  6. Mordet vid Hissinge-hus
  7. Diverse skottlossningar vid herkulesgatan

Sen är det nog rätt många saker jag inte räknat upp? Detta kallar du lugnt?

Vidare så kan jag väl bara säga att om det är så att jag medvetet håller mig ifrån områden med pundare och annat skjutglatt patrask på grund av som du kallar det feghet så har du och jag olika definitioner om det.

Det jag kallar smart kallar du feg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in