Citat:
Ursprungligen postat av
Dudemeister1
Jag testade att koppla in skärmen direkt mot moderkortet men fick ingen signal då heller. Men behöver man koppla ur grafikkortet först då, eller hur funkar det?
Varför inte testa det också, så vet du? Gå metodiskt tillväga.
Först och främst skulle jag kolla så att sladden är ordentligt ansluten till monitorn. Nu har du fipplat med sladden där den är ansluten till datorn, men skärmens anslutning verkar du inte ha kollat? Kan ju vara ett idiotfel...
Plocka sedan bort grafikkortet när du kör med den integrerade grafikkretsen och se om det hjälper. Därefter kan du prova koppla in en annan monitor, det kan ju vara den som gett upp. Prova med både den integrerade grafikkretsen och ditt grafikkort där också.
Fortfarande inget resultat?
Jag är inte nån kung på datorer, alls, men så skulle jag gå tillväga för att utesluta olika alternativ. Att du hör windows starta betyder ju att din dator inte är helt död, och risken att det skulle vara något annat än något som är direkt grafikrelaterat ser jag som låg. (Rätta mig gärna om jag har fel).
Efter ovanstående skulle jag prova ta ut CMOS-batteriet för att resetta eventuella inställningar som hoppat fel.
Funkar det fortfarande inte så är det antagligen nåt på din mobo som gett upp. Synd i så fall. Fixa bättre kylning till nästa gång.