2015-08-23, 18:48
Medlem
Ninjor1987s avatar
Jajjemen - i min jakt på en privatläkare som är beredd att förskriva atypisk psykofarmaka mot ADHD-PI så håller jag just nu på att kolla in två privata vårdföretag:

Integrerad Närsjukvård Malmö (INM)
http://www.inmalmo.se/

Och -

PKN Malmökliniken
http://www.pknmalmokliniken.se/index.php/omoss

Just nu lutar det mot PKN - dom verkar ha ett tydligare fokus på behandling av NPF-sjukdomar.

Men vad säger Flashback-rävarna? Vad har ni för erfarenheter av dom båda klinikerna? Är dom något att ha?

Jag siktar på att få en läkare som är beredd att skriva ut följande mediciner:

Modafinil
Armodafinil
Viloxazin
Guanfacin
Memantin
Metadoxin

Ma o, inte direkt dom vanliga sockerpillerna, eller dödsknarket, som vården är vana vid.
Citera
2015-08-23, 19:06
Medlem
Jag har inget att tillföra utan jag är också intresserad av åsikter om Integrerad Närsjukvård Malmö (INM) då min mamma ska börja gå dit för sin ångest och depression nästa månad.
Citera
2015-08-23, 21:14
Medlem
BrittaFittovs avatar
Är nyligen inskriven så vi får se vilka intryck jag kommer få framöver. Har hört mycket gott och mina upplevelse av landstingets mottagning var ganska usel. På INM jobbar Björn Roslund som är ute och gör föreläsningar on ADHD, lite av en expert på området.
Citera
2015-08-26, 00:14
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IggaN
Jag har inget att tillföra utan jag är också intresserad av åsikter om Integrerad Närsjukvård Malmö (INM) då min mamma ska börja gå dit för sin ångest och depression nästa månad.

Citat:
Ursprungligen postat av BrittaFittov
Är nyligen inskriven så vi får se vilka intryck jag kommer få framöver. Har hört mycket gott och min upplevelse av landstingets mottagning var ganska usel.

Kom gärna med era erfarenheter efter nån veckas behandling! =) Ska bli spännande att höra om dom faktiskt är bättre än Landstingets mottagning.
Citera
2015-08-26, 11:55
Medlem
Jag gör det gärna. Kommer att skriva här då och berätta om min upplevelse där.
Senast redigerad av IggaN 2015-08-26 kl. 11:57.
Citera
2015-08-26, 12:14
Medlem
BrittaFittovs avatar
Samma här skriver av mig så fort jag kan.
Citera
2015-09-09, 19:37
Medlem
Ninjor1987s avatar
Jag har nyligen besökt INM -kliniken i Malmö, och Björn Roslund i synnerhet.

Jag kan rapportera att JA he's the real deal! Han är påläst om den senaste forskningen, han har kunskapen om farmakologin, genetiken och neurofysiologin.

Jag har redan ett betydligt bättre intryck av honom än vad jag haft av alla andra neuroläkare jag någonsin träffat. Han tramsar inte runt och svamlar - han vet vad han talar om.

Vi har redan samtalat om kombinationsmedicinering - INTUNIV och Modafinil.

Förhoppningsvis så kommer det att gå som det är tänkt.

Rekommenderar honom för alla med neuropsykiatrisk diagnos.
Citera
2016-01-01, 23:34
Medlem
Hur har det gått för er?

Morsan har varit där 3 ggr där sedan september månad. Läkaren höjde från 5 mg till 15 mg Escitalopram samt att hon står på 30 mg sedan tidigare och ska på besök åter om 6 månader. Tycker att läkaren verkar bry sig men ogillar att vi ska vänta på så länge till nästa möte bara för att 15 mg funkade bra de sista två veckorna innan sista mötet vi hade. Känns att det är för snabbt att se att det är rätt medicin/dos bara för att det har funkat bra sista två veckorna av de fem efter doshöjningen. Speciellt när det känns att det bara funkar "okej" nu när det gått en månad till. Men sen kanske de vet något mer och kanske har en tanke bakom det. Morsan är långt ifrån fri från depressionen men kanske inte hamnar lika djupt ner nu. Men sedan är det nog svårt att så snabbt få stor förbättring ifall man varit djupt deprimerad i 13 år utan behandling att det sattit djupa ärr. Läkaren sa också att medicinen gör ofta inte n speciellt glad utan mer att ta bort de djupa svackorna vilket jag kan förstå för SSRI är ju inget mirakelmedicin för de flesta.

Sedan undrar jag också när/hur ska läkaren sätta diagnos på morsan ifall de träffas så sällan. Kanske har hon redan gjort det eller hur går det till?

Förlåt för mitt svammel och dåliga svenska men skriver från mobilen.
Senast redigerad av IggaN 2016-01-01 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in