Citat:
Ursprungligen postat av
Ampute
Motivera gärna varför en lång vår skulle innebära sämre fiske, aldrig hört det innan.
Sen tycker jag överlag att det finns så förbannat lite nya trådar om fisket i Göteborg, googles första forumträff är från 2008
Jag köper att man ska hålla sina ställen för sig själv, lite som svampplockning men ingen tråd med en vettig diskussion på 7 år?
Mycket har hänt på dessa 7 år uppenbarligen, måste man vara erfaren sportfiskare för att lyckas idag?
Tillgång till båt, ekolod, barometer, alarmklocka riggad till klart.se eller kan man som vanlig svensson faktiskt få vettigt med fisk i en vik med lite vass och näckrosor.
Det finns bättre forum som bara fokuserar på fiske , tror dom flesta från Flashback har rört sig dit. Tror forum heter fiskesnack eller något ej säker.
I och med att våren varit lång och tidig så har fisken redan lekt och är mer tillbaka på djupare vatten där det är svalare, fiskar du tidigt på morgonen eller på sen kvällarna så går fisken in i vikarna och jagar när vattnet svalnat något.
Och sen håller jag inte med om att båt och dylikt är nödvändigt för ett bra fiske , jag fiskar för det mesta från land och det är knepigare att komma åt dom bra ställena men man får vara lite fillurig och vada ut i vattnet eller försöka kasta över vassen, vilket kan vara lite riskabelt om man inte fiskar med vass drag men det funkar.
Bor du nära en sjö finns det oftast väldigt mycket sommar gäster och torp ägare runt om som inte har något emot att hyra ut den gamla roddbåten för dagen , jag har själv en gammal man jag får låna båten av emot att jag tar han om den till hösten och målar / lagar den, vilket är ett humant pris för att få tillgång till en liten båt med motor. Jag gör ju även han en tjänst då gubben är gammal och grå att hålla båten i bra skick så det känns ju bra. Men som sagt fiskar mest från land men drar ut några gånger på året i båt för guld vikarna.
Hoppas det hjälpte'