Citat:
Ursprungligen postat av
Zara.Larsson
Vad hade ni gjort i min sits? Ni som redan är "vuxna", vad hade ni gått tillbaka i tiden och ändrat på för att få ett bättre liv där ni är nu?
Det är alltid inspirerande att människor tar tag i sin *misär*
För mig är du 21 år
ung så du har nog några år på dig att landa ordentligt men först, se till att du blir ordentligt 'bundis' med föräldrarna. Kan du inte det kommer du eventuellt möta en uppförsbacke 'lite här och där' då inga personer du kommer samarbeta med är mer positiv till dig än just dom (frånsett alla som tjänar på dig).
Vad är meningen med livet?
Vad är
din mening med livet?
För mig är självständighet och förståelse viktiga och det styr ganska mycket av mitt liv.
Jag gör säkert inte rätt om man frågar omgivningen men jag trivs och mår bra, det räcker för mig.
Du har ungefär 12 'lösa' timmar att disponera per dag, vad gör du av dom för att må bra?
Eftergymnasiala studier är bra för rutin men det är ganska låg effektivitet om man ser till kärnkunskaper. Man får dock andra viktiga saker på köpet som social 'skill' och metodik för att 'hitta
väsentlig information' och som för mig - man får leka med riktiga prylar
Jag skulle gissa att det inte lönar sig att du studerar vidare nu om du inte redan vet att du kommer vara en bra lärare om några år, jag har säkert fel (händer ofta).
Men annars - proceed with excellence