2015-08-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Alltså, har ni tänkt på en sak, gemensamma nämnaren på serveringar, barer och krogar där SD blivit nekade har Kent Ekeroth som gemensam nämnare?

Förvisso var ju Lars Isovaara i problem med när han betedde sig som ett svin efter ett krogbesök där han söp sig full, glömde väskan på krogen, ramlade på rullstolen och fick hjälp upp av utlänningar som han sedan beskyllde för rån. Detta följde han upp med att skrika rasistiska tillmälen till en vakt som han stötte på senare.

Bortsett från dessa två herrar har jag inte hört om SD:are som har haft problem vid restaurang- eller krogbesök.

Skulle inte heller släppa in Kent Ekeroth, har inte vidare stor tillförlit när det kommer till en person som knuffar in en tjej i en bil och beväpnar sig med järnrör efter en utekväll.

Finns säkert mängder med sådana händelser där SD nekas tillträde. Vill minnas att de var tvungna att hyra vallokal i annat namn för att öht få tillgång till en sådan. Sedan har du ju även t ex denna tråd:

(FB) Thairestaurang i Osby vägrar 40 SD:are tillträde
Citera
2015-08-24, 17:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Finns säkert mängder med sådana händelser där SD nekas tillträde. Vill minnas att de var tvungna att hyra vallokal i annat namn för att öht få tillgång till en sådan. Sedan har du ju även t ex denna tråd:

(FB) Thairestaurang i Osby vägrar 40 SD:are tillträde
Festligt att dom i Osby gick i konkurs, strax efteråt.
Citera
2015-08-24, 18:55
Medlem
Kosmos.s avatar
Ptja, det är ju rastaurangen som förlorar på det. Om deras besökare stämmer överens med väljardemografin i landet så tappar de nu 25% av sina kunder.
Citera
2015-08-24, 18:57
Medlem
CMBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Ptja, det är ju rastaurangen som förlorar på det. Om deras besökare stämmer överens med väljardemografin i landet så tappar de nu 25% av sina kunder.

Men har det kommit fram att den enda anledningen till att Ekeroth nekades servering var eftersom han var SD:are?

Citat:
Ursprungligen postat av Beemo
Men du kan väl seriöst inte mena att Sveriges restauranger ska förbjuda majoriteten av invandrare från mellanöstern och afrika?

Haha
Citera
2015-08-24, 19:52
Medlem
NoTruces avatar
Det måste ju finnas någon restaurang i Stockholmsområdet (eller varför inte i resten av Sverige) som ägs och/eller drivs av personer med sverigedemokratiska sympatier. Bara att vänta tills någon hyfsad namnkunnig politiker från sjuklövern vill smörja kråset och neka denne. Så ska vi se vad som händer.
Citera
2015-08-24, 20:06
Bannlyst
Väldigt kränkande det är att bli portad från en restaurang för sina åsikters skull. Ska Ekeroth inte få handla mat på ICA heller? Ska SDare tvingas att svälta?
Citera
2015-08-24, 20:42
På sin Facebook-sida känner sig den aktuella restuarangen manad att neka till att de skulle vägra att servera Sverigedemokrater:
https://www.facebook.com/TgiFridaysK...garden?fref=nf
Citera
2015-08-24, 20:45
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
För att det är mycket viktigare att folk har någonstans att bo än att de kan gå på krogen

För övrigt är jag även för diskriminering på grund av religion.Jepp, men vad är skillnaden från idag? Om man vill neka en mörkhyad är det bara att säga att klädseln inte duger, att personen är dryg att ha att göra med eller något annat giltigt skäl. Alternativt säger man inget alls.
Men vad rör det mig att du har svårt att hitta bostad, du kan köpa en bostad eller flytta...det finns många tomma hyddor i Somalien.

Vilka religiösa grupper är det du vill diskriminera?
Folk med slöja eller burka, Judar, kristna munkar?
Kristna nunnor blir ju jävligt klängiga efter en vinare och kladdar som fan på en...dessa borde man få porta.
Och äntligen kan man porta Carola och Runar...om du lyckas få igenom det förslaget kommer du att bli hedersmedlem i SMR.
Man kanske kunde tvinga religiösa grupper att ha armbindel med en symbol för sin religion på så det blir lättare att urskilja dom som inte skall få ha samma rättigheter som oss andra...judar skulle kunna ha en Davidsstjärna på sin armbindel osv.
Fan att ingen tänkt på något sånt här tidigare...

Finns det fler paragrafer av dom mänskliga rättigheterna du vill ha bort när du ändå är igång?
Fred, frihet, demokrati och mänskliga rättigheter är överskattat...lite diktatur, tortyr och övergrepp har aldrig skadat någon.
Citera
2015-08-24, 21:00
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derSchwede
Är detta en ny trend att inte servera Sverigedemokrater? Borde man ha en skylt utanför varje restaurang gällande vilka partitillhörigheter som serveras på restaurangen?

Källla:
https://m.facebook.com/photo.php?fbi...8134850&type=1

Vad tycker ni om detta är det ok att kunna välja kunder utifrån partitillhörighet?
Tja det måste väl vara upp till ägaren vilka han/hon vill ha på sin krog. Nu mera ägs ju många restauranger av invandrare och dom kanske inte vill ha främlingsfientliga på sitt matställe.
Citera
2015-08-24, 21:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Tja det måste väl vara upp till ägaren vilka han/hon vill ha på sin krog. Nu mera ägs ju många restauranger av invandrare och dom kanske inte vill ha främlingsfientliga på sitt matställe.
På samma sätt måste det givetvis vara ok att neka blattar att komma in på krogen.
Citera
2015-08-24, 21:28
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Men vad rör det mig att du har svårt att hitta bostad, du kan köpa en bostad eller flytta...det finns många tomma hyddor i Somalien.
Om jag inte minns fel har du tidigare argumenterat för att den diskriminering som nämns i trådstarten är felaktig och att ingen ska få diskriminera någon på grund av politisk tillhörighet. Varför argumenterar du då emot mig på de punkter där jag också tycker att det är fel?

Citat:
Vilka religiösa grupper är det du vill diskriminera?
Folk med slöja eller burka, Judar, kristna munkar?
Kristna nunnor blir ju jävligt klängiga efter en vinare och kladdar som fan på en...dessa borde man få porta.
Och äntligen kan man porta Carola och Runar...om du lyckas få igenom det förslaget kommer du att bli hedersmedlem i SMR.
Jag likställer religion med åsikter. Därför svarar jag "alla religioner".

Citat:
Man kanske kunde tvinga religiösa grupper att ha armbindel med en symbol för sin religion på så det blir lättare att urskilja dom som inte skall få ha samma rättigheter som oss andra...judar skulle kunna ha en Davidsstjärna på sin armbindel osv.
Fan att ingen tänkt på något sånt här tidigare...
Det tycker jag inte alls är nödvändigt. Man ska inte behöva skylta med vare sig vad man tycker eller tror på, men när vuxna människor säger att de tror på sagor har jag all anledning att misstänka att saker och ting inte står rätt till i bollen.

Citat:
Finns det fler paragrafer av dom mänskliga rättigheterna du vill ha bort när du ändå är igång?
Fred, frihet, demokrati och mänskliga rättigheter är överskattat...lite diktatur, tortyr och övergrepp har aldrig skadat någon.
Nej, jag skulle vara rätt så nöjd om religion togs bort som diskrimineringsgrund. Vem som helst ska dock få utöva sin religion inom de lagar som finns, men jag ser inte varför jag exempelvis skulle bli tvingad att tillåta att personal bär religiösa symboler under arbetstid.
Citera
2015-08-24, 21:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja det har förmodligen hänt fler gånger än att SverigeDemokrater nekats. Eller vad tror du?
Ing en a ning, för att ci tera en stor tänk are:
Citat:
Nu mera ägs ju många restauranger av invandrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här