• 1
  • 2
2015-08-24, 16:23
Medlem
För det första; skaffa dig nåt annat att läsa. Strunta i flashback!!
Citera
2015-08-24, 16:42
Medlem
pop-ikons avatar
Var effektiv. Studera betygskriterier noga och be dina lärare förtydliga.
Försök att alltid luska ut precis vad som minst behövs för att bli godkänd. Sträva inte efter högre betyg om det inte känns väldigt enkelt.

Se också till att hitta bra folk i klassen som motiverar dej att plugga. Spendera tid med dem.
Citera
2015-08-24, 18:15
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zara.Larsson
Tack för inlägget. Vad innebär bundis med föräldrarna? Jag har god kontakt med dem och de stöttar mig.
Ok, de-bra-de, just vad jag fikade efter. Du var lite suddig i inlägget tycka mej...

Föräldrar betyder, vad jag tycker, en stor del i skillnaden mellan 'öken' och 'paradis', även om 'miljö' spelar en roll.
Citera
2015-08-24, 18:19
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsoder
Tja, flashback har en del fina egenskaper du inte hittar hos gammelmedia.

Lägg hellre ner TV-tittandet och alla svenska dag- och kvällsstidningar (inkl. metro et. al.), på papper så väl som på din din fina IPS-skärm.
Citera
2015-08-24, 18:22
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pop-ikon
Försök att alltid luska ut precis vad som minst behövs för att bli godkänd. Sträva inte efter högre betyg om det inte känns väldigt enkelt.

Se också till att hitta bra folk i klassen som motiverar dej att plugga. Spendera tid med dem.
Bra tips...

...men man kan även anstränga sig och börja fatta vad det är frågan om istället för att gena genom hakkebakkeskogen.

Det kostar inget
Citera
2015-08-24, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tsoder
Flashback har hjälpt mig genom otroligt mycket, och ja jag erkände precis att detta inte är mitt första konto.

Citat:
Ursprungligen postat av pop-ikon

Att preciiis nå kraven är min specialitet Men jag ska verkligen ge allt och försöka mig på det sociala livet. Har man en chans i det sociala livet om man är nykterist och vägrar ändra den situationen? Kanske sträva efter att hitta andra nykterister.

Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Ok, de-bra-de, just vad jag fikade efter. Du var lite suddig i inlägget tycka mej...

Föräldrar betyder, vad jag tycker, en stor del i skillnaden mellan 'öken' och 'paradis', även om 'miljö' spelar en roll.
Ja, kalla mig fånig men det tog mig hela dessa 20 år att lära mig att familjen är allt. I 20 år har jag varit en materialistisk person, men något hände för ett tag sedan som fick mig att förstå att som sagt familjen är allt.

Citat:
Ursprungligen postat av avrogado
Bra tips...

...men man kan även anstränga sig och börja fatta vad det är frågan om istället för att gena genom hakkebakkeskogen.

Det kostar inget
Jag ska ge allt!!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här