2015-08-23, 23:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Och vad vet du om hur Ekeroth uppförde sig vi det aktuella tillfället?
när det är en muslim är skyldig tills motsatsen bevisats här på fb. det samma gäller kent och alkohol. han har dåligt ölsinne och är en lögnhals. om det nu är som han påstår ska han såklart anmäla dem.
Citera
2015-08-23, 23:41
Bannlyst
Det har alltså gått till såhär: de fick sin dricka serverad, sedan kände servitören igen Kent och bestämde sig för att en SD:are inte får äta på TGF? Eller?
Citera
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Så man bejakar mångfald genom att vägra servera judar och indiskor?

ja det blev lite fel där.förövrigt är fridays sunkit skitställe där dom slänger i hamburgarna i micron ställe med klass ja
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
I praktiken så råder ju faktiskt avtalsfrihet vilket innebär att det är fullt möjligt för näringsidkare att neka personer tillträde, sedan finns det ju vissa inskränkningar bl.a. diskrimineringsgrunderna i BrB 16:9. Anser du att näringsidkaren bryter mot diskrimineringsgrunderna föreligger olaga diskriminering.

Exempel att neka någon som har en motbjudande doft av alkohol utgör inte olaga diskriminering. Att neka en person med utländsk bakgrund bara för att han är utländsk utgör olaga diskriminering. Inte svårare än så.

Kan du med säkerhet säga att de nekades inträde av den anledning att de är "politiker"? Jag är inte så insatt, det var fler än en som nekades. Vilket talar mot det faktum att "KE" nekades bara för att..

De kan neka utan att ange anledning till att de nekar någon inträde, vilket gör det helt godtyckligt. Många som tycker om att utnyttja och visa upp sin makt genom detta.
Citera
2015-08-23, 23:46
Medlem
Citat:
Och vad vet du om hur Ekeroth uppförde sig vi det aktuella tillfället?

Lilla vän. Det intressanta är inte vad jag vet, utan vad krögaren fruktar - eller känner när en sån där som Ekeroth vistas i lokalen. Sedan kan jag tycka att det var klumpigt ifall man motiverat sin ovilja att servera Ekeroth & Co med att man valde att göra det p g a deras "blågula människosyn". Finns betydligt smartare sätt att visa var skåpet ska stå.

skit i det du

Senast redigerad av Wumtata 2015-08-24 kl. 00:00.
Citera
2015-08-23, 23:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
när det är en muslim är skyldig tills motsatsen bevisats här på fb. det samma gäller kent och alkohol. han har dåligt ölsinne och är en lögnhals. om det nu är som han påstår ska han såklart anmäla dem.
Menar du på något vis att hur muslimer ses på Flashback skulle ha någon bäring på huruvida Ekeroth får gå på krogen eller inte?
Citera
2015-08-23, 23:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Lilla vän. Det intressanta är inte vad jag vet, utan vad krögaren fruktar - eller känner när en sån där som Ekeroth vistas i lokalen. Sedan kan jag tycka antalet var klumpigt ifall man motiverat sin ovilja att servera Ekeroth & Co med att man väljer att göra det p g a deras blågula människosyn. Finns betydligt smartare sätt att visa var skåpet ska stå.

skit i det du

Att du försöker att upprätthålla den där mästrande tonen när du inte har en jävla aning om vad som har hänt är enbart pinsamt.
Citera
2015-08-23, 23:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Menar du på något vis att hur muslimer ses på Flashback skulle ha någon bäring på huruvida Ekeroth får gå på krogen eller inte?
nej, givetvis inte. inte i verkliga livet. men det var mest en kommentar kring hur ni i svansen tenderar att när det är en invandrare involverad utgå från att denne gjort något felaktigt eller avkräva fullständiga bevis för att sedan rationalisera dessa. när det är sd det gäller är det motsatsen. det är självklart att lögnhalsen ekeroth med bekräftat dåligt ölsinne är oskyldig. han har gjort bort sig på fyllan allt för många gånger. . .
Citera
2015-08-24, 00:09
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Nu vet jag inte hur det ser ut på din hemort men där jag bor råder fri företagsamhet och varken ICA eller OKQ8 eller ST1 har monopol, det finns heller inget som hindrar någon att öppna ett sjukhus eller vårdcentral...det argumentet faller alltså bort.
Kan vi utgå från att du inte klagar när du blir nekad att handla, tanka, få sjukvård eller hyra lägenhet av en privat hyresvärd eller inte får ta färjan till Danmark, Tyskland, Polen eller Finland?
När Fritidsresor nekar dig att åka till deras semestermål eller Ryan Air inte släpper ombord dig på planet så klagar du inte?
Så länge det finns flera bensinmackar och mataffärer ser jag inget större problem, men jag har heller inget problem med att man ålägger näringsidkare kontraheringsplikt i mindre städer. Inom bostadsmarknaden ser jag definitivt problem, eftersom man trots allt "måste" ha någonstans att bo, och det råder stor bostadsbrist på sina håll. Jag tittar alltså inte enbart på monopol i stil med Systembolaget, utan även de fall när det inte finns marknad för fler aktörer.
Citera
2015-08-24, 00:12
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Tror du på det själv?
Det är lagligt att neka vem som helst servering, men inte av vilken anledning som helst. Politisk tillhörighet är dock helt ok.
Citera
2015-08-24, 00:18
Medlem
Citat:
Att du försöker att upprätthålla den där mästrande tonen när du inte har en jävla aning om vad som har hänt är enbart pinsamt.

Eftersom det varken av trådstarten eller något inlägg i tråden framgår vad exakt det var som hände antar jag att det är fullt rimligt att debattdeltagarna i den här tråden fyller i luckorna så gott det går.

En av frågeställningarna i tråden är om det kan anses förenligt med god sed när man på den i tråden omnämnda krogen bett Ekeroth & Co att lämna lokalen. Som jag tidigare klargjort anser jag att det är helt ok för en krog att vägra servera såna där som Ekeroth, i synnerhet när det gäller alkoholhaltiga drycker.

Att somliga individer kan känna sig kränkta när de ser hur illa såna där som Ekeroth blir behandlade (i det verkliga livet), tycker jag att man bör betänka att det i mångt och mycket har genererats av såna som Ekeroth själv. Som man sår, får man skörda - brukar man säga. Eller hur, min kära vän.

ingen dans på rosor

Citera
2015-08-24, 00:19
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Jag undrar om K.E skulle klara av att gå på en Fine dining resturang? Nja, testa Dovas istället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in