2015-10-05, 20:40
Medlem
spoilers avatar
"Kvinnan som våldtogs i Strängnäs i augusti blev sexuellt ofredad på krogen stax innan.

En av de misstänkta för dubbelvåldtäkten hade också besökt krogen samma kväll.

Men om mannen följt efter offret i över en kilometer före överfallet vill åklagaren inte berätta.

– Det kan jag inte gå in på, säger Henrik Olin.

Tingsrätten har godkänt åklagarens begäran om förlängd åtalstid för de båda häktade som misstänks för dubbelvåldtäkten i Strängnäs.

/.../

Är de båda misstänkta männen dömda för brott sedan tidigare?

– Inte för brottslighet av det här slaget. En av männen är tidigare dömd till böter för urkundsförfalskning. Det var ett brott som ägde rum i Nyköping i oktober i fjol och han godtog då bötesförläggandet."

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...n-valdtakterna
Citera
2015-10-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Inte för brottslighet av det här slaget. En av männen är tidigare dömd till böter för urkundsförfalskning. Det var ett brott som ägde rum i Nyköping i oktober i fjol och han godtog då bötesförläggandet."

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas...n-valdtakterna

Jag antar att det handlar om Jumaa Alhamid och falska id-handlingar.
Citera
2015-10-09, 18:10
Medlem
spoilers avatar
"– Jag skrev av misstankarna mot 37-åringen i början av veckan. Bevisningen mot honom håller inte, säger vice chefsåklagare Henrik Olin.

/.../

Mot 37-åringen finns ingen dna-bevisning.

Åklagaren har begärt förlängd häktningstid för 31-åringen och 39-åringen och räknar fortfarande med att åtal kommer att väckas mot dem båda inom några veckor.

– Vi har hittat nya spår i utredningen som måste analyseras i utredningen innan åtalsbeslut kan fattas, säger Henrik Olin.

Han vill inte uppge vilken sorts spår det handlar om eller hur de nya uppgifterna påverkar misstankarna mot de häktade männen."

http://kkuriren.se/nyheter/sormland/1.3509122
Citera
2015-10-16, 11:37
Nya spår i våldtäktsutredning:

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstun...taktsutredning
Citera
2015-11-06, 17:00
Medlem
Maulcas avatar
Pressinbjudan med anledning av åtalet i Eskilstuna

Citat: 2015-11-06
"Vice chefsåklagare Henrik Olin kommer på tisdag den 10 november att väcka åtal mot två personer för två fall av våldtäkt i Strängnäs i augusti i år. Det ena brottet rubriceras som våldtäkt och det andra som grov våldtäkt."

http://www.aklagare.se/Media/Nyheter...i-Eskilstuna-/

Någon som är bättre uppdaterad om målnr i målet?
Citera
2015-11-10, 11:38
Medlem
Dynamiks avatar
Snart kan man nog som kvinna vara "glad" om man bara blir våldtagen en gång på väg hem från en sen utekväll. Verkar vara en ny trend att våldtäktsförövare ringer sina vänner och delar med sig, samma sak som hände vid fåfängan? Fin samhällsutveckling. Känner mig på riktigt spyfärdig när jag läser om det här.
Citera
2015-11-10, 11:40
Medlem
Var hon så himla snygg att hon fick till det två gånger? Hur kunde hon låta dem hålla på om hon inte ville.Eller var hon med på det, false flag?
Citera
2015-11-10, 11:53
Medlem
Det är vad jag hela tiden har sagt.
Man släpper in män från stenålderskulturer rakt in i det svenska samhället.
Ett samhälle där kvinnor dricker, festar och klär sig hur dom vill. Och är ute när dom vill och har sex med vem dom VILL.
Ut i detta samhälle släpper vi de här stenåldersmännen.Som vi inte har en jävla aning om vad dom gjorde i hemländerna innan dom kom hit.
Rakt ut i samhället med dom bara.
Varsågoda

Och blir kvinnor våldtagna är det synd men "lite svinn får man räkna med"

Vi offras. Snart vågar man inte längre gå ut.
Vår frihet begränsas.
Det är helt jävla sjukt vilket skitsamhälle detta blivit.

Och sjukast av allt. Jag går till ett jobb varje dag för att betala för de här männen.
Jag går och sliter ut mig för att dessa stenåldersmän skall kunna vara i mitt land och begränsa min frihet.
Citera
2015-11-10, 12:04
Medlem
flikkan1891s avatar
Jag var ute på Harrys i Strängnäs för ett par helger sen. Det stod en helt svart person lutad mot ett bord hela kvällen och bara tokglodde på mig o mina vänninor när vi dansade. Han var lite obehaglig... sen var det många män där som såg ut lite mer åt det syrianska hållet. Dom var på oss och glodde o gjorde närmanden. Och jag och mina vänninor är 35+ och inte såna som klär och utmanande eller dansar med skakade rumpa eller så (jo, ofrivilligt skakande kanske, vi har ju några extra kilon att bära på). Jag fick iaf en obehaglig känsla av Harrys, lär inte gå dit utan min man nån mer gång.
Citera
2015-11-10, 12:05
Medlem
eireanns avatar
Vet ni namnet på de åtalade och var de kommer ifrån?
Citera
2015-11-10, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flikkan1891
Jag var ute på Harrys i Strängnäs för ett par helger sen. Det stod en helt svart person lutad mot ett bord hela kvällen och bara tokglodde på mig o mina vänninor när vi dansade. Han var lite obehaglig... sen var det många män där som såg ut lite mer åt det syrianska hållet. Dom var på oss och glodde o gjorde närmanden. Och jag och mina vänninor är 35+ och inte såna som klär och utmanande eller dansar med skakade rumpa eller så (jo, ofrivilligt skakande kanske, vi har ju några extra kilon att bära på). Jag fick iaf en obehaglig känsla av Harrys, lär inte gå dit utan min man nån mer gång.

Även kvinnor som klär sig "utmanande" ska slippa sådant?
Vi ska själva inte börja dela in oss i "såna kvinnor som klär sig utmanande" och "vanliga hederliga kvinnor"
Då resonerar vi ju som dom.

Hur vi klär oss eller hur vi dansar eller hur fulla vi är ska inte spela någon roll.

Så nu törs du inte längre gå ut och roa dig utan din man.

Underbart
Senast redigerad av Bervyl 2015-11-10 kl. 12:19.
Citera
2015-11-10, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Och sjukast av allt. Jag går till ett jobb varje dag för att betala för de här männen.
Jag går och sliter ut mig för att dessa stenåldersmän skall kunna vara i mitt land och begränsa min frihet.

Frågan är om man ens vågar gå till jobbet när man jobbar skift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in