2015-08-24, 17:01
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illfuckyouup
Eftersom många av er verkar ha hört helt skeva historier om vad som hänt och förlitar er så enormt mycket på vad tidningar skriver även fast ni borde veta vid detta laget att media är media och inget man ska lita helhjärtat på.

1. GM kom inte dit snyltandes, han var bjuden.
2. Där fann gammalt groll mellan GM och BO
3. BO gav sig tidigare på kvällen på GM med slag.
4. GM gick och irriterade sig över detta fram till olyckan hände. GM tog sats och hoppade på BO när han inte var beredd vilket resulterade i att han trillade och slog bakhuvudet.

Och ja, detta är ren fakta, inget som hittats på för att skydda GM då han inte är någon jag överhuvudtaget bryr mig om. Jag känner väldigt många som var väldigt nära med BO och som dessutom var på festen och har berättat det exakt såhär.

Som sagt, jag bryr mig inte om BO, jag tycker att det som hänt är hemskt men jag tycker även att det är hemskt när folk sitter och berättar historier som inte stämmer överhuvudtaget för om ni har missat det så har GM också en familj, dom är också drabbade och jag tror att något av det sista dom behöver just nu för att överleva deras tragedi är historier om vad som ska ha hänt och inte hänt som dessutom inte är sanningen bakom vad som hände den kvällen..

Ditt inlägg var trovärdigt fram till det fetade.

Hoppar man på någon och delar ut tjuvsmällar är man en riktigt feg krake.
Citera
2015-08-24, 17:11
Medlem
Citat:
Eftersom många av er verkar ha hört helt skeva historier om vad som hänt och förlitar er så enormt mycket på vad tidningar skriver även fast ni borde veta vid detta laget att media är media och inget man ska lita helhjärtat på.

4. GM gick och irriterade sig över detta fram till olyckan hände. GM tog sats och hoppade på BO när han inte var beredd vilket resulterade i att han trillade och slog bakhuvudet.

Och ja, detta är ren fakta, inget som hittats på för att skydda GM då han inte är någon jag överhuvudtaget bryr mig om. Jag känner väldigt många som var väldigt nära med BO och som dessutom var på festen och har berättat det exakt såhär.

Som sagt, jag bryr mig inte om BO, jag tycker att det som hänt är hemskt men jag tycker även att det är hemskt när folk sitter och berättar historier som inte stämmer överhuvudtaget för om ni har missat det så har GM också en familj, dom är också drabbade och jag tror att något av det sista dom behöver just nu för att överleva deras tragedi är historier om vad som ska ha hänt och inte hänt som dessutom inte är sanningen bakom vad som hände den kvällen..

Klart du inte skall tolka det tidningarna skriver hur som helst, men det tidningarna skriver är att det finns flertalet vittnen, omkring 60 stycken som var på festen skulle jag gissa på, att det varit incidenter tidigare under kvällen med båda inblandade, och tror det var i AB det stod att GM skall ha tagit sats och attackerat.

Sen får GM ha hur mycket eller lite familj han vill, kan bara beklaga för hans fru och barn att han gjorde detta. Hela Trelleborg vet om det, inte så roligt för barn att komma till skola/förskola, eller för frun att gå till jobbet idag skulle jag tro. Hade inte han utdelat det där slaget hade de aldrig varit omnämnda här på FB.
Citera
2015-08-24, 17:21
Medlem
gunnar var väl en av ägarna till roxy stenhus .och senare byggcity ?

jag kör en rip gunnar mvh målaren
Citera
2015-08-24, 17:21
Medlem
När jag var liten och hängde med föräldrarna på kräftskiva och andra festligheter minns jag alltid stämningen som gemytlig och att någon skulle slåss med nävarna var inte ens på kartan.

Vad är det här för typ av sällskap, ett gäng hårdnackade fabriksarbetare?
Citera
2015-08-24, 18:07
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaven88
Man är ju dum i huvudet om man är en gammal gubbe o går på en som är så pass mycket mer tränad. Då kan det sluta på detta sättet.....

Jag tycker nog att den vältränade, yngre mannen är mer än lågbegåvad när han dödar en otränad gammal gubbe, se själv vilken situation han satt sig i, ett antal år i fängelse, sen ut i samhället och möta BO fam,släkt och vänner, för att inte tala om hur han har svikit sin egen fam, gissar att han har riktig Ågren.
Citera
2015-08-24, 18:12
Medlem
Citat:

Hur fan kan man kalla detta för en olycka? Att ta sats och hoppa på någon som inte är beredd är inte någon jävla olycka, utan ett val GM gjort. Är det en olycka varje gång du äter mat också eller varje gång du knullar med någon? Jävla dravel! Det är ett val du gör. Det är ju inte så att BO råkade ramla i en trappa och slog ihjäl sig, för det hade varit en olycka. Det är inte någon olycka när någon bestämmer sig för att hoppa på och slå någon som inte är beredd. Det är ett brott! Det lär du bli varse när dom fallit för det är föga troligt att GM kommer släppas av domstolen med formuleringar om att en olycka inträffade.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-08-24 kl. 18:49.
Citera
2015-08-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Verkar ju varit livat som på rena rama flyktingförläggningen

Eller inte

Citat:
En av arrangörerna till festen där en 56-årig man misshandlades till döds natten till söndag, tycker inte att det var en bråkig stämning innan misshandeln ägde rum. Detta bekräftas av två andra personer som var med på festen.

Eller

Citat:
– Vi gick och hämtade våra cyklar för att åka hem, och när vi kommer ut så ligger han där på marken. Det kom från ingenstans, säger en kille.

Källa: http://www.trelleborgsallehanda.se/t...tt-om-vittnen/
Citera
2015-08-24, 18:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattvrickaren
Jo, det är sant. Ber om ursäkt. Går mellan hat och sån förtvivlan här så jag kan smälla av.

Det är alltid förfärligt när människor dör och särskilt när det sker av någon annans hand.
Detta händer dessutom alldeles för ofta och jag måste få fråga dig varför du känner dig förtvivlad just i detta fall?
Visst skrev du att du inte kände brottsoffret? Du kanske alltid känner förtvivlan när sådant här händer men du skrev också att du enbart blev fb-medlem för detta specifika fall.

Vad är egentligen din koppling till BO?
Citera
2015-08-24, 18:33
Medlem
BO var väl ingen mysfarbror direkt,skyldig folk en massa pengar som han lurat dom på inom byggbranschen. GM är ingen fegis,som han framställs som, jag har känt GM i ca 30 år,och inte många skulle ha den kurage när det gäller att ta för sig och inte ta skit från andra som GM har! Fanns ingen anledning för GM att behöva rusa emot BO och slå han allt va han kunde,GM har alltid kunnat ta för sig utan att behöva ta till tjuvnyp eller fula grejor! Ni som sitter här och kräker av er att ni ska ta GM när han kommer ut....Antagligen kommer ni inte att klara av det!
Citera
2015-08-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trelleborg70
BO var väl ingen mysfarbror direkt,skyldig folk en massa pengar som han lurat dom på inom byggbranschen. GM är ingen fegis,som han framställs som, jag har känt GM i ca 30 år,och inte många skulle ha den kurage när det gäller att ta för sig och inte ta skit från andra som GM har! Fanns ingen anledning för GM att behöva rusa emot BO och slå han allt va han kunde,GM har alltid kunnat ta för sig utan att behöva ta till tjuvnyp eller fula grejor! Ni som sitter här och kräker av er att ni ska ta GM när han kommer ut....Antagligen kommer ni inte att klara av det!

Spelar väl ingen roll vem BO var eller hur han var, jag lärde mig när jag var liten att det är fegt att slå någon annan, och det vidhåller jag än idag. GM slog.
Citera
2015-08-24, 18:49
Medlem
Citat:

Du verkar ju vara väldigt insatt i Gm:s våldsamma förflutna då du här medger att han ofta slogs. Och att han är stor och stark, det ligger kanske inte GM i fatet när han ställs inför det faktum att han besinningslöst rusat fram och slagit ner en 56 årig man. Han kanske skulle tänkt på sin styrka då och kanske kunnat räkna med att slaget kan ta väldigt illa, vilket det nu gjorde då BO dog av sviterna.

Tycker du det är ok att sitta och smutskasta BO för en massa du antagligen inte har en aning om utan sånt som gått via djungeltelegrafen.
En som attackerar snett bakifrån på en helt oförberedd är ett kräk, varken mer eller mindre.
Så sitt inte här och tramsa om vilken tapper vän du hade i din GM.

Det enda du kan vara glad över är att han som du säger kan ta för sig för det lär han behöva göra på sin nya hemort.
Senast redigerad av Rattvrickaren 2015-08-24 kl. 19:41.
Citera
2015-08-24, 18:55
Medlem
Citat:

Det kvittar fullständigt om BO var mysfarbror eller inte. Det ger inte dig, GM eller någon annan rätten att slå ihjäl honom. Men du och din kära GM tycker förstås ni är häftiga när ni på fyllan slår folk på käften. Jag tar det nämligen inte för troligt att detta skulle vara första gången som GM slåss, vilket är patetisk med tanke på att GM är en bit över 40 och ändå beter sig som en tonåring. Eftersom det är din kompis som är GM så är dina inlägg partiska. Jag tror mer på de vittnen som uttalat sig och deras utsagor om hur det gick till säger att GM hoppade på BO när BO inte var beredd. Hade GM haft så mycket stake som du vill ge sken av så hade han erkänt att han gjort fel och tagit sitt straff OCH lärt sig något av det. Om det är fyllan som gör honom aggressiv så kanske han ska sluta med spriten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in